• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

microsoft account probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Hallo,

IK wilde mijn een microsoft developer account maken en koppelen met mijn normale microsoft account (om windows phone 8.1 te kunnen gaan gebruiken). Toen ik de stappen opvolgde en inlogde op de microsoft developer site kwam hij met een melding over het verandere van gevoelige gegevens. Ik volgde de stappen maar gewoon op (heeft dit te maken met het registreren van dat developer account?). Maar toen kwam hij uiteindelijk na een aantal stappen met de melding: ''We sturen je een e-mail op 4-7-2014 wanneer je je oude beveiligingsgegevens kunt vervangen.
st*****@xs4all.nl''. Een probleem: Dit e-mail adres bestaat niet, omdat wij zijn overgestapt naar een andere provider.. ik klikte maar op: ''ik heb mijn beveiliggegevens gevonden'', toen kwam hij met de melding: ''Omdat je toegang wilt tot gevoelige gegevens, moet je een beveiligingscode gebruiken om het account te verifiren. Hoe wil je deze code ontvangen?''. Ik kon alleen kiezen voor: ''E-mail sturen naar st*****@xs4all.nl''. Maar dat account bestaat dus helemaal niet meer.
Ik heb nog wel gewoon toegang tot mijn hotmail, onedrive etc, maar zodra ik naar instellingen ga, en vervolgens naar instellingen als wachtwoorden en betalingsgegevens komt hij weer met die melding.

Alvast bedankt!
Stefan
 
Ik heb de stappen van al de beveiligingsgegevens vervagen opgevolgd, maar zodra ik inlog met mijn account komt hij weer met de melding van die wijzigingen, en weer met dat e-mail adres..
Moet ik anders gewoon 30 dagen wachten?
 
Ja, je moet dertig dagen wachten. Dat wordt ook specifiek vermeld, zodat hackers minder kans hebben.
 
Kan ik na die 30 dagen gewoon zonder deze stappen weer bij mijn beveiligingsgegevens (dan kan ik dat e-mail adres veranderen, voor het geval microsoft hier weer eens naar vraagt)?
 
Maar je kunt bij je emailadres toch kiezen voor "Ik gebruik deze niet meer"?
 
Toen ik registreerde een paar jaar geleden vroegen ze ook om een primair e-mail adres waar ze dit soort mailtjes naartoe zouden sturen als mijn hotmail niet zou functioneren of als ik er geen toegang had, daar heb ik dus die xs4all mail ingevoerd. Als ik bij die instelling wil komen komt hij weer met die melding.
 
Ik heb je een link gestuurd. Hierin wordt uitgelegd hoe je je gegevens dient te vervangen. Dat je xs4al-adres nog getoond wordt, maakt in dit geval niet uit. Je kunt op het pijltje naast je xs4all-adres klikken en aangeven dat je dit adres niet meer gebruikt. Heb je dat ook gedaan?
 
Dit heb ik geprobeerd. Alleen als ik op ''Help je account te beschermen'' klik, en ik inlog met mijn microsoft account komt hij met de stappen

ok1.PNG

ok3.PNG

Ik kan geen andere verificatieoptie kiezen dan ''E-mail naar st*****@xs4all.nl''

Ik moet maar gewoon 30 dagen wachten lijkt mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok2 heb ik even weggehaald, omdat hier je volledige emailadres in stond.

In ok3 staat je xs4all-adres. Rechts zie je een pijltje wat naar beneden wijst. Daar kun je toch kiezen voor "Ik gebruik dit niet meer"?
 
Ik heb alleen de keus ''E-mail naar st*****@xs4all.nl''
 
Ik heb 2 keer mijn wachtwoord veranderd, en een keer wat profiel instellingen.. Ik heb ook ergens een keer een telefoon nummer ingesteld, en dit account is ook gekoppeld aan mijn windows phone
 
Laatst bewerkt door een moderator:
indien jij aangeeft het email adres " @xs4all.nl' " niet meer te gebruiken dan krijg je een andere optie om te bevestigen dat het wel degelijk over een account gaat dat van u is ...men spreekt hier nu over een 25 delige code ( deze heb ik dus niet en daarom klik ik nu op " neen"
538f3f0fef3aa-Ashampoo_Snap_2014.06.04_17h44m07s_001_.png

vervolgens verkrijg je de mogelijkheid om een ander email adres toe te voegen wat Microsoft toelaat om contact met je op te nemen en zodoende je account opnieuw in te stellen .....
538f401ddc9a6-Ashampoo_Snap_2014.06.04_17h48m42s_002_.png

volg de verdere stappen op ...
 
Hoe kom ik bij deze stappen dat ik kan aangeven dat ik dit e-mail adres niet meer gebruik?
Bij de instellingen kan ik het niet vinden. Als ik naar wachtwoorden of andere beveiligde instellingen ga, kom ik weer bij die stappen. Hij zegt dat ik met een code (ik heb echt alleen de keuze dat die wordt verstuurd naar mijn xs4all adres) mijn account moet verifiren..
 
https://account.live.com/password/reset

2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu I forgot my pasword

533db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...

3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
533db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..

4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...
533db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png

Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...

**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding I don't use these anymore Ik gebruik deze niet meer
538f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png


***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...
Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
538f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png


***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu vanonderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuw in te stellen of beter te beveiligen ...
538f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png

Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
 
Deze stappen heb ik gedaan en het is allemaal gelukt. Alleen nu is het probleem nog niet opgelost. Als ik weer naar ''Accountinstellingen'' en ''Beveiliging en wachtwoord'' ga, komt hij weer met die melding van de afbeeldingen in een van mijn eerdere berichten

ok1.PNG

ok3.PNG
 
ga dan naar je configuratiescherm en open referentiebeheer ..
verwijder of bewerk hier je microsoft account
 
Op 4 juli wordt het oude emailadres opgeheven. Dan kun je verder.
 
Zoiets dacht ik al. Ik zal 4 juli maar even verder kijken.

Heel erg bedankt voor al het advies! =)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan