• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van VXH file naar prg file.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb een programma gebruikt welk de <naam>.prg wel heeft gelaten in diezelfde exentie maar hij wordt ge-list in WE (Windows Explorer) als een "Type" VHX file.
Inmiddels gebruik ik dat programma niet meer en ik zou graag willen dat die files (honderden) weer als PRG files worden aangeduid in WE. Hoe kan ik dat veranderen?
Ik heb gezocht in "Folder Options" of ik dr dit kan aanpassen maar niet gevonden.
MVG perloc
 
wat is het nu voor extensie zo heb je het over
VXH en zo weer over VHX is het niet VHD????
 
Laat ik even vaststellen dat de vergissing van de VXH als VHX niets uitmaakt wat betreft mijn vraag.
Het is VXH, maar dat doet dus niets terzake.
Ik wil deze extentie als een PRG file zien in WE.
Het is al erg genoeg dat een (willekeurig) programma gaat sleutelen aan de extentie van een file.
MVG perloc
 
Nou even niet meer over die VXH (Visual XHarbour) extentie, want ik weet exact waar die vandaan komt, maar ik zou graag een oplossing zien. Weet je die ook?
perloc
 
je zal wat veranderd is opnieuw moeten installeren,andere oplossing is er dus niet
 
Daar geloof ik niets van! (.... andere oplossing is er niet)
Bovendien heb ik het idee dat je niet begrijpt wat ik wil veranderen.
Kijk! Een programma wat ik heb genstalleerd heeft alle files met de extentie <name>.prg wat betreft het type in WE veranderd in "type" VXH file. In de header of WE heb je van links naar rechts: (default dus) Name, Size, Type, Modified. Nu wat onder type staat is VXH file voor files met extentie .PRG. Dus wat wil ik nu, VXH type veranderen in PRG type.
Als dat programma (dus dat van mij) de Type kan veranderen in VXH file moet dat ook terug zijn te veranderen op een of andere manier in PRG file. Het probleem is niet onoverkomelijk maar meer een schoonheids foutje. Het is raar dat, als je een file met extentie .PRG heb dat wordt aangeduid als VXH file.
Als voorbeeld het volgende: maak in een editor, b.v. Notepad een tekst aan, het kan niet schelen wat, en sla deze op (Save as....) als Text.prg Kijk daarna in WE in de folder waar je deze file heb neergezet en dan zie je onder Type dat deze file heet "PRG file". Bij mij zijn al deze <name>.prg files aangeduid als VXH file en dt nu wil ik veranderen in PRG file. Hoop dat het nu duidelijk is!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan