• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HELP AUB!!! audio werkt niet, windows 8 metro doet raar, mis werkt niet. overdrive kan cpu niet vind

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcooo4

Gevestigd lid
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
426
Waarderingsscore
0
mijn pc is heel raar aan het doen.
geluid doet het niet, ik wilde iemand bellen op skype, maar er was probleem met afspeelapparaat, ik ging naar youtube, muziek opzetten maar ik had geen geluid. ik heb de goede playback device geselecteerd. als ik een test toon wil afspelen krijg ik: failed to play test tone.

bij device manager werkt alles gewoon.
ik heb windows 8.1 pro x64, als ik naar het metro scherm ga en ergens op klik word er niks geopend, als ik op desktop klik gebeurd er niks, en dat is ook zo met alle andere dingen.

als ik naar system information ga:
Processor: Not available
Installed memory (RAM): Not available
System type: 64 bit Operating System, x64 Based processor.

ik krijg de hele tijd berichten dat windows defender en avast zijn uitgeschakeld, terwijl avast zegt dat alles in orde is.

mijn cpu: AMD fx-8350
moederbord: asus m5a78l-m/usb3



wat er allemaal is gebeurd:
ik wilde mijn cpu overclocken, ik heb eerst via amd overdrive geprobeerd, maar dat werkte niet zo goed, ik ben naar de bios gegaan, en cool n quiet uitgezet net zoals amd turbocore en iets van 6 core(ik weet de naam niet meer)
ik heb mijn cpu een klein beetje geoverclocked, ik had op mijn 2e scherm coretemp, speedfan, cpuz en hwmonitor aanstaan.

ik ging met prime95 kijken of alles goed was, ik heb uiteindelijk besloten om alles weer terug te zetten, mijn cpu werd niet te heet, max 60 graden.
met voltage ben ik niet over 1,9v heen gegaan.

ik ben dus terug naar de bios gegaan, heb alles terug gezet naar default.
heb mijn pc opgestart, alles werkte weer.

geluid deed het, ik had heaven benchmark gedraait, daar deed het geluid het, amd overdrive deed het nog, maar nu dus niet meer want ik krijg bericht dat overdrive niet kan zien welke cpu ik heb.
het metro scherm werkte nog, niks geen problemen, kreeg geen berichten over virusscanner.

ik ging mijn pc restarten, dat duurde heel lang dus heb ik de resetknop maar ingedrukt. me pc startte weer op, alles normaal, alleen vanaf toen had ik het probleem.

en als ik een cpu of mb failure zou hebben zou ik mijn pc niet zonder problemen kunnen draaien.
opstarten duurt niet langer dan normaal.
games doen het gewoon, niks geen lag.
pc maakt geen rare geluiden.

wat moet ik doen?

---------- Bericht toegevoegd op 17:09 ---------- Vorige bericht was op 16:10 ----------

ik heb mijn pc uit elkaar gehaald, koeler eruit, processor eruit, de koelpasta is niet verbrand ofzo, de pinnetjes zien er ook goed uit, de sochet is in goede staat.
alles ziet er goed uit, maar als ik alles weer in elkaar heb gezet en mijn pc weer aanzet heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
 
Mogelijk is er toch iets niet goed teruggezet. Ik denk dat de GHz nog steeds op de overclock staan, en over geluid: Ook niet op speakers? Of Koptelefoon?
 
Ik heb in de bios reset to default gedaan, cpuz geeft amd fx 8350 @ 4GHz, dat is goed.

De speakers doen het niet, niks van geluid doet het

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Drivers up-to-date?
 
Zoals ik al zei hij heeft het normaal gedaan

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Zoals ik al zei hij heeft het normaal gedaan

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app

Ja... Dat weet ik. Ik vraag gewoon volgens mijn boekje: Om alles uit te sluiten. Ongeluk zit in een klein hoekje ook in een ronde kamer.
 
Ik heb het al gefixt.
Ik heb mijn windows opnieuw genstalleerd

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Zo kan het ook :p
 
Is het veilig om in de bios cool 'n' quiet en core c6 state uit te zetten zonder weer hetzelfde probleem te krijgen?

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app
 
Is het veilig om in de bios cool 'n' quiet en core c6 state uit te zetten zonder weer hetzelfde probleem te krijgen?

Sent from my GT-I9070 using Nationaal Computer Forum mobile app

Wie niet waagt, wie niet wint. Ik heb geen idee. Mogelijk dat een ander lid kan helpen
 
Cool en Quiet aanzetten is voor de fan die automatisch sneller gaat draaien bij hogere temperatuur, als je deze uitzet krijg je ook meer ventilator-lawaai.
Die C6-State is bedoeld voor energie te besparen, bij uitzetten kan de processor wat trager worden als ie nodig is. Of je het merkt met gamen of wat dan ook..geen idee.

Maar je bent wel bezig geweest met overclocken, en overclocken is wel degelijk voltages verhogen, dit kan ook met een videokaart, en als je pech hebt kun je permanente schade veroorzaken ook aan het moederbord.
Nieuwere moederborden/met besturing(BIOS) zijn tegenwoordig goed beveiligd, en dat is ws je geluk. Dat je geen geluid meer had is dat er een storing is opgetreden in het systeem, BIOS/Moederbord communiceren met Windows, en dan kunnen er wat probleempjes ontstaan in Windows.

Schilder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan