• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook toevoegen bij Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gewaardeerd
Lid geworden
16 jun 2008
Berichten
1.201
Waarderingsscore
1
Ik heb nu een probleem met Thunderbird zelf. Ik ben mijn e-mailaccounts aan het toevoegen. Ze zijn gelukt op die van outlook na. Als ik me normaal bij Outlook aanmeld, dan gaat het goed. Gebruik ik hetzelfde wachtwoord bij Thunderbird, krijg ik de melding dat het wachtwoord niet klopt. Hoe kan dit nu weer? :huh:
 
Wel gekeken naar ssl gebruik? Als dat moet met ssl, dan lukt het niet zonder, en andersom.
 
Hoe bedoel je dat? Dat hotmail en thunderbird niet samengaan met ssl of zo? Lekker is dat. Ik heb al problemen om in te loggen met mijn hotmail. Ik moet elke keer een code opvragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bedoel je dat? Dat hotmail en thunderbird niet samengaan met ssl of zo? Lekker is dat. Ik heb al problemen om in te loggen met mijn hotmail. Ik moet elke keer een code opvragen.

Hoezo nou "lekker is dat"? IMAP voor Outlook.com maakt gebruik van SSL. Dit wordt ondersteund door Thunderbird. Uitgaand wordt STARTTLS gebruikt en ook dat wordt door Thunderbird ondersteund.

Thunderbird_OUTLOOK.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat ik al mijn e-mail accounts op 1 soort mailprogramma wil hebben en als dat niet lukt, vind ik dat niet leuk.
 
Ik heb in n Thunderbird:
- 1x priv account, IMAP
- 2x gmail account, IMAP,
- 1x werkaccount, IMAP
- 1x oud priv account, POP3

Dus ja... het lijkt er op dat je in Thunderbird best wel je accounts kwijt kunt... :smile:
 
Waarom wordt mijn wachtwoord dan niet herkend?
Ik krijg de melding dat de configuratie niet kan worden geverifieerd omdat het wachtwoord niet goed is. Dat kan gewoon niet, ik kan me op de computer met hetzelfde wachtwoord wel aanmelden.
Ik heb tot nu toe 1 mailadres die ik van mijn provider heb gekregen en 1 g mail adres.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat weet ik niet. Ik ken jouw wachtwoord niet (en dat wil ik ook niet!), maar zou het kunnen dat er bijvoorbeeld een @-teken in jouw wachtwoord zit? Als je je wachtwoord in het emailadresveld intypt bij het aanmaken van een nieuw account in Thunderbird, zie je dan de goede karakters?

Eventueel kun je ook je wachtwoord intikken in Notepad (of Kladblok, op z'n Nederlands), het daar selecteren en kopiren en vervolgens plakken in het wachtwoordveld in Thunderbird.

Houdt er rekening mee dat een hotmail.com-account als dusdanig ingegeven dient te worden!
 
Dat weet ik niet. Ik ken jouw wachtwoord niet (en dat wil ik ook niet!), maar zou het kunnen dat er bijvoorbeeld een @-teken in jouw wachtwoord zit? Als je je wachtwoord in het emailadresveld intypt bij het aanmaken van een nieuw account in Thunderbird, zie je dan de goede karakters?

Nee, die kan je niet zien.

Eventueel kun je ook je wachtwoord intikken in Notepad (of Kladblok, op z'n Nederlands), het daar selecteren en kopiren en vervolgens plakken in het wachtwoordveld in Thunderbird.

Dat heb ik gedaan, zonder resultaat. Mijn wachtwoord wordt nog steeds niet herkend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als je je wachtwoord intypt in het veld "E-mailadres" intikt, zie je niets?
 
Dan zie ik alleen maar zwarte stippen, maar geen tekens. En er is ook geen mogelijkheid om die tekens zichtbaar te maken.
O, je bedoelt in het vakje voor het mailadres. Dat heb ik geprobeerd. Dan zie ik mijn wachtwoord gewoon tevoorschijn komen. Als ik dan kopieer en plak, dan wordt nog steeds het wachtwoord niet herkend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je dat wachtwoord plakt in de webversie, dan doet-ie het wel?
 
je gebruikt toch toevallig geen spatie in je ww he
 
Bij elk account moet ingesteld worden hoe er ingelogd moet worden. Standaard is dat zondder ssl, dus zonder encryptie. Maar diverse email providers vereisen tegenwoordig ssl gebruik. Omdat dat standaard niet het geval is, zul je dat handmatig moeten instellen. Dit kan in alle moderne email clients. In thunderbird is dat geen enkel probleem.

https://support.mozilla.org/en-US/k...ab=a&s=ssl+thunderbird+account+setup&r=1&as=s
 
Ja, dat weet ik en dat heb ik ook gedaan.
 
En werkt het dan nog niet?
 
Nee, want dat doe ik al vanaf het begin. Het heeft nog niets geholpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al eens een nieuw wachtwoord laten toesturen?
 
Nee, nog niet. Ga ik vanmiddag of vanavond proberen. Moet zo weg.

---------- Bericht toegevoegd op 20:35 ---------- Vorige bericht was op 09:34 ----------

Eindelijk kan ik op de computer. Ik heb het net geprobeerd, maar ik zie bij Thunderbird nergens een link dat je je wachtwoord bent vergeten. Of moet ik dat bij Outlook zelf doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan