• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerk printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik heb een vrij oude printer. Die heeft alleen maar een (CD) installatie voor een WinXP. (Lexmark 2300 series). Ik heb gezocht op Internet voor een driver voor Win7 maar kan die niet te vinden. Ik zou aan een nieuwe printer moeten, want deze print agrijselijk lelijke foto's. maar alla.... ik print vrijwel nooit foto's. Voor de rest doet ie het goed, is een alles-in-een printer en ik heb nog een paar cardriges liggen om op te gebruiken. Mijn laptop heeft WinXP en daar is die printer genstalleerd.
Onze 3 computers staan in een home netwerk. Dus de printer zou als netwerk printer kunnen worden genstalleerd.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken (is al lang genoeg) ik slaag er niet in om de printer via netwerk aan de praat te krijgen.
Ik heb de printer op de XP in share mode gezet, op deze laptop (Win7) zie ik in het netwerk op de XP computer de printer geannonceerd, heb hem aangeklikt, een window is verschenen met de tekst "Connecting to Lexmark 2300 series on Acer" (de XP laptop), verder in dat window "Checking Windows Update. This might take a while..." met een ronddraaiend wieltje (heeft Bill afgekeken van Apple, zoals zoveel...), en dat staat al meer dan een uur te draaien. Dus ik denk morgen ook nog!

Een vraag lijkt me overbodig.
MVG perloc
 
Als je een printer deelt op Windows XP, worden de drivers van Windows XP standaard meegenstalleerd. Als je echter verbinding maakt vanaf een Windows 7 computer, zijn de drivers niet beschikbaar en gaat Windows de drivers opzoeken bij Windows Update... Hier voel je reeds de nattigheid.

En een zoektocht op de site van Lexmark heeft deze pagina opgeleverd.
 
Dus als ik het goed begrijp maakt een netwerkprinter geen gebruik van de drivers van de printer die is genstalleerd op de computer waar die is is aangesloten. Als het bovenstaande waar is dan heeft (voor mij) een netwerk printer geen zin. Ik had gehoopt dat de drivers van de printer op de XP zouden dienen.
Buiten dat, ik schreef dat ik heb gezocht op Internet naar de drivers van deze printer. Het is een 2300 Series printer maar dat wil nog ziet zeggen dat het een Z2300 printer is. Die had ik ook allang gevonden. Verzuim van mij, het is een X2350 printer en die drivers heb ik niet gevonden (voor Win7 althans...) Maar misschien toch niet goed genoeg gezocht!
perloc
 
Download dan de beschikbare Vista-drivers voor Windows 7!
 
Dus als ik het goed begrijp maakt een netwerkprinter geen gebruik van de drivers van de printer die is genstalleerd op de computer waar die is is aangesloten. Als het bovenstaande waar is dan heeft (voor mij) een netwerk printer geen zin. Ik had gehoopt dat de drivers van de printer op de XP zouden dienen.
Buiten dat, ik schreef dat ik heb gezocht op Internet naar de drivers van deze printer. Het is een 2300 Series printer maar dat wil nog ziet zeggen dat het een Z2300 printer is. Die had ik ook allang gevonden. Verzuim van mij, het is een X2350 printer en die drivers heb ik niet gevonden (voor Win7 althans...) Maar misschien toch niet goed genoeg gezocht!
perloc
Duidelijk. Zoals Abraham ook al aangaf, een driver voor Vista is wel beschikbaar. Als je een printer deelt via een OS, worden de drivers gebruikt die voor het OS beschikbaar zijn. Als je met een ander OS verbinding maakt, moet dit OS de eigen drivers installeren.
 
Zoals ik in mijn openingsbericht heb geschreven bleek Windows niet in staat om de driver te downloaden. (Dat bericht werd een tijd nadat ik de mail had verzonden door Windows gemeld.)
Dus.....
Zou ik dat beter moeten kunnen?
Via de link van Gollem (WEL BESCHIKBAAR) ben ik uiteindelijk op de site van Lexmark terecht gekomen. Daar ben ik wat betreft mijn printer X2350 tot het volgende plaatje gekomen:
Lex.jpg

Dus ik ben er nog niet.
perloc
 
En daar selecteer je de driver voor Windows Vista 32- of 64-bits (al naar gelang je Windows 7 versie.
 
Goed. Zal ik proberen! Hartelijk dank!
MVG perloc

---------- Bericht toegevoegd op 18:46 ---------- Vorige bericht was op 17:48 ----------

Ut werkt! Daar heb ik nou lang naar gezocht!
Waarom ontbreekt (en ik herinner me dat dit vaker is) Win7 in het rijtje en moet je Vista installeren!
Is win7 een derivaat van Vista? Of een verbeterde uitgave van Vista?
Afijn, bedankt!
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan