• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

E-mails overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Hallo, moet binnenkort op de computer van mijn zus, daar staat nog Xp op, windows 7 installeren, werkt ook met office 2003 of 2007, weet het niet maar zal er office 2010 opzetten, hoe ga ik nu te werk dat ze haar inbox met haar e-mails niet kwijt is, zelf gebruik ik outlook niet maar live mail en daar vink ik aan kopie laten staan op server, als ik dus mijn computer formatteer zijn mijn gegevens niet weg, maar hoe zit dat met outlook van office?
 
Gewoon de *.dbx bestanden backuppen, en deze weer importeren in het te gebruiken programma. Kijk ook eens naar mozilla thunderbird. Lijkt in gebruik waarschijnlijk het meeste op outlook express.
 
Als er met Office 2003 of 2007 gewerkt is, zal er waarschijnlijk een Outlook.pst-bestand zijn wat je over kunt zetten. Controleer eens op de XP-machine via Configuratiescherm --> Email --> Gegevensbestand waar het bestand zich bevindt.
Hiermee krijg je adressen, emails etc. terug, maar niet de emailaccounts. Die zul je dan handmatig in moeten kloppen.
 
Die wachtwoorden en overige settings kan je met mailpv eventueel uitlezen ;) en exporteren naar een .txt bestand.
 
Bedankt, dus pst bestand op usb stick zetten en dan importeren of bestand vervangen?
 
Importeren gewoon of eventueel als extra eraan hangen.
 
Zal er morgen aan beginnen is office 2007, moet ik het PST bestand via verkenner zoeken of kan dit ook in outlook zelf?
Heb nu ook aangevinkt dat de mails op server moeten blijven staan tot ik ze definitief verwijderd, maar zal dit enkel gelden voor de nieuwe binnenkomende mails of ook al voor deze die in "postvak in" staan? als alle er blijft staan moet ik eigenlijk geen PST bestand overzetten, of wel?
 
Het vinkje "Mail op de server laten staan" geldt alleen voor die berichten die er staan vanaf het moment dat je het vinkje zet. Dus niet voor de mail die al opgehaald is.
 
Bedankt, dus toch PST bestand overzetten
 
Ondertussen pst bestand op usb stick geplaatst en overgezet, alles werkt, wat me wel opvalt is dat dit bestand bijna 7 Gb groot is, is dit normaal, er zitten zo 1200 items in deze mailbox, maar vind 7 Gb toch zeer groot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan