• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[OPGELOST] Fout Bij Opstarten Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

juf

Gast
Kan iemand mij helpen?
Als ik de computer in mijn klas opstart, krijg ik de foutmelding: fout bij lezen station c, afbreken, herhalen, overslaan.
Ik denk dat ik een bestand heb gewist dat hiervoor nodig is, want de laatste keer dat ik de computer wou afzetten, kon hij niet via 'start' afsluiten. (de computer reageerde hier niet op, ik kreeg dan een venster waarbij ik kon kiezen tussen taak afsluiten, taak beindigen, wachten)
Er was wel een bestand waar ik over twijfelde (syment nog iets) was het misschien dat bestand dat niet weg mocht?
Waar kan ik dat bestand vinden (op een andere computer) en hoe zorg ik ervoor dat ik de pc weer kan opstarten?

:(
 
als je op de andere computer rechts op deze computer klikt, kan je de bestanden zoeken... kijk ook even waar ze staan in het systeem en zet ze op een floppy en kopieer ze op de zelfde plek terug op het niet werkende systeem.

dit doe je in ms-dos.

cd = change directory

dus bv:
cd windows (enter)
cd system (enter)
copy a:missende.file c:.

(alleen voor win95/98/ME)

voor windows 2000/XP moet je opstarten van de cdrom. Tijdens het opstarten van de cdrom kies je de R (repare windows) optie

Als je dit allemaal gedaan heb en het systeem werkt nogsteeds niet, ben ik bang dat je windows opnieuw moet gaan installeren

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan