• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toshiba met vista opnieuw in kooptoestand brengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joni Van der Stock

Nieuw lid
Lid geworden
20 dec 2013
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hey

Ik heb een toshiba satellite a300-1a9 en zou deze opnieuw in kooptoestand willen brengen, zonder recovery cd. Is dit mogelijk en behoudt dit dan windows op mijn laptop?

Bedankt
 
Als de computer is uitgeleverd met Windows Vista, is het terugbrengen naar kooptoestand, of zoals het normaal gesproken heet: naar fabrieksinstellingen, een laptop met Windows Vista. Er dient dan echter wel een herstelpartitie aanwezig te zijn en/of herstelschijven gemaakt te zijn.
 
Interessante optie "0" voor het herstellen naar fabrieksinstellingen.

Ik heb dat geprobeerd met mijn Toshiba Satellite A300 1M9.
Ik krijg dan als eerste de volgende meldingen:
"....
PXE-E61 : Media test failure, check cable
PXE-M0F : Exiting PXE ROM
Remove disks or other media.
Press any key to restart
...."

Vervolgens lijkt er iets te worden geladen en verschijnt een zwart scherm met witte letters met hierin de keuze opties:
- Opstartherstel starten (aanbevolen)
- Windows normaal starten

Als ik kies voor Opstartherstel verschijnt
onderaan het scherm een witte balk waarmee de voortgang van te laden bestanden wordt aangegeven.
Nog voordat het laden is beeindigd, schakelt de laptop uit en blijft uit.

Heeft iemand een idee wat het mankement zou kunnen zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan