• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

tablet kan niet meer aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
15 mei 2005
Berichten
33.967
Waarderingsscore
75
Vervelend probleem met een Android tablet van de buren hier. Blijkbaar had zoonlief een patroonbeveiligd wachtwoord ingesteld. Na 10x missen moest hij opnieuw verifiren met zijn gmail account. Maar daarvan is hij alle aanmeldgegevens vergeten. Een harde reset is nu wel mogelijk, maar misschien zijn er toch nog mogelijkheden om (delen van) de huidig opstaande gegevens te behouden?

Waar en hoe begin ik daarmee?
 
Zit er een micro SD kaart in?
Zo ja, dan haal je die er uit, stop die in een kaartlezer en data veiligstellen en dan een reset.
Maar als het goed is kan je ook met je patroon gewoon nog ontgrendelen ik zal zometeen bij mijn telefoon wel kijken.
--------edit--------
na 20 keer is het blijkbaar bij mij daarna met je Google account.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas geen micro SD kaart. Wel zo'n dock station, maar niet echt zo'n usb kabel/poort waarmee ik met pc kan aansluiten.

Het is vooral vervelend dat ik niet meer voorbij dat aanmeldscherm kom, zodat ik tenminste al foto's enz zou kunnen backuppen. :(
 
Er is een bugg om daar voorbij te komen!

Druk 2x op de HOME knop, de tweede keer lang! Dan zal er een stembediening iets openen, iets zoals Siri op iOS. Druk weer op home knop en je bent in de tablet.
 
Heb hem nu met bijpassend kabeltje toch kunnen aansluiten op mijn pc. Maar krijg geen gegevens te zien zonder dat er is ingelogd. Het toestelnummer wel kunnen achterhalen dat is Asus TF300T.

Wat jij zegt LucLCG lukt mij hier niet. :( Ik krijg geen 'stembediening iets' te zien.
 
Heb hem nu met bijpassend kabeltje toch kunnen aansluiten op mijn pc. Maar krijg geen gegevens te zien zonder dat er is ingelogd. Het toestelnummer wel kunnen achterhalen dat is Asus TF300T.

Wat jij zegt LucLCG lukt mij hier niet. :( Ik krijg geen 'stembediening iets' te zien.

Welke Android versie draait deze tablet? En welke naam?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft hij geen ander gmail account?
 
Dat gaat niet alleen het Gmail account maar je op de tablet mee bent aangemeld anders zou ik de tablet van de buren kunnen stelen, patroon proberen te kraken Gmail invoeren van mijzelf tadaaaa erin, dat zou wel heel erg onveilig zijn :Smile:
 
Je weet nooit h, Android beveiliging is al zo lek als een mandje!
 
Zo lek nou ook weer niet.. XD
 
Je weet het nooit bij Android! ;)
 
Als de beveiliging zo lek is als een mandje, is er dan geen manier om daar voorbij te komen? Zodat ik tenminste een backup kan maken van de gegevens die er nu al opstaan. De apps of savegames is hij dan wel verloren, maar kan dan tenminste wel met een nieuw goed adres aanmelden. Zodat zoiets zeker niet opnieuw voorvalt.
 
Dan is de enige optie toch een factory reset... op verschillende Android en ASUS fora wordt dat gezegt. Helaas :sorry:
 
Kan jij ergens vinden hoe je die toepast op dat toestel? Ik vind alleen de manier via de software.
 
Ahja ok had dat gat niet gezien. :D Bedankt voor de hulp!

Maar vind het toch stom gemaakt hoor zo'n tablet. Heb het speelgoed net even open geprutst, maar de hoop dat je via daar het geheugen kan uitlezen oid is ook opgeheven. Ik ga volgende week nog even contact nemen met Asus, mogelijk hebben zij wel een oplossing om dat al dan niet binnen garantie op te lossen.
 
Als je een Gmail adres aanmaakt moet je ook een alternatief e-mailadres opgeven om daar je wachtwoord van Gmail te herstellen, echter weet ik niet of dat optioneel is. Anders kun je daar je wachtwoord van Gmail herstellen en met je Gmail kun je weer opnieuw verifiren.
 
Helaas, blijkbaar is er destijds een fake alternatief emailadres ingegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan