• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ultradefrag in een loop bij het opstarten en een bsod: stop c0000218 Registry File Failure

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hara_mo

Vaak hier
Lid geworden
9 feb 2009
Berichten
596
Waarderingsscore
0
Vriend van me heeft nadat ze iets heeft gedownload en erop geklikt, het probleem. Het is op haar laptop: packard bell, windows xp home.

Als de laptop opstart, start het programma ultradefrag op. het scherm lijkt alsof chkdsk opgestart is. Maar laptop blijft herstarten nadat ultradefrag klaar is.

Ik heb automatische uitschakeling uitgeschakeld en krijg een stop fout over de registry.

Ik heb op internet gezocht naar een oplossing. Ik kan de registry met de win xp cd herstellen. Ik ben zo ver gekomen:

kopieren van de originele bestanden naar een tmp map in windows. verwijderen van de orginele bestanden in de map config onder windows\sytem32.

Vervolgens dien ik uit de repair map (windows\repair) de registry te kopieren naar config map. maar krijg een foutmelding:

Het syteem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Is ultradefrag een virus of een programma?

Hoe kan ik verder zonder de laptop opnieuw te installeren. er staat Word op en excel, dat ze gebruikt, maar heeft geen cd's meer ervoor. ze wilt er niet te veel geld in steken. Ik probeer haar te helpen. of ka ik de licentie van office extraheren met de recovery console? Als dat gaat, dan kan ik een backup maken van haar DATA en dan windows xp home herinstalleren.

---------- Bericht toegevoegd op 04:33 ---------- Vorige bericht was op 04:01 ----------

ik heb ook geprobeerd om via recovery console (windows xp home cd) , de registry te kopieren van uit de system volume information map, maar deze is leeg... .

Is het mogelijk misschien om een standaard registry van een andere xp home systeem erop te zetten? Zal dit problemen kunnen geven met de werking van office?
 
Begin met het verwijderen van Ultra Defrag.

Stap 1
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op mbam-setup-2.0.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Eventueel zijn verdere aanwijzingen over de volledige installatieprocedure na te te lezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
532aab157609a-MBAM-Scan.png


MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.

Stap 2
Download
53a2b5b5f169a-PC_Info_canned.png
PC Info by Emphyrio.
Klik het gedownloade bestand met rechts aan en kies voor "Alles uitpakken".

Nota bene: dit tool vereist dat Microsoft Net.Framework 3.5 in Windows aanwezig is.
Indien dit nog niet het geval is, dubbelklik dan op setup.exe
Ingeval jij niet zeker bent of dit nodig is, dubbelklik dan[op B]SetupPC Info.msi[/B] om de installatie van PC Info te starten.
Er zal een melding komen, wanneer het Net.Framework 3.5 niet gevonden wordt.

Na de installatie vindt je een snelkoppeling naar PC Info op het bureaublad.
Dubbelklik hierop en dan krijg je na een korte scan een soortgelijk venster:

53a2bf8b1ff18-PC_Info_1.jpg


Klik op de tab Logs en vink alles aan zoals in onderstaande voorbeeld:

53a2c0e425929-PC_Info_2.jpg


Klik vervolgens op de knop "Create a log", dan zal een kladblok document openen.
Kopieer hiervan de inhoud en plak deze in jouw nieuwe bericht.
 
Ik geraak niet in windows. Laptop blijft in een loop. Veilige modus ook, laatst gekende configuratie ook,
 
Dan ga ik ervan uit, dat het dus niet door Ultra Defrag komt.
Maar wel door malware, waaronder rootkits die onderling een conflict hebben.
Dus is een nieuwe installatie inklusief het verwijderen en weer opnieuw aanmaken van de systeempartitie een must.
 
Bestaat er een mogelijkheid om de licentie van office pakket te extaheren uit het beschadigd register als ik bijvoorbeeld winpe opstart cd gebruik?
 
Nee, dat kan niet.
Ben je de originele CD met licentie kwijt?
 
Nee, maar ze heeft de laptop 2ehands gekocht.
 
Alles herinstalleerd, databackup teruggezet.

Maar er is zo een melding rechtonder over 'deze computer registeren'. Tegne dat ik erop heb geklikt, verdwijnt dat. En als ik er op heb kunnen klikken dan gaat een venster open 'deze computer registeren' maar 'kan webpagina niet weergeven' als foutmelding.

Als ik naar start ga, en daar zoek naar het registreer icoontje (sleutes), dan vind ik dat niet.
Dus ik weet niet of het registreren al gebeurd is en niet meer nodig is?
 
Ga maar naar Start/Alle programma's/Windows Update, dan kom je er snel genoeg achter.
Is de MS sticker onderop het notebook nog leesbaar?
 
Alle updates al gedaan. Er waren wel 2 keer problemen met de update maar is opgelost.
Maar ik denk dat update altijd werkt, ook al is windows niet geregistreert.


Ja code is leesbaar. Maar ik heb de recovery gebruikt dat op de harde schijf aanwezig is om windows te installeren.
 
Doordat je dus de recovery hebt kunnen gebruiken, is Windows automatisch geactiveerd!
 
Ok, kan ik dan die melding uitschakelen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan