• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

eigen os maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennyvg

Nieuw lid
Lid geworden
18 feb 2014
Berichten
21
Waarderingsscore
0
hallo
ik zou graag een eigen os maken ken een beetje van alles (google helpt anders wel)
maar wat is een goeie basis os linux of windows (denk linux)
en hoe zou ik dan verder moeten ?
mag ook een linux os worden :p
of een based
MVG kenny
 
Bijna onmogelijk, veel te moeilijk. De mensen bij microsoft hebben al een jarenlange opleiding gevolgd en zijn er jaren mee bezig. Als je het in je eentje moet gaan maken zonder een opleiding is dat onmogelijk.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
Bijna onmogelijk, veel te moeilijk. De mensen bij microsoft hebben al een jarenlange opleiding gevolgd en zijn er jaren mee bezig. Als je het in je eentje moet gaan maken zonder een opleiding is dat onmogelijk.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
met linux tog wel?
 
Linux of Windows, het maakt niks uit. Het blijft te moeilijk.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
Laat je niet ontmoedigen. Bill is ooit ook zo begonnen.
 
Laat je niet ontmoedigen. Bill is ooit ook zo begonnen.


Maar dan zou ik met een app of een programma beginnen.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
Begin maar eens zelf flink te oefenen met C++, daarnaast moet je echt weten hoe een computer werkt, (communicatie tussen hardware en software) dus het is niet makkelijk.

Heb je wel gewoon geprogrammeerd? (dus programma's maken geen besturingssystemen) Zo nee begin daar dan eens mee. (C++)

Zelf kan ik niet programmeren helaas :-(

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
ik heb meerde programma en website gemaakt
 
Je mag je zeker niet laten ontmoedigen. Mijn allereerste computertje was een homecomputer , de commodore64
En fier dat ik was dat ik een computer had. Helaas was ik ook teleurgesteld , ik kon met dat ding niets uitvoeren omdat ik geen OS had.
In die tijd was er nog geen sprake van internet, en ging ik in de bibliotheek boeken uitlenen, en zo heb ik de programmeertaal Basic geleerd.
Zo had ik in Basic een programmaatje geschreven om mijn commodore 64 aan de praat te krijgen, en heb ik kleine programmaatjes leren schrijven in Basic.
Ben je wiskundig aangelegd en je kan goed logisch nadenken, volg dan een opleiding in de IT wereld zou ik zeggen. Er is grote nood computer programmeurs , wat maar logisch is ook.
 
Je mag je zeker niet laten ontmoedigen. Mijn allereerste computertje was een homecomputer , de commodore64
En fier dat ik was dat ik een computer had. Helaas was ik ook teleurgesteld , ik kon met dat ding niets uitvoeren omdat ik geen OS had.
In die tijd was er nog geen sprake van internet, en ging ik in de bibliotheek boeken uitlenen, en zo heb ik de programmeertaal Basic geleerd.
Zo had ik in Basic een programmaatje geschreven om mijn commodore 64 aan de praat te krijgen, en heb ik kleine programmaatjes leren schrijven in Basic.
Ben je wiskundig aangelegd en je kan goed logisch nadenken, volg dan een opleiding in de IT wereld zou ik zeggen. Er is grote nood computer programmeurs , wat maar logisch is ook.

ga ik zeker doen
ben nu niet zo oud (14jaar)
staat super voor eco rekenen wiskunden (voor eco heb ik examen deel gemaakt)
staat voor die vakken een 8
zit in de 2de
wil hier naarna naar het grafisch lyceum
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan