• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Messenger Plus!

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankw

Slumdog millionaire
Lid geworden
5 nov 2003
Berichten
60.341
Waarderingsscore
307
Voor eenieder die graag msn 't er is een update geweest voor msn genaamd msn plus, als je die installeert krijg je de vraag of je hem met of zonder sponsers wilt installeren. Installeer hem dan zonder sponsers, enkele van die sponsers zijn namelijk beruchte makers van startpagina veranderaars = spyware. Installeer je hem dus met sponser, kunnen er zaken gaan voorkomen als veranderende startpagina's, popups e.d.
 
Uhmm ik heb het dus ook geinstalleerd maar dus niet opgelet.... dom dom en nu heb ik die zooi er allemaal opstaan. Hoe krijg ik dat er nu weer af? En ik krijg elke keer zon rotbalkje van msn my websearch ofzo en ik krijg die er ook al niet af! Eigen schuld misschien maar hoe kom ik er nu weer vanaf?
Alvast bedankt!
 
Moon toch :rolleyes: ;) ;)
nee, niet dom ofzo hoor, ze zouden meer moeten waarschuwen voor dergelijke veraderlijke praktijken! :angry: OF nee, het principe gewoon verbieden! En ze weten wel waarbij ze het doen; bij de populaire dinhetjes zoals oa doe msn plus..
Vele mensen denken dat het niet werkt zonder de sponsers of slechter werkt, of dat het geen kwaad kan, maar ... :( Maar geen zorgen het raakt wel opgelost! :)

Best korte metten mee maken en gewoon even alles van msn messenger en de plus erafgooien en opnieuw installeren, (dit keer znder sponsers ;) ik geloof dat er ergens nog een topic in het forum is, ik zoek het meteen even op)

En om de nu aanwezige spyware te verwijderen, kan je best de stappen (spybot, adawaren CWShredder, ...) in de uitleg van HijackThis-logje doorlopen en daarna ook logje, plaatsen
De uitleg over hoe een HijackThis-log maken en wat je eerst moet doen, vind je hier
http://www.softcity.nl/index.php?act=ST&f=55&t=1088
En je HJT-logje kan je daarna hier plaatsen:
http://www.softcity.nl/index.php?act=SF&f=55

:)
 
eheh.. ik moet me vergist hebben, dit zal blijbaar het topic zelf zijn waar ik het daarnet over had :lol: Ik dacht ergens plaatjes erbijgezet te hebben, maar blijkbaar toch niet :huh: ,

Iig hier plaatjes voor bij de volgende installatie als je Plus! (2) er toch bij wil :
ZONDER sponsers dus :)


installplus1.png


installplus2.png


dus handmatig installeren kiezen, en dan zonder sponsers aanvinken :)


Succes! :)
 
Even deze weer bovenhalen want met de nieuwe updates van Messenger Plus stijgt ook het aantal logjes met spyware/hijackers in veroorzaakt door de "sponsors" die optioneel meegeinstalleerd kunnen worden bij installatie / update van Messenger Plus ;)


Enkele Screenshots

plus2.jpg


plus3.jpg



KIES VOOR EEN INSTALLATIE ZONDER DE SPONSORS:
VINK DE OPTIE "IK GEEF GEEN ONDERSTEUNING. INSTALLEER MESSENGER PLUS! ZONDER DE SPONSORS"


Het niet installeren van de sponsors heeft geen negatieve invloed op Messenger Plus
Het wel installeren van de sponsors resulteert in ongewenste start/ zoekpagina's, zoekbalken, ... ea harnekkige spyware / hijacking


Opm:
Download Messenger Plus! ook enkel maar van de officiele pagina, zijnde: http://www.msgplus.net/download.php
 
idd.. zeker en vast :)

heeft wel een beetje met Messenger/chat te maken dus ik post het ook even hier, hoewel klein beetje off topic :blush:
maar tis indezelfde "branche" (chat) he ;)

dus toch maar ff meegeven :rolleyes: :

Kwam laatste bv.dit progje tegen, emoticons 1.0 voor leuke smilies bij je chatgespekken enzo te voegen ... moet je ff kijken wat daarbij mee op je PC komt van adware .. :ph34r:

emoti14ys.jpg


emoti34bj.jpg


emoti20nn.jpg


krobbedevol adware/reclamesoftware/pop-up installers/ ongewenste toolbars installers,... ! :angry:

Dit om aan te tonen dat men goed moet uitkijken, het staat idd meestal duidelijk in de EULA's aangegeven, zowel bij Messenger Plus als bij vele andere freewareprogjes waar troep bij gebundeld zit... (Bij Mess Plus heb je dan gelukkig nog de keuze om het zonder de sponsors te installeren (doen dus ;) ) bij andere, zoals deze emoticons niet... )

en hier bij het vb van dit progje voor emoticons, is het ook wel een beetje nasty, staat bijna helemaal onderaan (lange EULA's / licentie-overeenkomsten : de meeste mensen lezen zoiets toch niet helemaal door ) .. maar blijft dus uitkijken :ph34r:

Ze steken zoiets ook vaak in progjes die heel aantrekkelijk zijn voor kinderen enzo
of downloads via kindersites ...
want hoeveel kinderen gaan zo'n lange saaie tekst dan ook lezen... :unsure:

nog een recent videofragment (NBC) hierover
MSN-video NBC news adware vd kindersites/downloads
Niet echt zo heel super informatief fragmentje, maar probleem wordt iig toch al aangekaart :)

een gewaarschuwd internetter is er 2 waard ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan