• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ander moden configuren via IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

bukmuk39

Gevestigd lid
Lid geworden
24 dec 2013
Berichten
225
Waarderingsscore
0
Ik weet dat je je eigen modem/router kan configureren door het IP adres in de browser in te voeren, maar ik wil nu een modem configureren die op een ander locatie staat.
Ik weet wel het IP adres daarvan, (hoe) kan dit?
 
Dan zul je op de modem/router aan de andere kant remote management aangezet moeten hebben. En dan is het gewoon browsen naar het externe IP-adres van die router, vaak nog op een aparte poort, zoals 8080.
 
Hoe doe je dit???
Het is een UPC modem Technicolor TC-7200, overigens is deze modem in een geheel andere plaats.
Ik heb zelf een Ziggo internet verbinding.
 
Hoe doe je dit???
Het is een UPC modem Technicolor TC-7200, overigens is deze modem in een geheel andere plaats.
Ik heb zelf een Ziggo internet verbinding.

Dat jij in een andere plaats zit, is helemaal niet belangrijk. De verbinding wordt gemaakt via internet, niet geografisch gebonden.

Het schijnt dat je op de TC-7200 port 4899 moet forwarden zonder een destination IP in te vullen. Dan zou je vanaf een andere plaats via IP-adres + poort erbij moeten kunnen komen. Vanzelfsprekend heb je het standaard wachtwoord vervangen door een goed en veilig wachtwoord.
 
En waar voer ik die poort dan in?
Of is het niet bv. 343.45.445.34:4899 in adresbalk??
(IP 343.45.445.34 Poort 4899)

Ik heb het ook geprobeerd via een VPN gelegen in Amsterdam.
Ook toen buiten UPC gebied niet beschikbaar melding, maar als ik dit mag geloven: https://service.upc.nl/frequentie-overzicht-radio-tv-Amsterdam/
Ligt Amsterdam wel binnen het UPC gebied.
 
Als je wilt verbinden met een specifieke poort, is het inderdaad [ip-adres]:[poortnummer].

Ik werk niet bij UPC, dus ik weet ook niet wat hun exacte verspreidingsgebied is. Maar aangezien je de verbinding maakt via een andere internetverbinding, krijg je de melding. Ik kan ook geen Horizon-box aansluiten op een KPN-ADSL-verbinding, ook al zit ik in het Paleis op de Dam. Kennelijk heeft UPC de filtering goed staan :wink:
 
Meestal is toegang van buiten afgesloten, en zal dus eerst geopend moeten worden op het modem zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan