• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kun je de harde schijf van een PB-pc zonder problemen vervangen door ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartz

Gevestigd lid
Lid geworden
23 aug 2005
Berichten
351
Waarderingsscore
0
Kun je de harde schijf van een Packard bell-pc zonder problemen vervangen door n die origineel bij een Headstart-pc van Dynabyte zat?

't Zit zo: Ik had nl problemen met opstarten van win 98 op de PB. Ik kwam er niet uit, en toen besloot ik de HD van m'n Headstart (met daarop Win ME) op de PB aan te sluiten.
En voil, het werkte allemaal behalve dan dat ie de bij de PB geleverde Aureal Vortex 8820 Soundcard niet kon/wilde installeren. Reden: ontbreken van de juiste drivers.

Bij de PB waren 2 Master CD's bijgeleverd. Ik heb alleen nog maar CD1 en daar stond de driver kennelijk niet op. Alle Windows Updates heb ik etc. Ook drivers van sound-card en driverguide.com geprobeerd maar daarmee krijg ik crashes en systeem-lock-ups waardoor de pc bij volgend opstarten automatisch de soundcard uitschakelt.

:angree:

Wat te doen? Iemand een idee?

Frankw zei geloof ik al dat je met deze wisseltruc (altijd?) hardwarematig in de problemen komt. Is dat dan niet op te lossen?

Gr, BaArtZ.
 
Beste Willem,

Hartelijk dank voor je tip. Dat leverde me in ieder de - denk ik - beste driver tot nu toe op (file met de meeste MB's).
Ook met deze driver loopt 't systeem echter vast.

Mijn voorlopige conclusie is dus dat 't overplaatsen van een HD met daarop Win ME op een verborgen partitie (waarbij alles - buiten mijn zicht om in ieder geval -op een Headstart was afgestemd) naar een Packard Bell systeem, hardwarematige conflicten veroozaakt zoals een met Win ME conflicterende soundcard.

Ik geef 't in ieder geval hiermee op, tenzij n van de moderators nog een tip heeft.

NB: Zou Win XP over Win ME heen installeren misschien nog wat opleveren?
 
Er bestaan ook progjes waarmee je een schijf zo kaal kunt wissen als "fabrieksnieuw". Zoiets kun je van de site van de meeste HD-fabrikanten downloaden.
Dat haalt echt ALLES weg, ook geen partities meer dus je moet na gebruik van zoiets aan het formatteren gaan en eventueel ook nieuwe partities maken als je die wilt of nodig hebt.
 
klopt een dergelijk programma heet killdisk te halen op www.killdisk.com deze op een diskette zetten en ermee booten en daarmee alle aprtities verwijderen en de boel formateren. hierna met xp cd booten en nieuw partitie(s) aanmaken en win xp installeren eventuel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan