• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

C Schijf helemaal vol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar is Windows schijfbeheer wel toe instaat, om een stuk van bijv 10GB te pakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga proberen of ik de C schijf toch wat groter kan maken. Ik had 10 gb vrije ruimte kunnen creeren na de her-installatie, maar dat is inmiddels al weer geslonken naar circa 8.3 GB. Om vage redenen daalt het heel snel. Ik heb uiteraard wat programma's geinstalleerd, maar beslist geen 1.7 GB.
 
Controleer eens met schijfopruiming.
 
Start de Windows schijfopruimer op met administratorrechten.
Klik dan na analyse op de tweede tab en de knop om alle herstelpunten behalve het nieuwste herstelpunt te verwijderen.
Want de herstelpunten die Vista maakt zijn iedere groot van omvang.
 
Hele goede tip Abraham 54. Ik had vandaag nog een paar programma's geinstalleerd en de C was gedaald naar 6,93 GB.
Met schijfopruiming kon ik slechts 17,8 mb verwijderen.
Maar met die herstelpunten ben ik gestegen van 6,93 GB naar 10,8 GB.

:worship::worship:
 
Ook alles aanvinken binnen dat venster ;)
 
Ook alles aanvinken binnen dat venster ;)

Ik heb dat nu (nogmaals) gedaan en ik zag voor het eerst een "sluimerbestand" staan. Die was 1.9. GB. Plus nog wat andere troep ben ik gestegen van 10.8 naar 12.4 GB. Geen idee wat een sluimerbestand is. Ik heb vanmorgen nog gedefragmenteerd. Hangt het daar mogelijk mee samen?

Ik zie ook dat je C kan comprimeren. Nou meen ik vaag te herinneren, dat ik ooit op dit forum gelezen heb, dat je dat beter niet kan doen. Klopt dat?
 
comprimeren niet op C:\ doen.
 
Bedankt beide. Ik heb nu weer 12 GB vrije ruimte en daar kan ik voorlopig weer mee uit de voeten.
Regelmatig schijfopruiming (inclusief de herstelpunten)helpt daarmee zeker mee. Tot 2017 wanneer microsoft stopt met Vista is nu haalbaar.
 
Systeem draait nog steeds goed. Ik zit nog even te stoeien met de update's. Er zijn namelijk vijf update's mislukt bij het installeren. Aanvankelijk waren het er tien, maar die zijn bij een tweede poging wel gelukt.
Via het download centrum van microsoft heb ik deze vijf update's opnieuw gedownload en proberen te installeren.
Hij geeft dan een fout melding, dat deze update niet voor mijn systeem bestemd is. Bij alle vijf dezelfde foutmelding.
Om te controleren of het wel goed gaat allemaal, heb ik ook nog een vijftal update's opnieuw gedownload die dus wel gelukt zijn.
Bij de poging om ze opnieuw te installeren, krijg ik wederom de foutmelding dat ze niet voor mijn systeem bestemd zijn.
Dat is een vreemde zaak. Wat kan hier aan de hand zijn? Het missen van die vijf update's zou een lek in mijn beveiliging kunnen zijn of gaan worden. Mede in het licht gezien van de problemen met internet explorer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan