• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Niet mogelijk om (pop3) e-mail te versturen op ander adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

Ik heb gemerkt dat ik met mijn Laptop of Smartphone, geen e-mail kan versturen (wel ontvangen) wanneer ik mij op een ander adres bevindt.
Wie kan mij uitleggen waarom dat zo is en kan ik dat voorkomen?

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Deze werkt alleen als je eigenaar bent van het e-mailaccount dat gekoppeld is aan een alternatief adres.
 
Het is niet ongewoon dat je de smtp server van je provider alleen kunt gebruiken op je eigen aansluiting. Gebruik gewoon een andere, bijvoorbeeld die van gmail.
 
Helemaal duidelijk; bedankt voor de info Weballey.
 
Ook vanschagen, bedankt voor de info

---------- Bericht toegevoegd op 11:54 ---------- Vorige bericht was op 11:53 ----------

Harstikke bedankt voor de info porrelaar...
 
Hoeft niet altijd, je kunt ook vaak de smtp-server van de provider met wiens netwerk je op dat moment verbonden bent gebruiken.
Zo heb ik als UPC klant op m'n iPhone de smtp-server van KPN als alternatieve staan voor de momenten dat ik niet via wifi met UPC verbonden ben maar via 3G met Hi (KPN).
 
Alternatief kun je je SMTP-server zo instellen, dat deze door jouw emailadres geauthenticeerd wordt.
Hier vind je er een leuk artikeltje over.

Als je GMail instelt op een toestel waar ook een GMail-account op actief is, krijgen de mails automagisch het GMail-adres als "reply-to". En dat is niet iets wat je wilt.
 
Je kunt het reply-to adres ook wel weer instellen in de mail client. Het is ook maar net hoe belangrijk het is, welk adres gebruikt wordt. Voor mij is het belangrijker, dat ik antwoord krijg, dan hoe ik het krijg. Hoe dan ook, dit is een oplosbaar probleem. Probeer gewoon wat dingen uit, het lukt vanzelf een keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan