• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

internetverbinding maken via andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovanni

Bekend gezicht
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
123
Waarderingsscore
0
Misschien een beetje een aparte vraag maar ik heb een computer staan waarmee ik op internet wil.
Er zit wel een netwerkkaart in maar geen draadloze.
Dat betekend dat ik een kabel moet leggen naar de zolder en dan is het opgelost. (CAT6 of CAT6A)
Maar aangezien ik eerst een goede kabel moet halen en mijn spulletjes op moet zoeken om het aan te sluiten is dat niet even snel gedaan.
Ik wil het een en ander installeren en daar heb ik nu de tijd voor, maar geen internet dus.

Kan ik een netwerkkabel aansluiten tussen mijn computer en een laptop die wel een draadloze netwerkadapter heeft en die verbinding gebruiken om met de computer op internet te gaan?

Alvast dank!
 
Goedkoop setje powerline adapters geen oplossing?

Internet via een andere pc moet wel kunnen, je moet dan de wifi verbinding sharable maken. Tussen de twee computers moet je waarschijnlijk een cross utp kabel gebruiken.
 
Powerline is niet altijd de oplossing.
Hedendaagse netwerkkaarten zouden overweg moeten kunnen met een gewone UTP-kabel. De noodzaak van een cross-over kabel lijkt hiermee achterhaald te zijn.

Hier vind je een artikel over Internet Connection Sharing.
 
Dankjewel voor je snelle reactie!
Die adapters zou een oplossing kunnen zijn maar ik heb liever een rechtstreekse kabel. (en waar ik woon zitten nu alle winkels dicht omdat het zondag is :S )
En de laatste tijd ben ik meer op zolder bezig dus dan is het sowieso wel handig om een kabeltje te leggen, neem ik ook direct tv mee en dan kan ik me weer uitleven.
Het is puur voor nu om even snel het een en ander te installeren.
Ben nu mijn telefoon aan het proberen an dat lijkt ook te gaan lukken. (usb-tethering)
 
Maar niet alle netwerkkaarten zijn auto-sensing, dus een cross kabel werkt waarschijnlijk wel, een straight mogelijk niet.
 
Ik heb wat kleine kabeltjes liggen en een beetje zitten proberen maar beide apparaten proberen verbinding te maken maar dat lukt niet.
Dan zou ik waarschijnlijk inderderdaad een cross kabel moeten hebben maar zover ik weet heb ik die niet.
Met mijn telefoon is het ook niet gelukt. Via 4g kan ik wel verbinden maar ik kan niet de verbinding met mijn router gebruiken.
Dus het houd hier wel op denk ik, ik heb gewoon iets extra's nodig en geen van allen heb ik op dit moment.
Van de week maar even wat spulletjes halen en dan doen we het ook maar in een keer goed.
Dankjewel voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan