• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ook niet. Maar dat komt omdat ik mijn leesbril niet op heb :)

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Ik zie de grap niet...?

Kan wel kloppen, hij was slecht. Ik bedoelde day dit niet de eerste keer was.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
Ach ja wat maakt het uit..

Verstuurd van mijn GT-S5839i
 
Toch nog een vraag: is het voor mij zinvol om meer GB RAM te hebben? Zo ja, zou ik dat er meteen in moeten laten zetten of zou dat later nog kunnen?

---------- Bericht toegevoegd op 00:44 ---------- Vorige bericht was op 00:32 ----------

En is er door jullie met een reden gekozen voor 2x4GB i.p.v. gewoon 8 GB?
 
Je gebruikt eigenlijk toch maar 6GB op zn max, ik was 2 video's aan het renderen (kost super veel pc geheugen/processor), en nog was ik op 5GB, muziek aan 5.5GB.

2x 4GB is 10% sneller dan 1x8GB. Omdat de pc het dan uit 2 sticks kan halen, in plaats van 1.

---------- Bericht toegevoegd op 10:26 ---------- Vorige bericht was op 10:15 ----------

Ik weet het uit ervaring ;)

Doe jij ook aan videoediten? Hoelang duurt bij jou het exporten van een video van 15 minuten? Hier een half uurtje...
 
Ik zei je toch dat ze hier goed hielpen Zixoly ;) hahahaha

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
Je gebruikt eigenlijk toch maar 6GB op zn max, ik was 2 video's aan het renderen (kost super veel pc geheugen/processor), en nog was ik op 5GB, muziek aan 5.5GB.

2x 4GB is 10% sneller dan 1x8GB. Omdat de pc het dan uit 2 sticks kan halen, in plaats van 1.

---------- Bericht toegevoegd op 10:26 ---------- Vorige bericht was op 10:15 ----------



Doe jij ook aan videoediten? Hoelang duurt bij jou het exporten van een video van 15 minuten? Hier een half uurtje...

Ik doe wel aan videoediting. Maar met mijn 4570 duurt een film van een kwartier ongeveer 20 tot 30 minuten. Ik denk dat dat komt omdat mijn pc redelijk nieuw is.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk
 
Ik doe wel aan videoediting. Maar met mijn 4570 duurt een film van een kwartier ongeveer 20 tot 30 minuten. Ik denk dat dat komt omdat mijn pc redelijk nieuw is.

Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

Met veel elementen? Ik heb er stuk of 54 in...
 
Maar stel dat ik er later meer RAM later in zou willen zetten, is dat mogelijk? Voor de rest denk ik dat ik eruit ben! Zal kijken of ik een donatie kan doen voor de goede hulp hier!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar stel dat ik er later meer RAM later in zou willen zetten, is dat mogelijk? Voor de rest denk ik dat ik eruit ben! Zal kijken of ik een donatie kan doen voor de goede hulp hier!

Ja, je kan er nog 2 RAM strookjes ingooien.
 
Sorry, maar daar ben ik weer haha. Heb wat zitten praten met mensen en heb toch weer een paar vraagjes: Is de hybrid harde schijf van 1 TB (Seagate Desktop SSHD) de 20 euro extra waard in vergelijking met de HDD van 1 TB? En dezelfde vraag: is het slim om nu te investeren in een i7 en dan een i7-4770 te nemen i.p.v. de i5-4670? Heb ik daar later profijt van in de zin dat hij langer mee gaat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nouja, voor professioneel videoediting is het een aanwinst. Zeker als je vele video's tegelijk rendert.
En een SSHD is niet zoveel sneller. Maar waar zou jij op willen bezuinigen? Of komt er meer geld vrij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, dus de SSHD kan ik wegstrepen, dankjewel. Nou het is niet eens zo dat ik aan echt professionele video-editing doe. Gewoon gameplay van Call Of Duty en dergelijke bewerken, maar wel met professionele software. Met de door jou aanbevolen videokaart is Shadowplay mogelijk toch? Dat is voor mij ook een groot pluspunt. Het is vooral dat ik niet nu een i5 wil aanschaffen en daarna spijt ga krijgen dat ik die extra 80 (?) euro heb betaald.. In principe is er meer geld, maar ik vind 900 euro al een enorme aankoop en wil voor m'n gevoel niet meer uitgeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Luc ik heb een FULL HD 13 minuten muziek met een afbeelding erachter een half uur moeten exporteren, maar dit was een 30 GB groot bestand!!
 
@Luc ik heb een FULL HD 13 minuten muziek met een afbeelding erachter een half uur moeten exporteren, maar dit was een 30 GB groot bestand!!

Wat voor programma gebruik je OB1?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Luc ik heb een FULL HD 13 minuten muziek met een afbeelding erachter een half uur moeten exporteren, maar dit was een 30 GB groot bestand!!

Hmm, ok... Lol Ondertussen nog wat gedaan? Misschien moet ik er wel bij zeggen dat ik 2 in 1 render... Oh btw, welk edit software?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een hartstikke illegale Final Cut Pro, maar die exporteert altijd Full HD @60FPS.
Dus daarna nog diezelfde +/- 25 minuten door Handbrake maar deze bestanden zijn wel uitzonderlijk groot!
 
Het hangt af van de render settings die je gebruikt, vaak worden er veel te hoge instellingen gebruikt waardoor de bestanden enorm worden terwijl het qua kwaliteit niet veel verbetering oplevert. Maar terugkomend op mijn vraag: is een i7 voor iemand die zo nu en dan edit en games opneemt het extra geld waard?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan