• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Top antivirusprogramma volledig gratis.

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
5342911382a0c-Qihoo_opmaak.png
Qihoo 360 Internet Security
behoort nu tot de top 5 van allerbeste antivirusprogramma's voor Windows.
In die top 5 zijn de andere 4 tools te betalen versies.

Deze antivirussoftware berust op 3 onderdelen:
a) Bitdefender antivirus engine
b) QVM II Engine
c) 360 Cloud Engine

Verder kunt u programma's via de Sandbox opstarten en de Cleaner ruimt redelijk goed op


Wat verder zeer positief aan deze antivirussoftware is, is de geringe druk in Windows, vermoedelijk dus dat uw Windows na ingebruikname van Qihoo 360 sneller blijkt te zijn.

Qihoo 360 is compatibel met Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Windows 8.

Het enigste nadeel voor u kan zijn, dat Qihoo vooralsnog Engelstalige menu's heeft, maar deze zijn voorbeeldig overzichtelijk.

Dowload
5342907a968a2-Qihoo.png
Qihoo 360 Internet Security


Bij de installatie van Qihoo 360 kan de melding komen dat er nog andere antivirussoftware in uw Windows aanwezig is.
Deze zult u dan eerst zelf dienen te verwijderen.

Via deze link kunt u zo mogelijk het juiste removaltool vinden: So entfernen Sie jede Viren-Software


Het menu is zeer overzichtelijk, ik heb voor het zwarte thema gekozen.

53428d1414dee-Qihoo_1.jpg



In onderstaande afbeelding heb ik op pijltje boven Full Scan geklikt:

534291baa28fa-Qihoo_2.jpg



Klikt u nu op het pijltje rechtsboven - links van de -knop, krijgt u het volgende menu:

5342927ed6664-Qihoo_3.1.jpg



Klikt u nu op Themes, kunt u het uiterlijk veranderen:

534292c1cb967-Qihoo_3.jpg



Klikt u echter op Settings, kunt u veranderingen doorvoeren - ik heb dus bij QVM II Engine de Realtime Protection ook geactiveerd.

5342932b751c7-Qihoo_4.jpg



En de antivirus engine staat standaard op de middenstreep ingesteld, ik heb voor hoog gekozen:

534293e0857d0-Qihoo_5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat er de laatste dagen ook geschreven is door collega's over Qihoo, ik probeer objectief te blijven.
Zo is er veel geschreven over de "Privacy Policy"van Qihoo.
In die zin wil ik het dan hebben over eenzelfde policy, maar dan van Avast.
Kijk maar eens hier: Wilders Security Forums: avast! Privacy Policy explanation


Ook in Azi bestaat er een gerenommeerd AV-test instituut - Coseinc, welk een adviseur is van de regering van Singapore.

Coseinc

Dit instituut heeft onlangs 8 antiviruspakketten in combinatie met Windows XP onderzocht op de beveiliging tegen exploits.
Al eerder had AV-Comparatives laten zien dat bivoorbeeld de webbescherming van Qihoo zeer goed is.
En dat blijkt ook conform het testrapport van Coseinc PDF - testrapport van Coseinc

Volgens dit testrapport biedt alleen Qihoo 360 optimale bescherming in XP.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan