• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

hulp bij maken van C module

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olcay

Nieuw lid
Lid geworden
27 mrt 2014
Berichten
9
Waarderingsscore
0
:)
Hoi, ik ben Olcay en ik ben pas begonnen met een cursus programmeren in C.
Ik ben nu aangekomen bij een praktijk-opdracht waarbij ik met pointer-tabellen getallen om moet zetten in woorden,
Ik moet drie modules maken en die dan integreren in een programma.
Een module voor 0 t/m 99 , een module van 100 t/m 9999 en een module van 10000 t/m 999999.
Ik ben nu bezig met de module 0 t/m 99, bijv. van 22 moet ik dan "twee" "spatie" "en" "spatie" "twin" "tig" maken.
Over het algemeen lukt het me wel maar de if structuur in het programma begint wel erg groot te worden.
Op een gegeven moment heb ik wel 6x if else en ik denk dat dat niet de bedoeling is.
Bij 0 t/m9 lukt het me wel, dan heb ik een pointertabel ( cijfertext) en dan is "getal" het element van de tabel maar bij 0 t/m 99 wordt het een heel ander verhaal.
Volgens de regels moet ik gebruik maken van lettergrepen zoals: "nul", "een","twee", "drie","vier "vijf", "zes", "zeven", "acht", "negen"
"tien", "twin", "der", "veer", "tach", "tig", "en"

Ik kom er niet uit, please please please help me.
Ik volg de cursus zonder les want daar heb ik geen geld voor en moet een goed programma insturen om examens te kunnen doen.
Welke held/heldin helpt mij in het vooruitkomen in het leven?
Bij voorbaat erg bedankt,

Olcay.
 
:welkom:eek:p het forum, Olcay!

Het onderdeel Voorstellen is echt alleen maar bedoeld om je voor te stellen.
Vragen dien je te stellen in de andere onderdelen van dit forum.
Ik verplaats je vraag daarom naar het onderdeel Programmeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan