• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows/installer map en bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
Ik vind op mijn oudere W7 notebook onder C:/windows/Installer.. een enorm aantal mappen , de meeste met een naam bestaand uit een serie cijfers en hoofdletters en verder een kleine 500 msi of msp files. Al met al goed voor ruim 4Gb.
Kan ik dat geheel straffeloos proberen te lozen ??
 
Nee, dat mag niet.
Maar de eigen Windows 7 schijfopruimer kan sinds een paar maanden hetzelfde als de schijfopruimer in Windows 8, namelijk die betreffende map opschonen.

Daartoe dien je wel de schijfopruimer met administratorrechten op te starten.
 
Als je die verwijdert, kun je daarna veel software niet meer uninstallen of wijzigen. Er staan wel vaak oude installers van niet meer aanwezige software tussen. Soms worden oude installers niet verwijdert, als je software updatet naar een nieuwere versie. Maar het is een heel gezoek en geprobeer, om na te gaan wat er weg kan en wat niet.
 
Nou, ik heb schijfopruiming gedaan, zoals Abraham 54 voorstelde. Duurde een jaar incl opnieuw opstarten en configureren, maar schijnt tot mijn verbazing uiteindelijk goed te werken en ik ben circa 5Gb kwijt volgens berekening van windows
Dank voor het snelle advies. Alleen heb ik het idee dat al die mappen en files nog steeds aanwezig zijn ?!
Gekke is dat ,terwijl ik alles heb aangevinkt, oog internet historie ( zoals mijn laatst bekeken internet adressen etc nog paraat zijn in de browser ).
De hele operatie heeft wel 3 kwartier gekost. Misschien is er wel niks gebeurd?
 
Een Intel Core2 Duo CPU T5850 - 2,16GHz en voor zover ik kan zien 3 Gb RAM. Houdt dus niet over denk ik?

---------- Bericht toegevoegd op 09:41 ---------- Vorige bericht was op 15:07 ----------

Hallo Abraham54,
In spanning wacht ik nog je antwoord af om te horen wat mijn processor met de schijfopruiming van doen heeft.
Mocht je echter van wel verdiende vrije paasdagen genieten dan wacht ik rustig af tot je weer tijd hebt.
Groet.
 
Hoe trager de processor, hoe trager de software draait. Maar aangezien het om een laptop gaat, zou er vast ook wel eens een heel trage schijf (4200rpm?) in kunnen zitten. Wat evenmin helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan