• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Problemen met mijn mailprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gewaardeerd
Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
1.201
Waarderingsscore
1
Kan iemand me helpen? Wij hebben sinds vorig jaar een nieuwe laptop van ASUS en daar zit microsoft outlook 2010 op. Maar aan de bovenkant staat nu een melding dat het een versie zonder licentie is. Dit snap ik al niet, als je een windows office pakket koopt, dan is microsoft outlook toch gewoon gratis? Je hoeft er na een maand toch niet voor te betalen?
We hebben nog meer problemen. Door die licentie kunnen we geen mails versturen, wel ontvangen. Er is mij door een telefoonmaatschappij aangeraden om windows live mail 2012 te installeren. Op de site van de telefoonmaatschappij staat precies beschreven wat de instellingen zijn en die heb ik overgenomen. Maar nu krijg ik elke keer de melding dat ik me moet aanmelden en dat ik het wachtwoord moet invoeren. Maar die melding krijg ik de hele tijd achter elkaar. En ik heb accounts toegevoegd van andere mailprogramma's (Hotmail en gmail) en bij Hotmail staat dat het de berichten moet synchroniseren. Maar dat doet hij echt heel lang. Nog steeds kan ik daar geen mappen van mijn Hotmail zien. En ook krijg ik daar geen mails binnen van mijn hoofdmailadres.
Weet iemand misschien hoe dit komt en hoe kunnen we dit veranderen? :frusty: :unknown:
 
Het kan ook door malware komen, welke antivirus gebruik je?

Send with mobile device
 
Mc Afee. Die heb ik gisteren laten lopen, geen virussen gevonden.

---------- Bericht toegevoegd op 12:10 ---------- Vorige bericht was op 11:11 ----------

Ik heb Thunderbird net gentalleerd, maar nu moet ik de instellingen goed maken en de accounts toevoegen. Maar dat lukt niet. Kan iemand mij de precieze instellingen vertellen?

---------- Bericht toegevoegd op 10:35 ---------- Vorige bericht was op 12:10 ----------

Eerst krijg ik een venstertje te zien met de volgende tekst:

e-mail accountset-up
Naam
e-mail
wachtwoord

wachtwoord onthouden

Configuratie gevonden door veel voorkomende servernamen te proberen.

Daaronder de keus voor IMAP of POP.

Welke keus ik ook doe, ik krijg het volgende venster te zien (in bordeauxrood):

Waarschuwing!
Instellingen inkomend: pop3.kpnmail.nl gebruikt geen versleuteling.

Technische details

Thunderbird kan toegang tot uw e-mail geven met de opgegeven configuratie. U zou echter contact kunnen opnemen met uw systeembeheerder of e-mailprovider vanwege deze onjuiste verbindingen. Zie de Thunderbird-FAQ voor meer informatie.

Ik begrijp de risico's

Instellingen wijzigen Klaar

Wat moet ik nu doen?
 
Ik zie dat bij de IMAP op mijn laptop andere gegevens staan, maar ik zie geen mogelijkheid om die te veranderen. De gegevens zijn de volgende:

IMAP (mappen op een andere computer)
Inkomend: IMAP, imap.****.nl geen versleuteling
Uitgaand: IMAP, smtp.****.nl, STARTLS
Gebruikersnaam: ********

Hoe kan ik dit veranderen?
 
Ik kan inderdaad alle stappen doorlopen, maar op het een na laatste blad krijg ik te zien dat mijn wachtwoord onjuist is. Dat kan helemaal niet, ik weet hem uit mijn hoofd. En ik typ het echt teken voor teken in.
 
Ja, beide zitten erin en die gebruik ik op de juiste manier.
 
als je het goed zou doen,werd het wel geaccepteerd,dus kloppen doet het niet
 
Daarom snap ik er dus niets van.
 
Het is gelukt. Ik heb het volgende gedaan: Ik was eerst naar de winkel gegaan waar ik de laptop had gekocht en er werd gezegd dat dit een proefversie was en dat ik het moest upgraden. Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik bleef die melding houden. Ik ben naar de site van KPN gegaan, en daar klikte ik webmail aan. Ik moest mijn e-mailadres en ww invoeren, maar het ww klopte niet volgens hun. Ik drukte op wachtwoord vergeten en voerde hetzelfde wachtwoord 2 keer in. Nu deed die het wel. Omdat ik Thunderbird had genstalleerd, ging ik nog een keer proberen om die account toe te voegen. Nu pakte die het wachtwoord wel.
 
dus ik had gelijk dat je ww of gebruikers naam niet klopte:D
 
Dat is dus gewoon onmogelijk. Ik heb het wachtwoord nooit veranderd. Misschien dat op de KPN site je wachtwoord niet (meer) herkend wordt als je hem een hele tijd niet meer hebt geopend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan