• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Fifa 14

Status
Niet open voor verdere reacties.

vishalboy213

Gevestigd lid
Lid geworden
10 feb 2014
Berichten
307
Waarderingsscore
0
Yoo,

Speelt en van jullie geen fifa 14 op de PC? zou je dan graag mij de product code willen verzenden naar mij in priv bericht.
 
Dit is illegaak en mag dus niet (helaas) dus tijd voor een :locked: ?

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Hoezo illegaal? Hij vraagt aan iemand die het niet speelt om de code...
 
Hij zou het moeten kopen.. hetzelfde als iemand uit mijn klas vraagt om een Win8 product key gratis door te sturen omdat ik die toch niet gebruik.

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Dus als ik een legale Windows 8 heb liggen die ik niet gebruik, mag ik die volgens jou niet weggeven?
 
Jep.
Je gebruikt toch vaker iemand en geen om iets te vragen voor wat iemand wl heeft. Als je vraagt "Heeft iemand geen euro voor mij"
---
"Speelt iemand van jullie geen Fifa 14 op de PC".
Ik denk dat hij juist vraagt of iemand het wel heeft.

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Ik snap niet wat er illegaal aan is. Als hij een code krijgt van iemand, dan is dat gewoon legaal. Er is voor die code betaalt.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
Als er voor de code betaalt is mag je hem gewoon weg geven als jij dit wilt.
Als ik een tafel koop mag ik hem toch ook aan iemand anders geven.
 
Jongens, ik ga mee met OB1, EA heeft een streng beleid als het gaat om doorverkopen. Mochten ze ontdekken dat er doorverkocht is, kan dat tot een boete leiden. Lees eens goed de EA Regelement, Disclaimer, enz. door. ;)

---------- Bericht toegevoegd op 15:38 ---------- Vorige bericht was op 15:33 ----------

Kijk nummer 4! http://tos.ea.com/legalapp/WEBTERMS/NL/nl/PC/
 
Daarnaast mag u content of rechten niet verspreiden, openbaar uitvoeren of tentoonstellen, leasen, verkopen, verzenden, overdragen, publiceren, bewerken, kopiren, huren, sublicenseren, decompileren, disassembleren of ontleden, noch mag u hiervan werken afleiden of op andere wijze ongeoorloofd gebruik van content of rechten maken.

Toch vind ik het raar, als je iets koopt is het toch van jouw en mag jij er mee doen wat je wilt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net zoals bij de Ferrari 599XX, je mag hem niet particulier doorverkopen aan iemand, je moet hem dan terugbrengen naar de Ferrari dealer..
 
Dus als ik Fifa '14 koop voor een neefje, dan ben ik in overtreding?
 
Officieel wel, maar ja alsof politie op jou afgaat omdat jij FIFA voor je neefje koopt.

Daarnaast mag u content of rechten niet verspreiden, openbaar uitvoeren of tentoonstellen, leasen, verkopen, verzenden, overdragen, publiceren, bewerken, kopiren, huren, sublicenseren, decompileren, disassembleren of ontleden, noch mag u hiervan werken afleiden of op andere wijze ongeoorloofd gebruik van content of rechten maken.

Iedereen doen al dan niet onbewust wel eens dingen die niet binnen de wet zijn, hoe vaak rij jij ongemerkt te hard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de fietsers geldt het niet!
 
En anders ben je ook in overtreding, want op een weg van 100 km/h mag je minimaal iets van 50 km/h rijden :)
 
Officieel wel, maar ja alsof politie op jou afgaat omdat jij FIFA voor je neefje koopt.
Het zit gelukkig 'officieel' allemaal nog wat complexer in elkaar. Het is nl. niet zo omdat een software ontwikkelaar iets in hun gebruikersovereenkomst schrijft dat dit boven de wetgeving staat in het land waar deze werd uitgegeven of kan worden gedownload. Zodra je in Nederland of Belgie een softwarepakket aanschaft mag je daarmee doen wat je wilt, zelfs doorverkopen zolang het gaat om de originele uitgave. Check ook: http://blog.iusmentis.com/2012/07/04/gedownloade-software-mag-worden-doorverkocht/

Software-ontwikkelaars zijn bekend met dit voor hun 'probleem' en zoeken daarom manieren om een tweedehands game enigszins in de weg te staan. Check ook dit artikel voor meer info: http://blog.iusmentis.com/2012/08/01/gastpost-mosterd-na-de-maaltijd-voor-gamers/

Kortom het is zomaar mogelijk dat je met een tweedehands exemplaar geen toegang meer hebt tot de volledige game.

Gollem zei:
Dus als ik een legale Windows 8 heb liggen die ik niet gebruik, mag ik die volgens jou niet weggeven?
In het geval van een OEM Windows (8) licentie kan het zijn dat Microsoft deze niet meer wilt activeren, waarna je geen toegang meer zal krijgen tot Windows Update enz. Een RETAIL licentie mag tweedehands doorverkocht worden op voorwaarde dat deze niet meer actief is op een andere computer.

Het topic hoeft in dit geval dus niet op slot.
 
Volgens mij moet jij echt advocaat worden bij EA. LOL!

Leer ik ook weer wat bij... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan