• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows defender?

Status
Niet open voor verdere reacties.
AVG is de laatste paar maanden wat gezakt, Avira is prima hoor maar ik heb last van een lange opstarttijd door Avira.

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Uit de test van AV-test.
Dat spreekt boekdelen.
Het draait heel erg licht bovendien, iets wat ik van Avira niet kan zeggen. Uit eigen ervaring.

Verstuurd van mijn GT-S5839i
Dus jij gelooft ook alle reclame...

---------- Bericht toegevoegd op 21:29 ---------- Vorige bericht was op 21:28 ----------

Ja, zo raak ik dus helemaal door de war h...:wacko:
Ik heb nu Avira en die lijkt mij persoonlijk erg goed (gezien de interface, vergeleken met Defender en AVG).
Hoe zit het eigenlijk met AVG? Dat was ooit toch ook een van de betere gratis scanners?
Avira is zeker een lichte en goede scanner.
 
Reclame? AV-test is reclame? Maak dat de kat wijs. Ja en sprookjes bestaan het vliegtuig van Malasia Airlines is door aliens gekaapt.

Avira is bij mij vertragend waarschijnlijk ben ik een vab de weinigen maar het is een ouder Pentium klapkoffertje daardoor kan het ook komen. Het is verder wel goed hoor laatst had het nog trojans uit Chrome geplukt..

Verstuurd van mijn GT-S5839i

---------- Bericht toegevoegd op 21:37 ---------- Vorige bericht was op 21:31 ----------

Als ik iets nooit geloof is het trouwens de shitload aan reclames overal op TV computers wat dan ook..

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reclame? AV-test is reclame? Maak dat de kat wijs. Ja en sprookjes bestaan het vliegtuig van Malasia Airlines is door aliens gekaapt.

Avira is bij mij vertragend waarschijnlijk ben ik een vab de weinigen maar het is een ouder Pentium klapkoffertje daardoor kan het ook komen. Het is verder wel goed hoor laatst had het nog trojans uit Chrome geplukt..

Verstuurd van mijn GT-S5839i

Daarom kom nu eens met echte bewijzen en plaats dat eens in het topic op HijackThis in plaats van zo raar hier te reageren.
 
AV test is een en al bewijs!
oh ja, mag ik bepalen waar ik de boel plaats op mijn mobiel werkt hjt.nl niet goed.
Daar ga ik morgen tijdens Frans wel discussieren.

Ik heb van jou trouwens al 0 argumenten gehoord..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@abbs jij bent blind voor AV-test en AV-camperatives zo te zien. Maar het ligt vast aan mij want ik ben geen Security expert..

hoi
 
Boys - ophouden over het wel of niet AV-Test.org en AV-Comparatives speelgoedinstituutjes zijn dan wel internationaal hoog in aanzien staan wat betreft hun testmethoden.
Ook Emsisoft laat trots weten op hun site dat AntiMalware getest is door AV-Comparatives.
Alleen met twee van de drie sterren zullen bij Emsisoft niet blij zijn.

Het is dan ook heel vreemd dat antivirusprodukten met dezelfde Bitdefender-engine soms slechter presteren dan Bitdefender zelf.

En weer anderen hebben iets tegen software uit China en verwarren goede Chinese software met die van Iobit.
 
Oke, mijn kat wilde net de popcorn halen O:)

Ik denk dat de realtime bescherming verschilt ondanks de zelfde definities waardoor er vershillen zijn.

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet op het forum van Hijack This gekeken, maar ik heb wel gehoord van de bezwaren die Maxstar heeft tegen Qihoo.
Die bezwaren hebben niets te maken met de werking van Qihoo, want Qihoo werkt goed (houdt malware tegen, belast het systeem niet te zwaar en geeft ook relatief weinig false positives). Dat schreef Maxstar zelf ook in een PB aan mij.
Dat is het punt niet. Waar Maxstar (en misschien ook abbs) terughoudend door zijn, komt door de reputatie van Qihoo. Lees daarover onder andere dit artikel: http://www.ibtimes.com/privacy-issu...des-free-antivirus-software-are-becoming-more

Qihoo wordt ervan beschuldigd vertrouwelijke informatie te stelen van computers waarop dat programma genstalleerd is. Er zou een backdoor in de software van Qihoo zitten.
Zegslieden van Qihoo verdedigen zich door te stellen dat die verdachtmakingen nergens op slaan en dat ze afkomstig zijn van Baidu, hun grootste concurrent.

Tja, wat is daarvan waar? Ik volg die discussies in ieder geval met veel interesse.
 
Kom jij nu ook al weer met die link.
Die link is op dit forum al eerder gepost en is verder nooit bewezen.

Bovendien is dat bericht al een jaar oud.
Er zijn geen nieuwere berichten te vinden, dus kan je ervan uitgaan dat wat Gihu beweert waar is, dat er geen informatie gestolen wordt.

Bovendien: zou dat wel het geval zijn, denk je dan dat zowel Baidu als Qihoo hun software in handen geven van onafhankelijke testlaboratoria?
Qihoo en Baidu zijn concurrenten van elkaar - beiden zijn eigenaar van een eigen zoeksite in China en Qihoo 'steelt" daar steeds meer marktaandeel van Baidu.
In ieder geval halen beiden hun inkomsten daar uit.
 
Sommige media en mensen hebben iets tegen Qihoo omdat die Ioshit producten ook ergens uit Azi komen..
 
Ik snap niet waarom Maxstar hier zo negatief over is...
Dit omdat Qihoo toch wel een grijze kant blijkt te hebben, en daarvoor zijn er toch redelijke sterke argumenten gesteld. Let wel! ik ben enkel erg negatief over dit aspect... Naar aanleiding van de discussie op HijackThis heb ik gisteren dan ook Qihoo 360 Internet Security uitgebreid getest en er een review over geschreven.

Qihoo 360 Internet Security - review

Ik vind dat Maxstar heel erg overdrijft, de naam is misschien misleidend maar kom op zeg.. het is gewoon een goed pakket en dat gezeik over meerdere engines dat heeft Emsisoft ook waar ze op heel pcwebplus reclame voor maken.
Dit is niet overdreven maar een kritische blik op een product, en het gaat helemaal niet over meerdere engines en ook niet over de gebruikte Bitdefender engine. Het gaat om de grijze kant en lees hun Privacy Policy er eens op na zoals wat er beschreven is over de verwerking van persoonlijke gegevens, en dat zijn er nogal wat.

Naast de berichten die redelijke dubieus zijn en niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn, is ook de naamgeving gewoonweg misleidend. Het is niets meer dan Qihoo 360 Anti-Virus en geen Internet Security pakket zoals we van vendor A t/m Z kennen.
 
Ik heb niet op het forum van Hijack This gekeken.
Op HijackThis loopt de discussie nog verder, maar niet iedereen zal daar wellicht mee (kunnen) lezen, vandaar ook hier even een update van de recente reasearch die ik heb gedaan naar Qihoo.

Qihoo 360 Fakes A Microsoft Security Patch
http://seekingalpha.com/article/807811-qihoo-360-fakes-a-microsoft-security-patch

Online security firm accused of stealing user info
http://www.globaltimes.cn/content/765778.shtml

The 1 Company You Need to Avoid in 2013
http://www.fool.com/investing/general/2013/01/08/the-1-company-you-need-to-avoid-in.aspx

Qihoo's "Backdoor" Suspicions Erupt In User Backlash
http://seekingalpha.com/instablog/5...os-backdoor-suspicions-erupt-in-user-backlash

The 360 Safe Browser is not as safe as you might think.
http://www.mslarsen.dk/live/uncategorized/the-360-safe-browser-is-not-as-safe-as-you-might-think/

Expose Blasts Qihoo 360 as Cancer of the Internet; Qihoo Denies Everything
http://www.techinasia.com/massive-expose-blasts-qihoo-360-cancer-internet/

How Qihoo is Committing Fraud
http://www.techinasia.com/qihoo-committing-fraud-google-making-huge-mistake/

9 Evil Tactics Used by 360 Safe Browser to Beat IE in China
http://www.techinasia.com/360-safe-browser-malware/

Is 360.CN Evil?
http://research.zscaler.com/2011/05/is-360cn-evil.html

Qihu (Qihoo) heeft namelijk ook een zoekmachine vergelijkbaar met Google, en alle informatie die ze van eindgebruikers kunnen verkrijgen zijn waardevol en dus geld waard.
Maar moet Qihoo 360 Internet Security dan de lobby zijn om van nietsvermoedende gebruikers het surfgedrag in kaart te brengen, en wat moet Qihoo in vredesnaam met een IMEI nummer van een mobile device? Voor welke doeleinden gaan ze dat dan gebruiken? - IMEI Informatie
1. Information we get from your use of our Services and Software.
We may collect information about the Services and Software that you use and how you use them. This information may include, for instance, information about your device, details about your usage patterns, details about your Internet usage, computer files and risks such as malware, and information that may be included in a virus or malware sample that we collect from your computer for review.

2. Device information.
We may collect device-specific information, including your operating system version, system language, and IMEI number.

3. URL information.
URLs of websites that you visit will be uploaded to 360 Cloud Security Center servers for phishing and online fraud analysis. Any Personal User Information will be removed from the URLs before they are uploaded. The information is processed with encryption before the upload.

4. Local storage.
We may collect and store information (including personal information) locally on your device using mechanisms such as browser web storage (including HTML 5) and application data caches. Such information includes: user settings, file whitelist and blacklist used to accelerate file scanning.
Ze verzamelen en plaatsen dus ook informatie op je computer, maar ook tussen haakjes "persoonlijke informatie" maar wat precies staat niet beschreven. - http://www.360safe.com/privacy.html

Dit is dus exact waar het om gaat inclusief alle negatieve berichtgevingen, ik kan zo 1-2-3 geen enkele andere AV opnoemen die zo'n indrukwekkende CV met dubieuze incidenten heeft en op deze schaal persoonlijke informatie van eindgebruikers verkrijgt...
 
Het verzamelen van gegevens door Qihoo verschilt mijn inziens nauwelijks of niet van andere antivirusmakers met cloudservice.
 
Waar het mij omgaat met Qihoo is de privacy schendingen, en niet omdat Qihoo goed of slecht scoort. Dit is wat de mensen moeten weten voordat ze voor Qihoo kiezen.
Ook omdat ze nu Google als partner hebben gekozen die hier al zeker slecht om bekent staat, van het privacy schenden.
Dit punt word steeds vermeden en allen over de goede score gepraat van Qihoo.
 
Om e.o.a. reden kreeg ik geen email-bericht meer van deze discussie zodat ik wat laat ben. Vraag mij af wie Maxstar is. Wat betreft mijn ervaring met Qihoo: kon I.E. niet openen en pas na 3 x gedoe met systeemherstel, de-install Qihoo, install van Avast (bijvoorbeeld, hoewel dat wel gedenstalleerd was zat het toch nog ergens in de coulisen) kwam ik er achter dat Q. de boosdoener was. A54 vond dit vreemd; ik ook. Heb nu Avira, en lees dan weer dat het "zwaar"is.
 
Hallo,

Maxstar is een gerespecteerd lid in de anti malware wereld, mede hij heeft mij ook nog opgeleid.(hij is net als ik leraar voor aankomende security-experts)
Hij is Security helper op diverse forum, ook werkt hij mee aan diverse onderzoeken en verbeteringen van verwijdertools die wij gebruiken.
Hij heeft een eigen hulp forum waar je ook terecht kan met je malware en pc problemen.
Dus in het kort een zeer deskundige in de malware wereld.
 
@ abbs: bij zoeken naar Maxstar op Google kwam ik bij veterschoenen terecht. Op welke websites / fora is hij actief?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan