• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bitcoin zakt door de 100 euro grens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eros

NCF-Lid
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
1.067
Waarderingsscore
0
Vorige maand was 1 bitcoin nog 900 euro waard.
We moeten terug naar oktober 2013 voor de waarde van de btc onder de 100 euro te zien.

Betaalden somigen vandaag nog 276 dollar voor 1 btc

Momenteel staat de bitcoin op 120 dollar.


Mijn advies, (voor wat het waard is) is pas in te stappen als de weg naar boven enkele dagen op rij is ingeslagen.
Zeg max 1 week.

Probleem is dat er teveel asics op de markt zijn gekomen en het aanbod de vraag overstijgd.

In combinatie met het verdwijnen van drug en wapensites zijn er te weinig sites waar je je bitcoins kwijt kan.
Drugs en wapenhandel is altijd goed voor ondergrondse/onderwereld transacties in bitcoins.

Ook al maken ze geen 5% van het volume uit, beinvloeden ze wel degelijk de markt.

De prijs bepalen is een groot woord maar beinvloeden doen ze de prijs wel degelijk.

Een ieder die voor een bepaald bedrag in heeft gekocht zal zijn geld weer terug willen hebben en zijn bitcoinvoorraad ook verkopen wat het aanbod nog groter maakt.

Sinds silkroad2 van internet is zie je dat de daling een sprong gemaakt heeft.

De escrow-pot was geroofd.

Escrow is de ""middleman"" waar je je geld parkeert en pas vrijgeeft als je order is geleverd.

Als er een steen in je bestelling zit, dan heb je in ieder geval de oplichter niet betaald.
De oplichter is dan zijn onderpand kwijt en je kan door een ""dispute"" je geld terug krijgen.

Dit soort (veilige) sites worden schaars.

Genoeg waar je zelf bepaald hoe je tot een koop komt, maar eerst geleverd krijgen om pas later te betalen is schaars goed geworden.

De sites die nog wel operationeel zijn, zijn te ingewikkeld door het verplichte gebruik van gpg/pgp.

Gevolg is minder vraag naar btc en in combinatie met de steeds betere bitcoinminers is de productie te groot.

Er zijn meer factoren die de daling rechtvaardigen.

Mensen kijken teveel naar het aantal transacties en te weinig naar de volumes waardoor er een vertekend beeld weergegeven wordt.
Handelaren proberen zo de markt te manipuleren, met name op de grote sites als mtgox.

Je kan nu onder de 100 euro inkopen op mtgox en verkopen voor 400 op btc-e.

Nog nooit waren de verschillen zo groot tussen de verschillende verkoop sites.

En nee ik verdien niks aan deze informatie,

Dacht dat het wel aardig was om mijn bevindingen te delen.
 
Je kan nu onder de 100 euro inkopen op mtgox en verkopen voor 400 op btc-e.
Alleen krijg je die bitcoins die je van mtgox koopt niet. Sinds het ineenstorten van mtgox wordt de waarde 'bepaalt' door andere exhanges, waaronder BTC-E.
 
Klopt gratis geld was maar enkele dagen te verkrijgen.

Kon ook niet uitblijven.

Als er tot in lengte van dagen 100 euro gebraagd werd en 400 euro geboden, ging er niemand nog naar zijn of haar werk toe.

Vandaar dat mtgox er ook een schuld van 100 miljoen aan over gehouden heeft.

Het was inderdaad niet slim om met steeds grotere bedratgen te handelen.

Als je van 100 euro 400 euro maken en wellicht van 1000 euro 4000 euro maken kon, had je dikke pech als je het met 10.000 euro probeerde en inderdaad niets meer geleverd kreeg.

Maar als je maar 1 keer geluk hebt gehad en niet je inzet verhoogde kon je net zo lang van 100 euro 400 euro maken tot je voor je 100 euro geen bitcoin meer kreeg.
Die ene 100 euro verlies was al gedekt door de 300 euro winst van de vorige transactie.
Vrij logisch dat dit feest maar enkele dagen geduurd heeft.
Gratis geld bestaat niet.
Toch zit er 100 miljoen in de zakken van enkele geluksvogels.
Althans dat is de schuld die mtgox achterliet.

....en zag je die CEO met een enorme glimlach (die hij niet ondrukken kon) zijn excuses aanbieden voor het faillisement van mtgox?

Ik wil ook wel een buiging maken en sorry zeggen voor 100 miljoen, LOL!
Ik zou mijn glimlach dan ook niet underdrukken kunnen, dat weet ik nu al! LOL!

Verschillen van enkele tientjes zijn normaal.
Dus of je hebt er een dagtaak aan om in je levensonderhoud te voorzien.
Of je moet grote bedragen in gaan zetten en een niet onaanzienlijk risico nemen alles ook kwijt te kunnen zijn.
 
Heb er nog steeds spijt van dat ik er niet aan begonnen ben toen het net van toepassing was... Met natuurlijk wel het terugzicht dat ik ze dan weer op tijd zou hebben verkocht :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan