• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Is er een Freeware programma waarmee ik uit een MP4-bestand stukjes (clips) kan knippen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Beste lezer(s), graag zou ik wat clips van een grote MP4 file willen halen.

Weet iemand een fatsoenlijk (liefst niet te ingewikkeld) Freeware programma waarmee ik dit kan doen?

Groet,
Hans
 
Ok weballey, zal het proberen wanneer ik er even de tijd voor heb. Dank je wel.
 
Met de Windows Movie Maker moet het ook wel lukken.
 
VLC

De bekendste.
Werkt vanzelfsprekend.
Niet moeilijk en wel goed.

Draait op linux en windows.
Heb je een sd-kaartje uit een telefoon dan is het een kwestie van je sd-kaart in je kaartlezer en knippen en plakken maar.
 
OB1 en Eros, ook jullie bedankt voor de tips.
 
Movie maker gewoon...?
 
Is er dan geen kwaliteitsverlies bij het gebruiken van Windows Movie Maker?
 
Nee hoor, in principe in het hetzelfde, maar dan in 2en geknipt, net als je een papier met een afbeelding erop doormidden knipt, de afbeeldingskwaliteit blijft hetzelfde.
 
En dat weet je 100% zeker? De meeste editors gaan namelijk doodleuk recoden als je een gewijzigd bestand opslaat. Moviemaker gaat er waarschijnlijk sowieso al avi of wmv van maken, waarin de aanwezige codecs niet gebruikt worden. Maar je merkt het snel genoeg. Opslaan van een geknipt bestand duurt een paar seconden, recoden kan uren duren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan