• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraagprijs ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gamer666

Junior lid
Lid geworden
31 mrt 2014
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Hoi hoi mede Gamers en ieder allen op dit forum :)
Ik heb een vraagje , ik ben op het moment bezig een game pc te bouwen .
Bedoeling is dat ik die later weer kan verkopen aan een mede gamer of wie mijn pc dan wil hebben .
Nou omdat het me eerste x is dat ik een vraagje .
Ik vraag me af , wat is nou ongeveer een prijs die normaal gesproken voor z'n game pc gevraag word ?
Ik hoop dat mischien meerdere mense een antwoord hebben , kan ik op hun antwoord mogelijk me vraagprijs voor m'n pc baseren :)
Alvast bedankt voor jullie vriendelijke input :)

---------- Bericht toegevoegd op 15:29 ---------- Vorige bericht was op 15:28 ----------

En sry voor me spellfoutjes , typte helaas een beetje te snel sry :)
 
misschien handig als je erbij zet wat er in zit.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
ow ja sry wel handig ja :) thx for the heads up :)

moederbord : MSI , Z87 , G45
CPU : I7 Intel
Ram : Corsair Vengance 1600 , 8Gb 2x
SSD : Samsung 840 PRO
Geluidskaart : Creatife , ZXR
CPU koe: Hydro H110


nog in te bouwen :
videokaart ( MSI Twin FrozR STX 780 )
Voeding ( Corsair CSM 750W )

Voor behuizing ben ik nog opzoek naar een mooie betaalbare Full Tower .
 
Hallo Gamer666 :welkom:

Hoe dit meestal wordt berekend:

Over het algemeen wordt er vaak 25% van de nieuwprijs zoals die op het huidige ogenblik is weggehaald bij onderdelen die nog goed in gebruik zijn. Onderdelen die overklokt zijn zoals je processor verliezen heel wat meer van hun waarde 40% - 80%, omdat de theoretische levensduur mogelijk is ingekort, ook wanneer hij het op het moment van verkoop nog goed doet.

Een onderdeel dat (amper) niet meer in de handel is, wordt vergeleken met een onderdeel dat ongeveer evenveel presteert, daar wordt van de nieuwprijs 25% afgetrokken. Dat is zo'n beetje mijn prijsbepaling van hierboven.

Software blijft zijn waarde behouden, een genstalleerde OEM licentie blijft dus de waarde hebben zoals hij op dit moment verkrijgbaar is in de handel. Hier wordt dus geen procent afgetrokken. Let wel: dit kan je enkel doen als het gaat om de originele licentie. Windows XP of eerdere Windows versies verliezen hun waarde.
 
Ja die berekening ken ik wel :) zelf in mijn oude werk had ik daar ook wel mee van doen :)
De pc in kwestie word gebouwd uit hobby omdat het leuk is en ik da kan :)
En is ook complete in nieuw staat :) nooit gebruikt , mogenlijk 1x om windows te instaleren maar that's all :)
dus theoretisch gaat die prachtige finnacele berekening helaas niet op
Plus je hebt de algemene loonkoste en btw nog niet erbij in gerekend ;)

Wat theoretisch dan niet de prijs zou verlagen van de pc/produckt , maar feitelijk omhoogwerkt :)
Betekend , de voledige prijs die ik betaalde voor parts , plus de koste voor mijn loon en vaste lasten ivb bouwen van de pc :)

maar je berekening is zeker leuk , vooral als het om een verouderd/gebruikt produckt gaat ;)
in geval van nieuw/nieuwstaat onwaarschijnlijk en waarschijnlijk voor de kpper een beetje te positief en voor verkoper negatief :)
maar leuke poging dave ;)
 
Bedoeling is dat ik die later weer kan verkopen aan een mede gamer of wie mijn pc dan wil hebben .
Met dit te lezen neem ik aan dat het dan om een tweedehandscomputer gaat. Maar je wilt hem dus hobbymatig bouwen en hem als nieuw verkopen? In dat geval zou ik eens informeren om reseller van een bepaalde winkel te worden. Deze bepalen dan ook hoeveel winst jij per product mag maken. Als het puur 'hobbymatig' is zoals jij dat noemt, mag je in principe geen verkoop met winst doen, dat wordt aanzien als zwartwerk.
 
Met dit te lezen neem ik aan dat het dan om een tweedehandscomputer gaat. Maar je wilt hem dus hobbymatig bouwen en hem als nieuw verkopen? In dat geval zou ik eens informeren om reseller van een bepaalde winkel te worden. Deze bepalen dan ook hoeveel winst jij per product mag maken. Als het puur 'hobbymatig' is zoals jij dat noemt, mag je in principe geen verkoop met winst doen, dat wordt aanzien als zwartwerk.

off topic:Oh, dan werk ik ook zwart. Wij verkopen namelijk gaasbakken aan de weg. We kregen laatst een mailtje van de gemeente. Wij dachten natuurlijl dat we het weg moesten halen. Maar het bleek dus dat we de bakken op ons eigen terein moesten neerzetten.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
wel het is niet tweedehands , zijn gloedjenieuwe onderdelen , op dit moment worde die bij elkaar gesprokelt vanuit winkles :)
dus complete met doos en alle papieren docu's zoals boekkjes garantie ect. :)

en als vanuit je gamehobby xtje een pc bouwen en verkopen zwartwerk is , hoe zit het dan met 2de hands particuleren die hun occasion verkopen , soms met grote winst ? ik weet niet precies wie in de staat daarover gaat , maar wie het ook is gaat ie dat controleren , en hoe ? en hoe zit het met degene die strucktureel op bvb marktplaats producten 2dehands voor appel en een ei kopen en weer met profijt doorverkopen in cash ?
klopt wat je zegt over zwartwerk in algemeen , maar het is wettelijk toegestaan om vanuit hobby 1x in de zoveel tijd een bepaald bedrag x aan profijt te maken over de verkoop van een product gecreert in je hobby :)
en met zwartwerk algemeen , bedoel ik strucktureel op langertermijn waardoor het eigenlijk als een officeel income gezien kan worden .
maar ja voor mij is dit hobby 1malig voor fun :) en het is een combi van hobbygamer/bouwer/1malige winst die ik een xtje uit me hobby kan krijgen die het leuk maakt :)
 
Ik wil niet vervelend zijn hoor, enkel waarschuwen dat je weet waaraan je begint. Tweedehands mag je zoveel verkopen als je wilt. Maar dan niet onder de noemer 'nieuwprijs'.

het is wettelijk toegestaan om vanuit hobby 1x in de zoveel tijd een bepaald bedrag x aan profijt te maken over de verkoop van een product gecreert in je hobby
Ja goed, maar dan spreken we niet over nieuwe computer-onderdelen. Die wet die jij bedoelt is bijvoorbeeld voor postzegelverzamelaar of modelbouwer. Dat zijn geen vierde of vijfde partij verkopers. De verkoop van luxe-producten valt daar sowieso niet onder omdat je in dit geval wil handelen met winst.

Qua tastbare producten zul je dus altijd dezelfde prijs moeten rekenen als de voor jou aankoopprijs. Als je wat extra's vraagt voor een vriend of kennis voor bijvoorbeeld de assemblage of Windows installatie, daar kan men je op zich niet mee beboeten. Om dan terug te komen op de startpostvraag, daar is gewoonweg geen regeling voor. Vaak is dat iets wat vrienden onder elkaar overeen komen.

Het verschil met een 'reseller' is dat jij van een bepaalde (web)winkel toegang krijgt tot zijn leveranciers. Waarbij je dus ook bestellingen kan plaatsen. Je koopt dus producten in tegen lager tarief en kan in samenspraak met de (web)winkel winst maken uit de verkoop van de producten. Keerzijde hiervan is dan weer dat je vaak een maandelijks minimumbudget moet hebben om hiervan gebruik te kunnen blijven maken. Dat is vaak ook de manier waarop handelaars via marktplaats, Ebay enz te werk gaan. De controle op dergelijke websites is een stuk hoger dan de meesten denken.

Tweedehands is een heel ander verhaal, maar dat is hier niet van toepassing.
 
klopt maar ik ben geen webwinkel ect. :)
en ligt ook aan hoe je dat winstoogmerk ziet , strucktureel of slechts 1/enkele malen .
waarbij de mogenlijke gemaakte winst word gebruikt voor het verder onderhouden van een hobby , zoals bvb de postzegels of modelbouw :)
via dat opzicht is er geen verschil en ben ik bvb wettelijk toegestaan om een zelfbouw pc oud/nieuw vanuit hobby perspectief voor me hobby te moge verpatsen .
uiteraad slechts enkele malen per jaar . ( finnaceele/belasting wetgeving ) waarbij de gemaakte winst als een extraatje/bonus/gift boveop me vaste inkomste word omschreven :) ik weet da omda ik mense ken die dagelijks met de finnaceele/belasting wetgeving van doen hebbe , maar ook omdat ik niet de enige ben met dit idee of enige die het uitvoerd ;)
 
Blijkbaar heb je mijn vorige reactie niet zo goed begrepen. Die was immers wel duidelijk genoeg denk ik. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd was, want ondanks dat er weinig controle lijkt te zijn, ze pakken altijd eerst de zwakste.

Veel plezier met je hobby. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
o als da zo is sry , en ik snap je bedoelt het vriendelijk :)
en ja de berekening was helder ja :)
thx voor de waarschuwing en ja klopt ze pakke de zwakste I know :)
en thx again zal wel lukken :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan