• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fout 7361: IPX of NETBIOS moet worden uitgevoerd om het laden van de netwerkservices.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jupi

Nieuw lid
Lid geworden
25 jan 2014
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik ben bezig met het installeren van een oude borduur software op WIN ME. Deze komt met een USB dongle (die ook van de computer wordt gezien), maar het programma gaat nu allein op de lpt poort af. Ik ben nu al dagen bezig en probeerde de lpt poort na USB om te leiden via:
net use lpt2: \\mijnpc\dongle...
dit lukt niet want:

>>Fout 7361: IPX of NETBIOS moet worden uitgevoerd om het laden van de netwerkservices.<<
Your system is configured to use a monolithic driver such as IPX or
XNS and the driver is not loaded.

ACTION

To load the driver, follow the instructions in the documentation that
comes with your secondary network.

Ik heb wel deze oplossing gevonden:

"Zorg ervoor dat u de volgende regel in de sectie [network drivers] van het systeem hebt voor het laden van het NetBEUI-protocol van real-modus.INI-bestand:
transport=*netbeui,ndishlp.sys

Dubbelklik op het pictogram Netwerk instellen in de groep netwerk voor het laden van een real-modus NDIS-stuurprogramma. Klik op de knop stuurprogramma's en klik vervolgens op de knop instellingen. In het vak Type stuurprogramma op Real modus NDIS-stuurprogramma of klik op echte en Enhanced-modusstuurprogramma."

MAAR IK BEGRIJP NIET WAT IK MOET DOEN :(

Waar vind ik de groep netwerk?

Is er nog iemand die verstand heeft van dit sort dingen?

Met EXTRA GROOTE DANK
jupi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan