• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows defender?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nobody

Gewaardeerd
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
1.542
Waarderingsscore
0
Hey allemaal,

Ik heb net mijn laptop helemaal hersteld (windows 8, volledig systeemherstel).
Nu heb ik direct windows defender genstalleerd maar toen kwam ik dit artikel tegen.

Nou is mijn vraag natuurlijk of dit klopt en of ik beter een andere virusscanner kan kiezen.


Nobody.
 
Windows 8 is al standaard uitgerust met Windows Defender aka Microsoft Security Essentials.
Met een virusherkenning van net 90% is het dus droevig gesteld ermee.
En er zijn zelfs te betalen antivirusprogramma's die nog slechter zijn.

Wil je een antivirus die min of meer doet wat WD doet, maar met een prima virusherkenning en dito prima aktieve malwarescanner, dan neem je Avira Free.
 
Hartelijk dank weer Abraham!

Ik heb Avira direct genstalleerd, zijn er eventueel nog instellingen waar ik extra rekening mee moet houden?

Omdat ik Avira heb genstalleerd kan defender dus weg.
Wat ik vreemd vind is dat defender nog steeds op mijn laptop staat mij hij staat niet tussen de programma's in het configuratiescherm.
Is dat normaal of zou die er gewoon bij moeten staan?

En is het aan te raden om nog andere beveiligingssoftware te installeren? Bijvoorbeeld een firewall.

Nobody
 
Windows Defender is nu uitgeschakeld.
En nee, kan je niet verwijderen want integraal onderdeel van Windows.
 
Toppie, dankjewel!

Ik wilde je nog een aantal vragen stellen maar ik zie dat Avira over een uitgebreid hulp center beschikt met hele duidelijke uitleg.
En vergeleken met andere antivirus-programma's heb ik ook het idee dat ik zelf meer keuze heb in de werking van het programma.
Ik ben er nu al helemaal blij mee!(Y)
 
Iedereen die het onderwerp "beveiliging" etc volgt ziet dat de adviezen van "de best antivirus"nog wel eens snel wisselen. Zou het een idee zijn die adviezen- met name van A54 - (voor A.V. en voor Firewall) een wat duidelijkere plaats te geven? Ik heb de laatste tijd toevallig nogal wat zitten worstelen van andere progjes, waarvan de meeste ook met de letter A beginnen.
 
Iedereen die het onderwerp "beveiliging" etc volgt ziet dat de adviezen van "de best antivirus"nog wel eens snel wisselen. Zou het een idee zijn die adviezen- met name van A54 - (voor A.V. en voor Firewall) een wat duidelijkere plaats te geven? Ik heb de laatste tijd toevallig nogal wat zitten worstelen van andere progjes, waarvan de meeste ook met de letter A beginnen.

Ik denk dat je daar inderdaad een goed punt hebt. Voor mij is het ook niet de eerste keer dat ik advies vraag hierover en de antwoorden verschillen.
Als je gaat zoeken met de vraag wat de beste is dan krijg je verschillende resultaten over verschillende website's. Van gratis tot heel duur.
Ik denk dat als je eenmaal een goede virusscanner hebt dat je daar wel een tijdje mee blijft zitten.
De reden dat ik hier nu om advies heb gevraagd is omdat ik dat artikel tegen kwam waarin stond dat Windows Defender niet goed genoeg is. Een paar maanden geleden werd dat juist geadviseerd. Als je het forum hier een beetje in de gaten houd en je Googled af en toe een beetje dan blijf je redelijk op de hoogte denk ik.
En anders moet je elke maand hier de vraag stellen..:biggrin:
 
Al zoekend in de veelheid van hyperlinks hierboven kwam ik dit tegen
http://chart.av-comparatives.org/chart1.php
en dat zal iedere maand wel veranderen / stuivertje wisselen
Maar niet iederen zal steeds weer al die m.o.m. neutrale antivirusonderzoekingen volgen. Voor de meeste lezers geen dagelijkse bezigheid om allemaal na te gaan. Blijft de vraag: zou er niet een vast draadje (tja van wie...) regelmatig kunnen komen met enkele actuele adviezen? Ik denk dat veel lezers - vooral nadt C!T vreemd gegaan is dat enorm zouden waarderen.
 
Al zoekend in de veelheid van hyperlinks hierboven kwam ik dit tegen
http://chart.av-comparatives.org/chart1.php
en dat zal iedere maand wel veranderen / stuivertje wisselen
Maar niet iederen zal steeds weer al die m.o.m. neutrale antivirusonderzoekingen volgen. Voor de meeste lezers geen dagelijkse bezigheid om allemaal na te gaan. Blijft de vraag: zou er niet een vast draadje (tja van wie Najsnarf ...) regelmatig kunnen komen met enkele actuele adviezen? Ik denk dat veel lezers - vooral nadt C!T vreemd gegaan is dat enorm zouden waarderen.

Wat houd je tegen?:meeting:
 
Al zoekend in de veelheid van hyperlinks hierboven kwam ik dit tegen
http://chart.av-comparatives.org/chart1.php
en dat zal iedere maand wel veranderen / stuivertje wisselen
Maar niet iederen zal steeds weer al die m.o.m. neutrale antivirusonderzoekingen volgen. Voor de meeste lezers geen dagelijkse bezigheid om allemaal na te gaan. Blijft de vraag: zou er niet een vast draadje (tja van wie...) regelmatig kunnen komen met enkele actuele adviezen? Ik denk dat veel lezers - vooral nadt C!T vreemd gegaan is dat enorm zouden waarderen.


En wat wil je nu daaruit opmaken - dat ook daar Qihoo tot de besten behoort?
Mooi toch voor een gratis beveiligingspakket?
 
Ik snap niet waarom Maxstar hier zo negatief over is...

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Ik snap niet waarom Maxstar hier zo negatief over is...

Verstuurd van mijn GT-S5839i

Dat kan je daar toch lezen maar als jullie er blind voor zijn tja....
Ik zou Qihoo echt niet op mijn pc willen vooral niet als ik er ook nog bankzakken mee zal doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat Maxstar heel erg overdrijft, de naam is misschien misleidend maar kom op zeg.. het is gewoon een goed pakket en dat gezeik over meerdere engines dat heeft Emsisoft ook waar ze op heel pcwebplus reclame voor maken.
En ik ben (er niet) blind (voor) maar het is allemaal zo overdreven.
Alsof ik twee vissen heb gevangen van 30 cm en zeg dat het er drie van 50 cm waren dan geloof je mij toch ook niet?

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat Maxstar heel erg overdrijft, de naam is misschien misleidend maar kom op zeg.. het is gewoon een goed pakket en dat gezeik over meerdere engines dat heeft Emsisoft ook waar ze op heel pcwebplus reclame voor maken. Du

Verstuurd van mijn GT-S5839i

Waar maak jij uit dat het een goed pakket is??
Kom eens met goede argumenten, en als je vind dat Maxstar overdrijft plaats je in dat topic die argumenten in plaats van hier te gillen.
 
Uit de test van AV-test.
Dat spreekt boekdelen.
Het draait heel erg licht bovendien, iets wat ik van Avira niet kan zeggen. Uit eigen ervaring.

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, zo raak ik dus helemaal door de war h...:wacko:
Ik heb nu Avira en die lijkt mij persoonlijk erg goed (gezien de interface, vergeleken met Defender en AVG).
Hoe zit het eigenlijk met AVG? Dat was ooit toch ook een van de betere gratis scanners?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan