• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

linux mint 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodmen27

Bekend gezicht
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
165
Waarderingsscore
0
Hey,

Kunnen jullie me helpen met wat linux vraagjes. Ik volg avondschool besturingssystemen,onze cursus bestaat hoofdzakelijk uit powerpoint presentatie gevuld met info van op de site wikipedia.Onze studeer omgeving is een virtuele linuxmint15 .(vmware)
Aan volgende vragen breek ik echt mijn hoofd, ik heb geen praktijk ervaring met linuxmint.


A)Installeer extra software via het Software center nl. software voor acls.

B)Geef mij weer hoeveel geheugen en cpu er in gebruik is door het systeem . Dit kan zowel via GUI als via command line zijn

C)Doe via command prompt een update van je softwarerepository ?

D)Geef een overzicht van de geinstalleerde software (zowel via GUI als in command).

E)Controleer of je Linux systeem up-to-date is ?



Ik kwam op internet het commande apt-get update + apt-get upgrade tegen , is dit om mijn linuxmint te updaten, of om mijn pakketten te updaten.

alle hulp is welkom
gr
 
Goodmen27 ik wil best de antwoorden voor je voorzeggen maar daardoor ga je niet bepaald iets geleerd hebben (wat uiteindelijk toch de bedoeling is van een avondschool)

Dus ik ga je naar dit leesvoer verwijzen: http://community.linuxmint.com/tutorial/view/244
 
@Firehound, ik geraak er niet aan uit wat betreft update's, Als ik mijn linux mint systeem wil controleren of het uptodate is, dan gebruik ik apt-get update, dan controleert het systeem of er nieuwere update's zijn. met apt-get upgrade, kan ik de nieuwere update's instaleren.
hoe doe ik dan via cli een update van mijn softwarerepository?

---------- Bericht toegevoegd op 11:50 ---------- Vorige bericht was op 11:32 ----------

ik denk dat de softwarerepository moet geupdate worden met het commando : update-software-center
is dit juist?
 
Vooraleer ik een juist antwoord geef, heb ik eerst een vraag.
Wie heeft jou Linux Mint 15 aanbevolen?
 
dit is in opdracht van onze docent
 
dit is in opdracht van onze docent

Linux Mint 15 is (was) een tussenversie die maar ondersteund werd tot januari 2014. Dit betekent dat je voor deze tussenversie van Linux Mint 15 geen updates meer kan uitvoeren. Volgens mij zou je docent dit moeten weten of is het een strikvraag.

A , B , D en E laat ik jezelf uitzoeken, anders zou het wat makkelijk zijn h.


C)Doe via command prompt een update van je softwarerepository ?
Normaal moet het zijn Doe via Command Line een Update van je Software repository
ik denk dat de softwarerepository moet geupdate worden met het commando : update-software-center
is dit juist?

sudo niet vergeten !!!
sudo apt-get update
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan