• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SSL certificaat kopen + installeren... (hulp nodig)

Status
Niet open voor verdere reacties.

theduke1989

Gewaardeerd
Lid geworden
23 okt 2012
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Beste alle,

Ik ben druk bezig met het opzetten van een webshop waarbij er ook gebruik gemaakt wordt van accounts en noem zo maar op.
Nu wil ik een SSL certificaat gaan kopen waarbij de site gewaarborgd wordt. En dat de klanten ook het gevoel hebben dat het ook zo echt is.

Alleen ik snap het hele SSL gebeuren nog niet zo goed, en wil het wel toevoegen.
Waarop moet ik letten? Welke zijn vertrouwd.

Natuurlijk zijn er SSL leveranciers die goede certificaten leren, maar ik ben nog een beginner dus kan er niet al te veel voor betalen.
Daarnaast wil ik ook weten hoe je zo'n SSL toepast op je domein(Shop)
 
Al eens genformeerd bij je webspace provider? Of ga je zelf een server opzetten? Al eens gekeken naar een gedeeld certificaat?
 
Waar ik nu zit leveren zelf ook geen certificaten, dus moet een extern bedrijf zijn moet wel webspace zijn heb nog geen goede eigen server daarvoor

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
 
Je kunt ook een server huren (vps), is ook niet zo duur. Maar dan ben je zelf ook verantwoordelijk voor onderhoud en updaten, en zul je je flink in linux/bsd en serversoftware moeten verdiepen. Denk dat je het beste naar een andere provider verhuist, die wel ssl ondersteunt en gedeelde certificaten beschikbaar stelt. De encryptie is belangrijker dan de naam die op het certificaat staat.
 
Mijn provider ondersteunt wel SSL maar leveren geen SSL certificaten.
Dus ik moet echt via een extern bedrijf gaan regelen, alleen er zijn er zoveel waarvan ik denk welke is nou een beetje safe qua payen en natuurlijk qua SSL certificaat.
op webhostingtalk zijn er een aantal bedrijven voorbijgekomen en dacht bij me zelf hmm klinkt wel goed maar waarop moet je letten. Het is voor een beginnende shop .....dan hoef ik niet meteen een 300,- a 500,- certificaat ben geen groot bedrijf natuurlijk....

deze kwam ook vaak naar voren: http://www.freessl.com/buy-ssl/index.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan