• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

computer start verkeerd op

Status
Niet open voor verdere reacties.

m511

Junior lid
Lid geworden
21 sep 2013
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik heb een laptop (acer aspire 7110) die draait op Vista. Sinds een tijd start de computer steeds vaker op in een soort standaardversie (dus zonder mijn eigen ingestelde bureauachtergrond en zonder mijn eigen instellingen, mappen etc).
Ik krijg dan ook een melding dat eventuele bewerkingen/ handelingen (ik weet niet precies hoe het er staat) na het afsluiten niet bewaard zullen blijven.
Hoe komt dit, en vooral, wat doe ik er aan? Hij is al traag, maar het opstarten duurt zo helemaal eindeloos....
 
Hoi m511
kan het zijn dat hij niet meer geactiveerd is want daar ziet het naar uit
greetz Cock
 
Ik denk eerder dat het te maken heeft met een per ongeluk verwijderd, dan wel beschadigd profiel. Kijk hier eens.
 
Alleereerst bedankt voor jullie snelle reacties. Helaas was ik niet zo snel, maar heb vanavond geprobeerd dit te doen, maar ik ben helaas niet ver gekomen:

Ik moet als ik de link volg volgens microsoft eerst een back-up maken van het register. Als ik in start regedit.exe intyp en zoek, kom ik inderdaad in de register-editor, maar het lukt me niet om hier een back-up van te maken.Ik zie maar een bestandje staan, dus ik neem aan dat dat de registersleutel of subsleutel is (ik weet niet waar ik deze bestanden aan moet herkennen. Heten ze zo? Het bestand dat ik zie heet: Standaard, bestandstype is REG_SZ) Als ik er op klik kan ik alleen de opties aanpassen, binaire gegevens aanpassen of verwijderen kiezen.
Hoe moet ik nu verder? Ik lees dat je echt een back-up moet maken omdat het anders fout kan gaan....

Verder heb ik een pagina van microsoft gevonden, fix-it:
http://support.microsoft.com/fixit/
Kan ik het probleem niet ook gewoon oplossen door hier iets uit te voeren? (bijvoorbeeld hier: http://support.microsoft.com/mats/Malware_Prevention/nl )
Of is dat te simpel gedacht en is dit probleem niet zo op te lossen....?

(O ja, nog even voor de duidelijkheid: mijn computer start ook vaak goed op, in mijn eigen profiel, en dan ziet alles er zo uit als normaal. Ik neem aan dat mijn profiel dus niet verwijderd kan zijn en hoogstens beschadigd, toch? Hoe komt dat, heb ik iets fout gedaan of is dat het gevolg van een virus of malware of zo?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier wordt uitgelegd hoe je een back-up maakt: http://support.microsoft.com/kb/322756

1. Klik op Start, typ regedit.exe in het zoekvak en druk op Enter. Als u wordt gevraagd naar een administratorwachtwoord of om bevestiging, typt u het wachtwoord of bevestigt u de bewerking.
Zoek in de Register-editor de registersleutel of subsleutel waar u een back-up van wilt maken en klik erop.
Klik in de menubalk op Bestand > Exporteren.
Selecteer in het dialoogvenster Registerbestand exporteren de locatie waar u de back-up wilt opslaan, en typ in het veld Bestandsnaam een naam voor het back-upbestand.
Klik op Opslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan