• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Email wordt verstuurd maar niet ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sisu

Bekend gezicht
Lid geworden
17 jul 2013
Berichten
195
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Mijn buurman heeft van zijn oude PC met Windows XP zijn mail overgezet naar een laptop (Windows 7, Windows Live Mail). Hij heeft nog een Hetnet e-mailadres en internet via KPN. Echter, hij kan wel mail versturen maar niet ontvangen. Zo te zien zijn de instellingen van zijn emailaccount goed ingesteld (met helpdesk KPN doorgelopen en ik heb deze met die van mij vergeleken). Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen? Bij gebruikersnaam moet toch niet het emailadres ingevuld worden maar letterlijk je gebruikersnaam die je bij aanvang van je abonnement hebt ontvangen?

Inkomende mail: pop.hetnet.nl
Uitgaande mail: mailhost.hetnet.nl

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En het wachtwoord voor zijn e-mailaccount - is dat ook goed ingegeven?
 
Bedankt voor je reactie, ik zal het vanmiddag vragen (hij is nu afwezig). Kan het dan wel zo zijn dat mail verstuurd wordt maar niet wordt ontvangen? Je zou zeggen dat als het wachtwoord niet juist is, dat er ook geen mail verzonden kan worden..
 
inkomende mailserver van kpn diensten is tegenwoordig pop.kpnmail.nl en uitgaande mail is mail.kpnmail.nl. ook van hetnet emailadressen dus.
 
De "hetnet"-serveradressen zijn aliassen geworden van de kpnmail-variant. In theorie zou het dus moeten werken. Net zoals dat planet ook nog steeds werkt, en wxs ook.

Via deze pagina kom je bij de webmail van HetNet. Als er hier de gegevens worden ingevuld, klopt het dan wel?
 
Bedankt voor al jullie hulp. Webmail zal inmiddels ook wel werken, ben eerder deze avond bij buurman langsgegaan. Helpdesk KPN heeft de besturing van de PC overgenomen en het probleem opgelost. Ideaal systeem voor mensen op leeftijd; mijn buurman is 81. Het is allemaal zo snel gegaan dat hij mij helaas niet kan uitleggen wat nu precies de oorzaak was maar goed nogmaals reuze bedankt!
 
Helpdesk KPN heeft de besturing van de PC overgenomen en het probleem opgelost.

Zozo, is KPN de klantenservice eindelijk aan het verbeteren en klantgerichter geworden?
Fijn dat je buurman op deze wijze goed is geholpen.
Ik was laatst ook bij een 80-jarige kennis en die kon ook niet volgen wat ik zoal deed.
 
Zozo, is KPN de klantenservice eindelijk aan het verbeteren en klantgerichter geworden?

Ik denk dat ze sowieso al een heel stuk verbeterd zijn, je moet enkel even wat lospeuteren. 15 min even doorpraten, alles op KPN schuiven, wat KPN kan doen, dan gooien ze wel een vergoeding erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan