• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verzonden E-mail verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alwis

Nieuw lid
Lid geworden
24 mei 2014
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik maakte een mail en vroeg daarbij een leesbevestiging. Ik werk met windows life mail.

Alle verzondern mails komen automatisch terecht in mijn map "verzonden".

Echter net deze mail -die ik als bewijs wilde bewaren- verdween spoorloos en is nergens terug te vinden. Het gaat om een hotmail adres.

Elke voorgaande mail, zowel als elke mail die ik daarna verstuurde komen wel telkens in mijn verzonden map terecht.

Weet iemand hoe ik deze ene mail kan terug vinden.

Ik ben al op hotmail zelf gaan zoeken. Heb in alle mappen gezocht en ook op naam van de ontvanger. Echter niks te vinden.

Ook de verwijderde mails in hotmail terug opgeroepen maar ook daar niks tussen gevonden.

Kan iemand mij helpen???

Met vriendelijke groeten
Alwis
 
Je vraag is verplaatst naar het forumonderdeel Internet, E-mail en Messengers.

1. Kun je die mail nog eens schrijven en versturen, of is het daarvoor nu te laat?
2. Wanneer ik een belangrijke mail verstuur, dan check nadat ik op de knop 'Verzenden' heb geklikt, direct de map 'Verzonden berichten'. Heb jij dat destijds ook gedaan? Zat hij toen wel in de map 'Verzonden'? En zeer belangrijke e-mails worden door mij direct geprint...

Misschien nog een mogelijkheid: maak jij regelmatig back-ups van je persoonlijke bestanden, inclusief je e-mail, op een externe harde schijf? Dan kun je daarin kijken.
Anders zie ik het somber in.
 
Onmiddellijk na verzenden heb ik mijn map verzonden items bekeken omdat ik die mail onmiddellijk wilde bewaren in het daarvoor bestemde mapje. Er zal geen minuut tussen het verzenden en het openen van mijn map verzonden items hebben geweest.
Ik heb die mail hooguit een halfuur voor het posten van deze post verzonden.

Ook wilde ik die mail printen, juist omdat hij zo belangrijk was, maar ik wilde natuurlijk het tijdstip van verzending erbij op hebben. Vandaar dat ik eerst verzonden heb.

Aangezien ik deze mail vandaag om kwart voor elf verstuurde is daar nog geen backup van gemaakt. Ik vind het een groot raadsel dat juist die mail verdwijnt terwijl alle voorgaande mails en zelfs de testmails die ik nadien verstuurde wel in het vak verzonden items terecht komen.

Ik hoop alsnog dat iemand me kan helpen, of me kan vertellen wat er mogelijk is mis gegaan.

Zou het kunnen dat de ontvanger op de n of andere manier iets ingesteld heeft dat bij mij de mail aan die bepaalde persoon wist bij verzenden?

Bedankt en groetjes,
Alwis
 
Ik heb er geen verklaring voor waarom die e-mail verdwenen is. Omdat het om een bericht gaat dat jij vandaag verzonden hebt, zou ik niet verder zoeken.
Schrijf dat bericht opnieuw, maar doe dat eerst in Word of een andere tekstverwerker. Sla het Word bestand op. Kopieer de inhoud van het Word bestand en plak dat in een nieuwe e-mail aan die geadresseerde. Eventueel schrijf je erbij dat je meent die e-mail al eerder vandaag verstuurd te hebben, maar dat er bij die verzending mogelijk iets fout is gegaan.
Verzend die mail en controleer daarna direct de map Verzonden berichten.

Computers zijn ingewikkelde apparaten. Soms gaat er iets fout en de oorzaak is niet altijd te achterhalen.
 
Bedankt Porrelaar, Ik heb je advies opgevolgd en heb nu het bewijs van verzending dus in handen.
Toch blijf ik het vreemd vinden, maar goed, het belangrijkste is dat die persoon nu de gegevens heeft en ik het bewijs heb dat ik die gegevens ook daadwerkelijk heb doorgemaild.

Dank je wel
 
Hallo Alwis, kijk eens of je in het verleden geen email hebt verzonden met dezelfde onderwerp naam, dan staat je nieuw email hierachter, te zien aan een klein pijltje voor het envelopje bij de afzender. Ik heb ook eens een tijdje moeten zoeken.

mvg
willyke
 
Ook ik ben wel eens een mailtje kwijtgeraakt. Deze tip ga ik volgende keer gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan