• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 8 in thuisnetwerk Windows XP hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZuivereKoffie

Nieuw lid
Lid geworden
20 apr 2014
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo mensen,

ik heb dus het bekende probleem van "Win8 in WinXP thuisnetwerk".
Ik heb al veel gegoogled maar de meeste oplossingen zijn nog voor Win7.

Nu heb ik het zo,

Ik heb een thuisnetwerk in mijn Win XP computer.
hier heb ik mijn printer in zitten en gedeeld.

ik ben er al wel achter dat mijn XP netwerk WORKGROUP moet heten (althans, dit ergens gelezen aangezien Win8 automatisch deze naam aan maakt)
Deze dus aangemaakt in WinXP met die naam.

Maar als ik nu op mn Win8 een 'thuisgroep' aanmaak, en mn printer zoek, hij deze nooit vind. ik heb deze procedure (aanmaken netwerken e.d.) al een keer of 5 gedaan.
Iemand enig idee waarom hij de printer niet vind?

ik vind het trouwens ook vaag hoe Win8 hier mee omgaat, je kunt alleen een netwerk aanmaken en niet 'joinen' zeg maar.
 
Hoi,

En als je \\naam-xp-pc doet, en dan de printer installeert. een thuisgroep kan alleen vanaf win7 of hoger.
 
Oh ik heb het. Via zoeken 'geavanceerde printerinstellingen' typen (en deze keuze selecteren) ,dan zoekt hij weer en ineens vindt hij de printer wel. Dus zonder thuisgroep.

Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan