• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sisu

Bekend gezicht
Lid geworden
17 jul 2013
Berichten
195
Waarderingsscore
0
Ik ga binnenkort een weekje naar het buitenland en ik wil graag een paar keer mijn mail checken. Ik heb geen iPhone, ik neem dan een compacte laptop mee (Asus Eee PC) dus dat gaat dan meestal via een WiFi-verbinding in een museum of plaatselijk VVV-kantoor. Aangezien dit altijd een beetje omslachtig gaat vraag ik mij af of je voor zo'n tijdelijke situatie in het buitenland een kaart, USB-stick of iets dergelijks kan kopen zodat je overal even het internet op kan? Ik vind veel informatie hierover maar ik wil niet voor onverwachtse verrassingen komen te staan. Ik heb liever dat je van tevoren iets koopt voor een vaststaand bedrag en je niet over een bepaald limiet kunt gaan. Is dat mogelijk? Bij voorbaat dank.
 
Er zijn sticks die net als een mobiele telefoon werken. Dus waar een mobiele telefoon werkt, heb je dan ook internet. Hou wel rekening met mogelijk hoge roaming kosten.
 
Als je de sim kaart in het buitenland koopt (prepaid) heb je geen roamingkosten. Veel providers hebben dag- en weekkaarten.

Ga eens langs bij Vodafone of zo. Die hebben vast wel een oplossing.
 
Bedankt, als ik het zo eens lees is de beste optie om een kaart in het land zelf te kopen. Dan betaal ik van tevoren een vast bedrag en betaal geen roamingkosten. Neem aan dat er ook een prepaid kaart gebruikt kan worden voor een laptop? Ik had het al eerder vermeld maar ik heb geen smartphone. Bij voorbaat dank.

Als je de sim kaart in het buitenland koopt (prepaid) heb je geen roamingkosten. Veel providers hebben dag- en weekkaarten.

Ga eens langs bij Vodafone of zo. Die hebben vast wel een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan