• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

C Schijf helemaal vol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee geen illegale versie. Ik heb we wat te onduidelijk uitgedrukt. Ik bedoel te zeggen, dat stel dat de installatie mislukt om wat voor reden dan ook, dan zit ik zonder computer en kan ik niet telebankieren en rekeningen betalen. Dan zou op een gegeven moment de deurwaarder op de stoep kunnen staan.
Maar gekkigheid natuurlijk, zover gaat het niet komen. Ik ga nu de handleiding even lezen.

---------- Bericht toegevoegd op 19:57 ---------- Vorige bericht was op 19:50 ----------

Dit is een heldere handleiding. Ik ga hem uitprinten en er mee aan de slag.
Wordt vervolgd.
 
Ik ben nu bezig met de herinstallatie. Ik loop toch tegen de nodige problemen aan:
Ik ben al mijn programma's kwijt en snelkoppelingen. De map programfiles had ik van C naar D gekopieerd. In configuratiescherm bij programma's en onderdelen zijn alle programma's gewist. Kan ik de map programfiles op de een of andere manier gebruiken om de programma's weer terug te zetten?

Windows mail vraagt konstant om een gebruikersnaam en wachtwoord. Die weet ik niet meer. Dus zal ik Ziggo moeten bellen hierover.

Windows werd op een bepaald moment uitgeschakeld uit veiligheidsoverwegingen. Ik moest in de veilige modus opnieuw opstarten.
Er was een heel ingewikkeld verhaal op een blauw scherm.
Windows probleemoplosser gaf aan, dat Service Pack 1 gedownload moest worden. Ik heb een engelse versie gedownload. (nederlands was niet voorhanden). Downloaden lukte, maar installeren niet. De taal was niet juist. Het moest een nederlandse versie zijn.
Hoe los ik dit nu op. Een paar terug heb dit Service Pakket wel kunnen installeren.
 
bij een herinstallatie word alles op de C eerst verwijderd vermits de C geformateerd word (dit werd je toch al meegedeeld dacht ik )
immers stelde je de vraag of de D partitie ook geformateerd werd !( van de D blijft men af heb ik je eerder meegedeeld )
logisch is het dan ook dat de programma's op de C ook verwijderd werden !
bijgevolg heeft het geen enkel nut om de map programmafiles naar de D te kopieeren met de bedoeling deze nadien terug te zetten op de C ( zo werkt het niet aangezien er ook voor elk programma jij installeerd een register regel word aangemaakt ) *en deze heb je nu dus niet !
het Nederlandstalige service pack1 voor de win7 is wel te downloaden maar aangezien ik niet weet welke bit versie jij heb geinstalleerd ...
53423b1642f14-Ashampoo_Snap_2014.04.07_07h35m32s_002_.png


---------- Bericht toegevoegd op 07:49 ---------- Vorige bericht was op 07:44 ----------

gebruik je een 32 bit win7 dan vink je de windows6.1-KB976932-x86.exe aan en download je deze ...
gebruik je een 64 bit systeem neem je dus enkel de x64.exe file om te downloaden ...
dit zijn dus uitvoerende bestanden ...best dus dat je de pc niet gebruikt tijdens het installeren van dit service pack
 
EMI. Het was mij inderdaad duidelijk, dat alles op C gewist zou worden en op D helemaal niets. Ik nam aan, dat de programma's behouden bleven als ik ze naar D kopieerde. Dat blijkt dus niet zo te zijn helaas. Aan jou dus geen enkel verwijt hoor. De programma's kunnen in principe allemaal opnieuw geinstalleerd worden.

Ik zit nu bij iemand anders. Ik kan mijn eigen PC niet meer gebruiken, omdat windows telkens ermee ophoudt na een paar minuten. Hij start dan weer opnieuw op. Ik heb nu wel een keer of acht opnieuw opgestart op deze manier, maar het probleem blijft terugkomen.

Voor alle duidelijkheid. Ik heb windows vista 32 bits en dus NIET windows seven. Het service pakket voor windows seven kan ik niet gebruiken voor windows vista denk ik.

Ik vraag me nu overigens af of installatie van het windows vista service pakket (en dan de nederlandse versie) wel de oplossing van het probleem is. Ik heb de eerste paar jaar zonder dit service pakket zonder problemen gedraaid op windows vista ( het service pakket bestond nog niet, toen ik met windows vista ging werken).

Waar ik nu eigenlijk meer bang voor ben is, dat mijn harde schijf niet meer goed funktioneert. Mogelijk veroorzaakt door de her installatie en het vele kopieeren van C naar D (wat dus achteraf zinloos was). Kan het kloppen, dat zo'n herinstallatie veel vergt van een harde schijf? Er wordt enorm veel data in korte tijd weggeschreven en als de HD al wat ouder is, zou het net funest kunnen zijn.

Ik heb wel nog een paar adobe acrobat programma's kunnen downloaden, voordat de herstart problemen begonnen. Nou heb ik wel eens gehoord, dat acrobat problemen had met hackers en virussen. Mogelijk heeft dit ermee te maken.

Wat is je mening over bovenstaande?
 
elke schijf verslijt wel ...zelf heb ik mijn interne HD na 8 jaar dienen te vervangen omdat deze dus op was " bad clusters "
het is tevens een vereiste om telkens de gehele schijf of op zijn minst de C partitie te formateren bij een nieuwe instal .
maar dat jij nu beweerd nooit een service pack geinstalleerd te hebben kan ik moeilijk geloven !

*tevens versta ik dus niet dat je nu vista gebruikt want voor sommige vista's zijn er gewoon geen update's meer te verkrijgen ..
de bedoeling van Microsoft is dan ook Vista volledig te stoppen en uit de omloop te nemen zoals met XP

ook ik gebruik Adobe , je dient gewoon regelmatig de update's er van op te halen om je veilig te stellen tegen allerlei gevarer.
 
Windows Vista geen update's meer? Ik krijg ze heel regelmatig. Ik heb nog niet gehoord dat microsoft met Vista wil stoppen.
De eerste paar jaar had ik geen service packet, omdat het toen nog niet bestond, maar daarna heb ik het uiteraard wel gehad.
Ok, we zijn nu op een punt gekomen, dat er geen konkrete oplossing is voor mijn herstart problemen. Ik weet nu hoe ik windows vista moet installeren. Waarvoor dank.
De herstart problemen moet ik laten oplossen door de computer winkel. Mogelijk door plaatsing van een nieuwe HD is het probleem opgelost en dan heb ik tevens geen ruimte problemen meer op de C Schijf, als ik bijvoorbeeld een 250 gb HD neem.
 
@vanschagen: dat betekent dat Microsoft geen nieuwe features zal leveren voor Vista. Dus bijvoorbeeld geen nieuwe versie van Internet Explorer.

Gebruikers van Windows Vista met Service Pack 2 genstalleerd zullen wel gewoon updates van Windows blijven ontvangen tot en met 11 april 2017. (Bron)
 
Even duidelijkheid scheppen in dit topic.
Om een nieuwe Windows Vista installatie uit te voeren , moet je eerst de partitie verwijderen waarop Windows Vista genstalleerd is of was. Nieuwe partitie maken, en bij het installeren van Windows Vista word die automatisch geformateeerd.
Voor Windows Vista en Windows Vista SP1 is de ondersteuning al gestopt. Voor Windows Vista SP2 word deze nog ondersteund tot 2017. Vandaag 8 april heeft Microsoft dan ook de laatste updates uitgebracht voor Windows XP SP3 . Voor Windows XP SP2 is de ondersteuning ook al jaren gestopt.


Ik zit nu bij iemand anders. Ik kan mijn eigen PC niet meer gebruiken, omdat windows telkens ermee ophoudt na een paar minuten. Hij start dan weer opnieuw op. Ik heb nu wel een keer of acht opnieuw opgestart op deze manier, maar het probleem blijft terugkomen.
Om een nieuwe windows vista installatie uit te voeren, dien je eerst bij begin van de installatie de partitie te verwijderen waarop Vista genstalleerd staat te verwijderen. Nieuwe partitie aanmaken en bij het installeren van Vista word deze automatisch geformateerd.

Bekijk de afbeelding van Abraham in #5
Je ziet daar Rechtsonderaan stationsopties (geavanceerd). daar dien je op te klikken om de harde schijf te herpationeren.
Na installatie is het best om Servicepack 1 en 2 op een virusvrije computer te downloaden naar een USB stick bijvoorbeeld.
Eerst SP1 installeren en dan SP2 installeren.
SP1 download hier http://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=910
SP2 download hier : http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=15278

Nog een kleine toevoeging.
Met het installeren van SP1 en SP2 is de kous nog niet af. Er zijn nog heel wat bijkomende (beveiligings)updates die moeten genstalleerd worden. Installeer eerst een virusscanner.
Schakel de automatische updates uit, en voer de updates handmatig uit, dit doe je niet in nmaal , maar mondjesmaats. Per 10 updates zou ik zeggen.
Als alle updates genstalleerd zijn, schakel dan terug de automatische updates in.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in de war met de beveiligings update's. Die krijg ik nog regelmatig.
EMI en Carfran. Ik ga met jullie extra informatie aan de slag. Ik laat het vervolg weten.
 
Heb je al een keer schijfopruiming gedaan dit kan soms ook een boel opschonen?
 
De problemen worden nu weer groter. Ik probeerde windows opnieuw te installeren. Zodra ik de computer aanzet moet ik op F12 drukken om in het bootmenu te komen. Daar moet ik opstarten vanaf CD rom aanklikken. Opstarten vanaf Floppy stond bovenaan. Met de pijltjes toetsen moet je dan naar "CD Rom" bewegen.
Verleden keer lukte dat, maar nu beweegt hij niet meer op blijft op "Floppy" staan. Ik heb het uiteraard 10 tallen keren geprobeerd, ,maar er is geen beweging in te krijgen.
Om uit dit boot menu te komen, moet er op escape gedrukt worden. Dit reageerde ook niet. Uiteindelijk de computer uitgezet met de uit knop en daarna opnieuw
naar het bootmenu. Helaas wederom bleef ie op "Floppy" staan.

Is hier nog een oplossing voor? Ik kan zo windows niet herinstalleren.

(schijfopruiming heb ik ook gedaan)
 
Trek je toetsenbord eens uit en steek hem dan erin terug wanneer je in dat menu bent, lijkt er wel op dat je pc freazed op dat moment.
 
Ik ben weer boven water op mijn eigen PC. Ik kreeg dus dat blauwe scherm met die engelse tekst. Dat was er maar een paar seconden. Ik kon het dus niet snel genoeg lezen. Ik heb er uiteindelijk een foto van gemaakt en toen las ik dat F8 ingedrukt moest worden. Dat deed ie het weer. Ik kon de pijltjes toetsen gebruiken.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en ben nu bezig om SP 1 te installeren.
Ik hoop dat het gaat lukken.
Wordt vervolgd
 
Ok hou ons op de hoogte :)
 
Tot mijn vreugde kan ik mededelen, dat de her- installatie uiteindelijk toch goed verlopen is. Er zijn vele valkuilen geweest en onduidelijkheden. Hij draait nu weer goed.
SP 1 en SP 2 en 170 update's zijn geinstalleerd. Verloren gewaande emails heb ik in een back-up bestand terug kunnen vinden.
Gewiste programma's zijn bijna allemaal weer geinstalleerd. Ik heb 10 GB schijfruimte kunnen winnen op de C schijf door de her installatie. Zodat ik weer enige tijd vooruit kan.

Het enige wat niet gelukt is, is her partioneren. Ik had D wat kleiner willen maken en C groter tijdens het her installeren van windows. Ik kwam dus op een gegeven moment aan in het scherm "waar wilt u Windows installeren" Op jullie aanraden heb ik eerst "verwijderen C" aangeklikt.

Daarna op "volgende". Ik verwachtte toen, dat ik kon gaan her partioneren. Echter windows ging verder met installeren, zonder dat ik er nog tussen kon komen. Mogelijk heb ik toch iets fout gedaan.

Na de installatie heb ik nog bij schijfbeheer geprobeerd C groter te maken, maar dat ging niet.

Geeft niet. Ik kan weer vooruit.

Alle meedenkers en leveranciers van info materiaal bedankt en tot wederhoren.
 
Je kan hem nog groter maken als je je D:\ verkleint eerst en die unallacoted ruimte weer beschikbaar maakt en daarmee C: kan vergroten;)
 
Je kan hem nog groter maken als je je D:\ verkleint eerst en die unallacoted ruimte weer beschikbaar maakt en daarmee C: kan vergroten;)

Daartoe is standaard Windows Schijfbeheer niet in staat.
De D-partitie zal eerst gehel verwijderd dienen te worden eer de C-partitie vergroot kan worden.
En daarna kan de D-partitie opnieuw aangemaakt worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan