• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Partities maken op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

M vd Steen

Gast
Graag wil ik op mijn harde schrijf partities maken. De schijf is al in gebruik. Ik heb hier geen programma voor, maar volgens de Windows XP help functie kan ik dit via schijfbeheer doen. In de helpomschrijving staat: rechtermuisknop op een nietgebruikt deel vd schijf en wizard partitie maken openen. Het is mij niet duidelijk hoe ik dit in schijfbeheer moet doen.

Heeft iemand hier kaas van gegeten? Of moet ik gewoon een programmatje regelen voor het maken van die partities? Welk is dan handig, en is er eentje gratis?

Mvg

M vd Steen
 
M vd Steen zei:
Graag wil ik op mijn harde schrijf partities maken. De schijf is al in gebruik. Ik heb hier geen programma voor, maar volgens de Windows XP help functie kan ik dit via schijfbeheer doen. In de helpomschrijving staat: rechtermuisknop op een nietgebruikt deel vd schijf en wizard partitie maken openen. Het is mij niet duidelijk hoe ik dit in schijfbeheer moet doen.

Heeft iemand hier kaas van gegeten? Of moet ik gewoon een programmatje regelen voor het maken van die partities? Welk is dan handig, en is er eentje gratis?

Mvg

M vd Steen

zover ik weet kan je je partitie waarop windows staat geinstalleerd niet verander. en zal je dus een prog moeten nemen hiervoor
 
M vd Steen zei:
Graag wil ik op mijn harde schrijf partities maken. De schijf is al in gebruik. Ik heb hier geen programma voor, maar volgens de Windows XP help functie kan ik dit via schijfbeheer doen. In de helpomschrijving staat: rechtermuisknop op een nietgebruikt deel vd schijf en wizard partitie maken openen. Het is mij niet duidelijk hoe ik dit in schijfbeheer moet doen.

Heeft iemand hier kaas van gegeten? Of moet ik gewoon een programmatje regelen voor het maken van die partities? Welk is dan handig, en is er eentje gratis?

Mvg

M vd Steen

Ik zelf gebruik partition Magic, werkt goed en is makkelijk in gebruik : )
 
als windows al op je schijf staat en je c: schijf maar 1 partitie heeft die dezelfde grootte is als je harde schijf kan je hierin NIET dmw schrijfbeheer hier een partitie bijmaken. Dit kan dan alleen dmv softwarematig programma zoals partition magic etc.
 
OK heel erg bedankt.
Weet iemand ook of hiervoor ergens een gratis progammatje beschikbaar is?

Mvg

M vd Steen
 
nee die zijn er helaas niet :)

maar mss dat iemand via de PB wel een tip voor je heeft.
 
Een persoonlijk bericht, een mogelijkheid van het forum om een soort berichten naar elkaar te sturen ( leden onderling)
 
Ik heb al een voorbeeldje gestuurd, hoe een PM / PB precies kan werken

:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan