• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8 herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbsurfer

Gevestigd lid
Lid geworden
17 jan 2013
Berichten
414
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben van plan mijn PC weer terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, naar het originele besturingssysteem windows 8. Ik draai nu 8.1 en ben naar "bijwerken en herstellen" gegaan. Als ik daar op "Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren" klik, krijg ik de foutmelding:
"Er ontbreken een paar bestanden. Deze zijn beschikbaar via het installatie- of herstelmedium van Windows". Ik heb een vermoeden dat deze bestanden gewoon op mijn PC staan, op de Herstelpartitie. Echter heeft deze partitie geen stationsletter of -pad o.i.d. en kan ik er niet bij. Ik denk dat Windows ook met dit probleem zit?

Hoe kan ik dit oplossen?

P.s. Ik heb geen cd's, dvd's, usb's, o.i.d. met mijn pc meegekregen en de windows 8.1 update heb ik ook gedaan zonder deze te gebruiken.
 
betreft het hier om een merk pc indien dit het geval is dan zou er normaal gezien ook een recovery partitie aanwezig moeten zijn die je kunt oproepen ..
indien jij via " bijwerken en herstellen " tracht terug tegaan naar de windows8 zal dit dus nooit gaan ...de reden hiervoor is dat enkel de een herstel kan gedaan worden naar de win8.1 daar je eerder dus de win8 geupgrade heb naar de win8.1

---------- Bericht toegevoegd op 16:09 ---------- Vorige bericht was op 15:57 ----------

er klopt iets niet bij wat jij daar neerschrijft ..!
je zegt ik draai de win8.1 en in de ps vermeld je dat je de win8.1 update gedaan heb "zonder deze te gebruiken "

vermeld effe de volledige naam van deze merk pc indien het om een merk pc gaat !
 
Mijn merk PC (laptop) is de HP Probook 430 G1. In de Ps zeg ik dat naar Windows 8.1 geupdate ben znder een USB, CD, o.i.d. te gebruiken, natuurlijk heb ik wel Windows 8 'gebruikt'.
Ik weet vrijwel zeker dat ik wel terug kan naar Windows 8 van 8.1 als ik een factory recovery doe. Dit heb ik namelijk al eens eerder gedaan toen ik wel nog toegang tot die Recovery schijf had.

---------- Bericht toegevoegd op 17:24 ---------- Vorige bericht was op 16:56 ----------

Edit: ik heb nog eens in "diskmgmt.msc" gekeken, en het blijkt dat beide herstelpartities leeg zijn; er is 100% beschikbare ruimte. Ik neem dus aan dat de benodigde bestanden helemaal niet aanwezig zijn...
 
je zou via de F11 toets de recovery moeten kunnen opstarten om terug te gaan naar de windows8
indien deze niet meer te benaderen valt dien je de DVD windows8 te bestellen indien je zeker wilt terug gaan naar de windows8
534ff4c08df4c-Ashampoo_Snap_2014.04.17_17h28m00s_009_.png


---------- Bericht toegevoegd op 17:37 ---------- Vorige bericht was op 17:35 ----------

de handleiding vind je hier
 
Ik zou er toch nog even op terug willen komen.
Ik heb de DVD's van de fabrikant opgevraagd en ontvangen: 1 Recovery DVD en 1 DVD met Windows 8 Pro.
Mijn laptop heeft echter geen CD/DVD-Drive. Ik heb de bestanden van de recovery dvd op een USB gezet en deze in mijn laptop gestoken. Vervolgens ben ik weer naar het herstel menu van windows gegaan, maar deze zegt nogsteeds dat er bestanden missen.

Hoe los ik dit op?
 
Op zo'n antwoord hoopte ik :)
Kan mij dat hier uitgelegd worden hoe ik dat doe of kan ik dat ergens op het internet/forum vinden?


Edit:
Ik heb al wel van een bootable usb stick gehoord, en weet dat ik die nodig heb om een besturingssysteem op een pc te zetten.
Is het mogelijk dat ik mijn C: schijf formatteer en vervolgens met mijn usb stick windows 8 er opnieuw opzet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je heb wellicht gewoon de bestanden van de recovery dvd door plakken en kopieren over gezet naar de usb stick .....dit zal dan ook niet lukken om daarvan op te starten !
je dient van de recovery dvd een iso te ontrekken .
deze iso dien je dan op een usb stick te laten zetten door bijvoorbeeld Rufus

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=116459&p=959058&viewfull=1#post959058

---------- Bericht toegevoegd op 17:20 ---------- Vorige bericht was op 17:18 ----------

bij gebruik van de toegestuurde recovery dvd zal de windows vernieuwd worden zoals deze was op de dag van aankoop ...dus het heeft zeker gn zin om deze eerst te gaan formateren...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn doel is ook om Windows te vernieuwen zoals deze was op de dag van de aankoop.
Ik vraag me af hoe ik hiervoor te werk moet gaan?
 
zoals ik liet horen in bericht nr: 8 dien je de iso te ontrekken van de recovery dvd
aangezien je gn cd/dvd drive heb kan dit dus ook niet ....best dat je voor 25 spendeert aan een externe usb drive.
welke je dan toelaat om de dvd's te gebruiken ...
 
Emi, bedankt voor je hulp tot dusver.
Ik heb wel een andere pc tot mijn beschikking die wel een cd/dvd drive heeft. Kan ik hiermee de ISO ontrekken?
Zo ja, hoe doe ik dat?
 
gebruik de gratis versie imgburn
start imgburn op en plaats de recovery dvd of de windows8 dvd in de drive en kies " create image file from disc " deze maakt dan een iso bestand van je dvd ..
535944b964ed0-Ashampoo_Snap_2014.04.24_19h05m59s_001_.png


nadat deze dus verkregen is start je Rufus op en maak je je een opstartbare stick aan zoals beschreven in de link bij bericht nr : 8
 
Het is gelukt om met imgburn een iso bestand van mijn DVD te maken.
Nu ben ik met Rufus bezig, maar deze vertelt mij: 'Deze versie van Rufus ondersteunt alleen opstartbare ISO's gebasseerd op bootmgr/WinPE of EFI. Deze ISO lijkt dat geen van allen te zijn...'

Wat heb ik hier fout gedaan?
 
probeer het eens met de nieuwste versie Rufus v1.4.7
indien deze ook dezelfde melding weergeeft dan probeer je het met het Microsoft Windows USB/DVD Tool

*je heb wellicht NIETS verkeerds gedaan , het betreft hier om de recovery dvd van HP zelf te gaan en deze hebben dus de UEFI secure boot optie .
 
Rufus v1.4.7 krijg ik hetzelfde verhaal... en bij Microsoft Windows USB/DVD Tool krijg ik (na 99%): "We are unable to copy your files. Please check your USB device and the selected ISO file and try again."

Zou het eraan kunnen liggen dat er misschien helemaal niet de juiste bestanden om die recovery dvd staan? Op die DVD staat: "Application and Driver Recovery DVD" "Contains software and drivers already installed. For software reinstallation and repair only"

Als ik dit zo lees neem ik aan dat ik de DVD met windows 8 moet hebben?
 
inderdaad betreft het hier nu dat de recovery dvd van HP enkel dus de Drivers en een repair optie mee heeft ; wat deze repair ook mag zijn heb ik echter het raden naar !
 
Ik zit hier een beetje mee te lezen en ik moet zeggen dat ik het wel appart vind.
Ik heb laatst mijn laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen en dat ging heel makkelijk.
Een fabrieksherstel uitvoeren

Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.

Tik of klik op Bijwerken en herstellen en vervolgens op Herstel.

Tik of klik onder Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren op Aan de slag.

Volg de instructies op het scherm.


Het hele idee hierachter is dat je geen DVD of iets dergelijks meer nodig hebt.
Ik mag er dan wel niet zoveel verstand van hebben maar volgens mij moet je echt in je systeem gaan zitten rommelen wil je die optie onbruikbaar maken.

Misschien denk ik er te simpel over maar ik wilde het toch even zeggen.:meeting:


Bron: Microsoft



Ik heb ook niet helemaal goed gelezen, sorry.
Deze optie had je allang gehad, blijft vreemd dat het niet lukt.
Het je niet een systeem herstelpunt? Dus dat je alles terugzet naar een eerdere datum?
Misschien maakt dat het verschil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Nobody
heb jij de TS zijn openings bericht gelezen dan had je bemerkt dat dit al geprobeerd was en er een foutmelding verkregen werd gezien de TS een upgrade gedaan heeft van de Win8 naar de Win 8.1 en de herstelopties Win8 niet meer aanwezig zijn !
 
Nobody,

Zoals ik inderdaad al zei werkt de makkelijkste optie op de een of andere manier niet voor mij, ik denk dus dat het komt omdat ik helemaal geen recovery files heb, en Emi mij daar nu mee helpt. Een herstelpunt heb ik ook al geprobeerd, maar dit hielp ook niet.
 
bij een upgrade van win8 naar de win8.1 worden al de herstelpunten onder win8 verwijderd ...
de enige mogenlijkheid om dan terug te gaan naar de windows8 is vermits je image (systeemkopie ) bewaard heb op een externe schijf van de win8 voordat de upgrade uitgevoerd werd .**dit is de gemakkelijkste weg !
echter heeft ook nu de TS deze systeemkopie (image ) van de win8 niet in zijn bezit .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan