• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Linux mint wil niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,

Ik heb een 'oude' acer laptop 1350 met windows xp. Een tijdje geleden heb ik naast xp ook ubuntu genstalleerd. Dat werkt tot zover ik het uitgeprobeerd hebt prima. Nu dacht ik eens Linux mint 16 erop te zetten, om te kijken of deze versie sneller zou zijn.
De dvd start normaal op, krijg het scherm met Linux mint er op. De installatie start en na een aantal minuten de melding....via ircc...device not avalable....can't reserve io 0x4000 0x4077. Daarna een scherm vol met $$ tekens en de tekst ergens 'welcom to Linux mint' vervolgens een zwart scherm. En dan niks meer.

Wat zou de reden kunnen zijn?

vr.gr.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Linux Mint16 is een tussenversie waarvan de ondersteuning maar loopt tot juni 2014. Ik zou opteren voor een LTS versie van Linux Mint , waarvan de ondersteuning loopt tot april 2017. Moest het mijn laptop zijn , zou ik kiezen voor de lichtgewicht versie , en een ideale vervanger is voor Windows XP , Linux Mint13 Xfce.Deze kan je downloaden op onderstaande link en naar een DVD-schijfje branden .
http://www.linuxmint.com/release.php?id=18
 
Porrelaar , ik denk idd dat het een grafisch probleem is.
Ik heb lubuntu geprobeert en die geeft dezelfde melding. Daarna met linux mint 13 lts geprobeert en die gaat wel door.
Ik heb dus nu de keuze uit ubuntu 12.04 of de mint 13 lts versie. Ik ga de komende tijd beide eens wat uitproberen.
Wellicht zit de missing driver wel in deze vessies.

Maakt het in snelheid nog uit of ik xp erop laat staan?

Vr.gr
 
Als je nog een maandje geduld hebt, kun je nieuwste Ubuntu 14.04 LTS versie uitproberen. Het verbaast mij wel dat je ook problemen hebt met Lubuntu, of heb je hiervan ook de tussenversie 13.10 proberen te installeren?
Moest je keuze gaan naar Lubuntu 12.04 LTS lees meer.
https://sites.google.com/site/computertip/lubuntu
 
Maakt het in snelheid nog uit of ik xp erop laat staan?
Nee. Jij hebt de Linux versie naast Windows XP gezet. Je hebt dus een dual boot systeem. Alleen het opstarten duurt een ietsepietsie langer omdat jij nu een scherm krijgt waarin jij moet kiezen met welke besturingssysteem jij wilt gaan werken.
Zodra jij gekozen hebt voor Linux (maakt niet uit welke versie), is al het werkgeheugen beschikbaar voor Linux. Windows XP vraagt op dat moment geen 'energie' van de laptop.
Je Linux versie zal dan even snel werken als wanneer het jouw enige besturingssysteem zou zijn.

Misschien denk jij aan Linux draaien als virtueel besturingssysteem, bijvoorbeeld in VirtualBox.
Dan draaien er in feite twee besturingssystemen tegelijk. En je moet dan ook een deel van het werkgeheugen toewijzen aan het besturingssysteem dat in VirtualBox draait. Dan kun je zeker een vermindering in snelheid waarnemen, wanneer je niet zoveel werkgeheugen hebt.
 
.......of heb je hiervan ook de tussenversie 13.10 proberen te installeren?
Moest je keuze gaan naar Lubuntu 12.04 LTS lees meer.

Ik had idd de versie 13.10 geprobeert. Inmiddels versie 12.04 gedownload. Deze loopt wel door.
Deze versie ga ook eens bekijken. In de tussentijd wacht ik op versie 14.

Zowel porrelaar als jij bedankt voor de hulp en info.

Vr.gr.
 
Grappig: jij krijgt hem niet geinstalleerd, ik krijg hem niet gedeinstalleerd... ruilen? :)
 
Ter informatie: Linux Mint is een afgeleide van Ubuntu met standaard desktop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan