• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 keer windows instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ho123

Nieuw lid
Lid geworden
24 apr 2014
Berichten
15
Waarderingsscore
0
hallo
ik heb sinds kort een nieuwe pc gekocht met windows 7 al genstalleerd maar nu wil ik een nieuwe ssd schijf installeren en gebruiken als primaire schijf en de oude als secondaire schijf. ik heb de vraag of het mogelijk is om windows op de ssd installeren?

ps. heb er geen cd bij gekregen maar ik weet wel wat de code is.

mvg
 
indien je de SSD wilt voorzien van de windows7 welke nu op de HDD staat dan dien je nadat de windows op de ssd gezet is de windows op de hdd te verwijderen ..
aangezien je 2x dezelfde key gebruikt ...
behoud je de windows op de hdd dan mag je deze nooit gelijktijdig gebruiken met de windows op de ssd .
je kan de huidige windows over zetten naar de ssd ..met gebruik van Macrium Reflect Free

Clone a disk met Macrium Reflect Free

Macrium Reflect is in staat om een schijf te klonen naar een andere.
Het is niet noodzakelijk dat de schijven hetzelfde zijn of zelfs van dezelfde grootte zijn .

Opmerking: Wees gewaarschuwd dat alle gegevens op de doelschijf worden gewist in het kloonings proces , gebruik bij voorkeur een nieuwe schijf.

1.Selecteer de schijf die u wilt klonen en klik op de 'Clone a disk ...
52297ef7134fe-Ashampoo_Snap_2013.09.06_08h58m24s_001_.png


2.Wanneer het dialoogvenster kloon verschijnt..
klikt u op de "Selecteer een schijf te klonen naar ... 'schakel de sectie bestemming in.
Dit geeft de schijven weer die beschikbaar zijn om te worden gekloond .
Selecteer de schijf die u nodig heb zoals hier onder weergegeven:
52297fa71c71f-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h08m55s_002_.png

In dit geval werd dus de MBR Disk 2 geselecteerd..

3.Nu klik-en-sleep je alle partities van de bron schijf die u nodig heeft om het doelvolume aan te maken .
Houd er rekening mee dat met het oog op Windows, alle partities (aangeduid door het Windows-symbool) te selecteren om gekopieerd te worden.
Verklaring :
Bron schijf = de HD die je wenst te klonen..
Doel schijf = de HD die je wenst te gebruiken .
52298147e21cc-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h15m01s_003_.png


4. je kunt zelfs de Doel schijf groter instellen dan deze was voordien op de Bron schijf ..
Daar voor dien je via de optie 'Gekloonde Partition Properties', de schuifknop op de doel schijf de grootte aan te passen..
522982a6278fd-Ashampoo_Snap_2013.09.06_09h21m47s_004_.png

In dit geval, kunt u de grootte slepen en neerzetten, selecteer de maximale of minimale grootte of houd de partitie hetzelfde formaat als het origineel.
Je zal bemerken dat de gecloonde versie een andere drive letter toegewezen kreeg ..
Dit is niets om je ongerust te maken ..
Van het moment je de Bron schijf heb los gekoppeld zal automatisch de letter veranderen naar de letter C welke Windows zich zelf ook toe eigend .
**Wanneer u klaar bent met het instellen van de partitie eigenschappen, klikt u op OK

5.Klik op Volgende en bekijk de samenvatting.
Selecteer Geavanceerde opties om je voorkeuren te veranderen..mocht u niet tevreden zijn .
6..Klik op Finish
7.. als het clonen gedaan is klik u op close

Hier een filmpje die ikzelf heb aangemaakt ...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
hartelijk bedankt om zo snel te reageren en me te helpen.
 
en ben je ermee geholpen nu ...
 
Ja het is gelukt merci h.
 
graag gedaan ..je ziet het hoeft niet altijd moeilijk te zijn .
 
Ik heb nog 1 vraag hoe kan je je window verwijderen
 
nu de windows op de hdd naar de ssd gokopieerd werd dien je dus op te starten vanaf de ssd je gaat dan naar schijfbeheer en formateer de hdd
m.a.w.
de ssd neemt de plaats in van je hdd
*indien je plaats heb om ook de hdd te gebruiken en je wilt deze enkel gaan gebruiken om er data naar weg te schrijven dan dien je deze ook als slave aan te sluiten en niet als master.
 
Emi,
Ik heb Win7 op een te kleine HD staan,nieuwe HD(1Tb) geplaatst in externe behuizing en Macrium Reflect Free uitgevoerd zoals jij omschreven,daarna kleine HD verwijderd en de gecloonde HD ingebouwd,nu opstarten,MAAR werkt niet ikk krijg de volgende mel;ding:Reboot and Select proper boot device or insert Boot media in selcted Boot device and press a key.
In mijn BIOS wordt de HD herkend,zowel als HD als bij Boot device!
Wat moet ik nu??

Mvg schorpioen40
 
ps. heb er geen cd bij gekregen maar ik weet wel wat de code is.

Het allereerste wat er moest gedaan worden, was eerst om windows7 herstelschijfjes te maken , i.p.v. eerst te gaan klonen met Macrium Reflect Free. Volgens mij is er iets fouts gelopen bij het kloonproces.

*indien je plaats heb om ook de hdd te gebruiken en je wilt deze enkel gaan gebruiken om er data naar weg te schrijven dan dien je deze ook als slave aan te sluiten en niet als master.

Als de schijven SATA aansluiting hebben, word er geen onderscheid meer gemaakt tussen master en slave.
 
Laatst bewerkt:
@ schorpioen40
heb jij toen je Macrium reflect gebruikte ook de 100mb "door het systeem gereserveerd" meegenomen in het klonen naar deze nieuwe HD
want volgens de melding die je nu krigt te zien mist deze nieuwe HD de MBR om te kunnen starten..
*de oplossing is nu een win7 opstartherstel te doen vanaf een win7 herstel cd
(welke bit versie is dit ) want je kan niet een 32bit herstel cd gaan gebruiken voor een 64 bits besturingssysteem !
 
Emi,
Bedankt zover,ik heb 32 bits Win7
Ik heb geen 100mb "door systeem gereserveerd" gevonden op de HD die geclooned moest worden!!
Ook heb ik geen herstel cd

Wat kan ik nu doen??Alles opnieuw installeren??

Mvg schorpioen40
 
je dient gebruik te maken nu van een win7 installatie dvd of een herstel cd om een opstartherstel te kunnen doen ..
kijk eens hier neosmart recovery cd's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een HD (1Tb) met daarop Win7 en een HD(1Tb) met daarop Win8.1.Reden :kijken of Win8.1 gaat bevallen!! na alle berichten.
Nu mijn vraag:Als ik mijn PC nu opstart krijg ik na enige tijd een scherm met Windows Opstartbeheer daar moet ik dan mijn gewenste besturingssysteem aanklikken zo niet start hij automatisch op met Win7.(ik heb ook geprobeerd deze HD met 8.1 extern te gebruiken maar het resultaat is hetzelfde!)
Is het mogelijk om de keus eerder te maken dmv pictogrammen of id??Zodat ik niet hoeft te wachten op Windows Opstartbeheer.??

Mvg schorpioen40
 
jij wilt dus dat de Win8.1 als eerste in de bootvolgorde staat zodat deze ook opstart en je geen keuze dient te maken ...


download easybcd 2.2
53626608cc01f-Ashampoo_Snap_2014.05.01_17h08m25s_010_.png

start deze op en open de tap " edit boot menu "
vervolgens zie je 2 opstartregels
- 1 voor de windows 7
-de andere voor de windows8.1
klik op deze van de window7 en plaats deze naar onder ..met gebruik van het pijltje " down"

jij dient dus de opstartregel win8.1 als eerste te hebben ... is dit behaald kun je ook de 30seconden timer instellen op 3 seconden ..
als dat ook gedaan is klik je op " Save settings "
vanaf nu start de windows 8.1 als eerste op ..
 
Emi,
Is het niet mogelijk dat ik 2 pictogrammen zie bv een Win7 en een Win8.1 waarbij ik zelf de keuze kan maken welke ik op dat moment wil gebruiken??

Mvg schorpioen40
 
dan dien je zoiets als de Acronis OS Selector te gebruiken ...
wil je een keuze scherm verkrijgen waar je dan vervolgens op de win7 icoon klikt om de win7 te laten starten ...
de Acronis OS Selector maakt deel uit van de Acronis DiskDirector ...deze is dus niet gratis ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan