• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Touchpad de nek omdraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Mijn computer installeert hardnekkig het touchpad bij een hard boot.
Hoe kan ik voorkomen dat dat gebeurt!!
Ik heb in Control Panel alles ge un-installed wat met dat touchpad te maken heeft.
Maar na een boot staat er weer vrolijk in "Mice and other pointing devices" de "PS/2 Compatible Mouse" genstalleerd en daarmee is het tochpad weer actief!
In de startbar rechtonder staat gn logo waar ik het kan de-activeren.
Moet ik de laptop open maken en het stekkertje van het touchpad eruit trekken?

Als ik aan het typen ben en per ongeluk even het tochpad aanraak gebeuren er van allerlei ongewenste dingen tot zelfs mijn werk, waar ik aan bezig ben is verdwenen!!
Ik gebruik een gewone USB muis, zo'n touchpad is een onding!
Een grote ergernis.
perloc
 
Als je de juiste driver installeert, zoals deze bij de laptop en het OS hoort, en niet de standaard Windows driver gebruikt, is er vaak een functietoets om het touchpad uit te schakelen.
Daarnaast kun je het apparaat in Apparaatbeheer ook uitschakelen. Dus niet verwijderen, maar uitschakelen.
 
Ik zal op zoek gaan naar die driver.
En in apparatenbeheer, zoals dat heet in het Nederlands, is het wel uit te schakelen, maar na een reboot komt het, zoals geschreven, weer vrolijk terug! Daar heb ik van alles geprobeerd....
Dank voor antwoord - perloc
 
Als je het apparaat in Apparaatbeheer uitschakelt in plaats van installatie ongedaan maken, zal het na een reboot niet ingeschakeld terugkomen.
 
Dank voor de tip!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan