• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met qualcomm atheros bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nobody

Gewaardeerd
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
1.542
Waarderingsscore
0
Hey,

In het configuratiescherm staat onder 'apparaten en printers' ook mijn laptop.
Hier staat een waarschuwings driehoekje bij dus ik heb even gekeken waardoor dat kwam.
Er is iets mis met mijn qualcomm atheros bluetooth suite (64) driver.
Ik dus proberen om de driver te updaten maar dat wil niet lukken.
Op de site van Atheros staan meerdere drivers maar ik zou niet weten welke ik zou moeten hebben. (en of de goede er wel tussen staat)

De probleemoplosser ziet de fout wel maar als ik uiteindelijk de keuze 'oplossen' krijg dan kan die het niet oplossen.
Uiteindelijk via 'apparaat beheer' geprobeerd.

En nu word het nog leuker, onder bluetooth staan 3 dingen:
  • Bluetooth USB Module
  • Microsoft Bluetooth Enumerator
  • Microsoft Bluetooth LE Enumerator

Deze zijn alle drie in orde volgens Windows. Overigens staat Qualcomm Atheros Bluetooth tussen mijn genstalleerde programma's. Product versie: 8.0.0.206 - 19-12-2012

Die twee van Microsoft daarbij kan ik alleen certificaten vinden en die zijn in orde volgens Windows.

En dan nu het leuke gedeelte, onder geluid, video en game staat 'Bluetooth Audio Device' met een geel driehoekje met een uitroepteken.

Algemeen:
This device cannot start. (Code 10)

Object Path Component was not a directory object.

Onder de tab driver heb ik 'Driver details' en die zijn hetzelfde als de versie die ik hierboven al genoemd heb.
Ook kan ik kiezen om de driver te updaten en uiteraard heb ik dat geprobeerd.
Ik heb Windows automatisch laten zoeken naar een update en dan krijg ik de melding dat ik de juiste drivers al heb genstalleerd.
Handmatig kan ik ze niet vinden.

Dan kom ik bij de laatste opties en dat is de driver verwijderen.
Dat wil ik best doen maar dan moet ik die ook weer opnieuw installeren. En ja, dat word lastig want ik heb geen idee waar ik die driver kan vinden.

Overigens ook op de site van Acer gekeken maar daar staat alleen een oudere versie. (7.4.0.12 - 29/03/2012)

Hopelijk heeft iemand hier enig idee?

Dankjewel.

--

Ik heb Windows 8 een paar dagen geleden teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Bij het opnieuw instellen heb ik de taal ingesteld op Engels.
Ik heb hier alles vertaald naar het Nederlands (behalve de foutmelding) dus het zou kunnen dat het niet helemaal correct is.
 
Via windows update is er een nieuwe driver binnengekomen.
Het probleem lijkt opgelost te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan