• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows Live Mail: bericht is niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Windows 7, Windows Live Mail.

Mijn vriendin gebruikt Windows Live Mail. Als zij een binnengekomen bericht voor de tweede keer bekijkt, komt er zo nu en dan een schermpje met de kop 'Bericht niet gevonden' en daaronder 'De inhoud van dit bericht is niet gevonden'. Het is dus zaak dat zij belangrijke binnengekomen berichten in de PC opslaat. Anders is zij ze kwijt.
Heeft iemand de oorzaak en de oplossing? Bedankt alvast. Jov
 
Ik gebruik ook WLM maar ken het probleem niet. Ziet zij het bericht wel staan? Sluit ze WML niet verkeerd af? Dat vind hij ook niet fijn.

VenG
 
Wat jammer dat jullie geen oplossing hebben. Is er nog iemand die dit is tegengekomen?
WML laat het inkomende bericht een keer zien, maar als je het nog eens op WML wilt terugzien, is het er niet meer. Het komt steeds vaker voor.
Zou WML verkeerd afgesloten zijn? Gewoon met het kruisje rechts bovenaan...
 
dit heeft niets met het afsluiten te maken maar eerder met een instelling om gelezen mails na afsluiten te verwijderen ..of met een beveiligings instelling ..
 
Lastig probleem, Jov.
Ik heb in het verleden verschillende problemen gehad met WLM (Windows Live Mail). Daarom gebruik ik dat programma ook niet meer, maar jouw probleem had ik zelf niet ondervonden.
Wanneer je met Google zoekt naar "Windows Live Mail: bericht is niet gevonden", dan merk je al gauw dat meer mensen datzelfde probleem hadden. Een snelle en duidelijke oplossing heb ik tot nu toe niet gevonden. Het lijkt er echter op dat de database van WLM bij jou corrupt is geraakt.

Je zou eerst kunnen proberen om WLM te herstellen:
Zorg ervoor dat WLM is afgesloten!
Ga daarna naar Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.
Scrol naar beneden en klik met de rechter muisknop op Windows Live Essentials.
Klik op Verwijderen/wijzigen.
In het volgende scherm kies je voor 'Alle Windows Live programma's repareren'.

Dat repareren duurt even. Wanneer je daarna WLM opstart, dan duurt het langer dan normaal voordat WLM geheel is opgestart. Dat is alleen de eerste keer zo.

Blijft het probleem zich voordoen na die reparatie, dan kun je nagaan welke versie van WLM jij hebt. Klik daarvoor in WLM op de donkerblauwe knop (links boven) en klik dan op Informatie.
Wanneer jij nog WLM 2011 gebruikt, zou je WLM 2012 daar overheen kunnen installeren. Die versie schijnt wat stabieler te zijn dan WLM 2011.

Lees ook deze discussie, waarin helper pcekspeer duidelijke adviezen geeft: http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=172079
Daar doet het probleem zich enkel voor in 1 zelf aangemaakte bewaarmap. Bij jou lijkt het om Postvak IN te gaan, maar de oplossing om berichten weer zichtbaar te maken, zou hetzelfde moeten zijn.
 
Porrelaar, ik zal eerst proberen WML te herstellen. Ik zal ook nagaan of het WML 12 is. (dat kan ik niet van hieruit, als ik niet bij mijn vriendin ben). Dan zie ik wel weer verder.
Voordat ik verder ga heb ik een vraag. Berichten worden niet opgeslagen op de systeemschijf (C), maar op een andere (E). Dat heb ik indertijd veiligheidshalve zo geregeld. Ik wil natuurlijk weten
. of bestaande items niet verloren gaan na reparatie of herinstallatie.
. en of die verplaatsing naar de E-schijf en de verwijzing daarnaar opnieuw ingesteld moeten worden. Kun je me daarover uitsluitsel geven?
Ik gebruik zelf gmail, dus ik heb weinig ervaring met WML. Indertijd heb ik die verwijzing naar de E-schijf zo geregeld, maar ik ben er niet zeker van of ik dat nu weer kan. Schoone heeft daar aanwijzingen over gegeven, maar toch voel ik mij daar onzeker over. Misschien kun je me, als dat nodig is, ook bij helpen.
Ik
 
Heb gisteren ge-update naar WML 12. Heb ook de emailfolder op andere HD staan. Alles vlekkeloos verlopen via standaard download van Microsoft. Had van hun moderator ook gelezen dat dit goed moest gaan.

VenG
 
Ik stem in met Veng. Toen ik nog WLM gebruikte, werden de e-mails opgeslagen op een tweede interne harde schijf (de DATA-schijf, waarop ook al mijn andere persoonlijke bestanden stonden opgeslagen). Het repareren van WLM had daarop geen enkele nadelige invloed. Je hoeft je e-mails dus niet opnieuw te gaan verplaatsen.

Jij hebt destijds de aanwijzingen van Menno Schoone gevolgd om je persoonlijke mappen te verplaatsen naar een andere partitie of tweede interne harde schijf. Ik heb zijn uitstekende handleiding ook gebruikt in het verleden.
 
Ik heb er zelfs een professional bij gehad. Die zegt dat het een fout in het programma is, waardoor het bericht niet gelezen kan worden. Daarmee is het bericht voorgoed onbruikbaar. Ik heb mijn vriendin geadviseerd om gmail te nemen, maar zij ziet er tegenop om haar adres te veranderen. Het geeft een hoop rompslomp omdat iedereen het moet weten.
Heel erg bedankt voor jullie hulp, Jov

Moet ik de discussie afsluiten en hoe moet dat dan?
 
je kunt ook gmail gebruiken met een alias deze alias word dan het email adres van wlm en zodoende komen al de berichten van wlm in gmail binnen ..
53b58dff73d01-Ashampoo_Snap_2014.07.03_18h55m04s_002_.png

53b58e1fe10a4-Ashampoo_Snap_2014.07.03_19h04m28s_003_.png
 
De suggestie van Emi om voortaan Gmail te gebruiken is prima.
Maar wanneer je vriendin het geen goed idee vindt om haar mail in de cloud te bewaren, bij Gmail (van Google) of bij Outlook.com (wat vroeger Hotmail heette; van Microsoft), dan kan ze er ook voor kiezen om een ander e-mailprogramma te installeren op haar computer.
Vanwege herhaalde problemen met WLM heb ik het gratis Thunderbird genstalleerd. Nadat ik al mijn e-mails en mijn adresboek gexporteerd had uit WLM en gemporteerd had in Thunderbird, heb ik Thunderbird eerst een tijdje gebruikt. Pas toen alles goed bleek te werken, heb ik WLM van mijn computer verwijderd.
Het duurde even voordat ik Thunderbird helemaal naar mijn zin had ingericht, maar nu ben ik er erg tevreden mee.
De voordelen van Thunderbird: je hebt je mails op je eigen computer staan (Google leest niet mee), en natuurlijk kun je je oude e-mailadres blijven gebruiken.
 
Dag Emi, Porrelaar,

Ik weet zeker dat mijn vriendin (Johke) dan kiest voor Thunderbird, want zij wil haar e-mailadres behouden.
Maar dan zijn er nog wat dingetjes die ik weten moet.
Ik heb Thunderbird nog niet genstalleerd bij haar, maar ik weet nu al dat berichten die daar binnenkomen voorlopig ook in haar WML-programma leesbaar moeten zijn. De vraag die ik nu alvast stel is: heeft Thunderbird een mogelijkheid om binnengekomen post ook naar haar WML door te sturen?
In het vervolg laat ik berichten die dan in Thunderbird binnenkomen gewoon op de standaardlocatie in de C-schijf staan, want het verplaatsen van die locatie naar een andere schijf heeft voor een hoop problemen gezorgd. Ik zal die locatie dan regelmatig backuppen.

Ik sluit de discussie uiteraard nog niet af.
 
Je kunt altijd (natuurlijk ook in Thunderbird, al ken ik dat progje niet) bij "account" "geavanceerd" instellen, dat berichten na het downloaden niet van de server gewist mogen worden. Dan kun je die berichten ook weer in andere progjes binnenhalen. Ongetwijfeld staat er in WLM standaard dat dat wl moet. Daarmee is WLM bepalend. Ook daarin kun je dat echter weer uitschakelen.

VenG
 
Bij de verplaatsing van de mappen die door WML gemaakt worden van de C:\ naar de E:schijf heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt, waardoor veel gegevens verloren zijn geraakt. Voor de mappen In, Uit, Verzonden en Verwijderd is dat heel vervelend, maar nog erger is dat de map Contactpersonen onvindbaar is. Die map moet je apart verplaatsen. Daarom is het mij een raadsel dat daar ook wat mee is misgegaan.
Ik heb gezegd dat ik Johke niet meer met WML help (mijn onvermogen) daarom dacht ik aan gmail of Thunderbird. Maar met Thunderbird krijg ik hetzelfde probleem als ik de mappen wil verplaatsen. Ik weet ook niet waar Th ze neerzet. Ik heb het programma genstalleerd en het ziet er erg gebruikersvriendelijk uit.
Ik heb nu maar besloten om voort te modderen met zoals het er nu bij staat, maar dan slaat WML alles op in de C-schijf en dan moet ik van daaruit maar regelmatig backuppen.
Standaard staan de mail en de contacten in C:\Gebruikers\[Naam]\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail en [...}Windows Live Contacts. De mail is daar wel te vinden, maar de contacten niet! Toch is er in het geopende WML-programma wel een verouderde contactenlijst te zien. Die heb ik gemarkeerd door er een contact ZZ ZZ aan toe te voegen om hem met die markering op de c-schijf terug te kunnen vinden. En dat is niet gelukt.
Wat Nu?
Ik ben vanaf maandag 14-7 t/m 24/7 met vacantie. Reken in die tussentijd niet op bericht van mij.

---------- Bericht toegevoegd op 13:07 ---------- Vorige bericht was op 13:07 ----------

Bij de verplaatsing van de mappen die door WML gemaakt worden van de C:\ naar de E:schijf heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt, waardoor veel gegevens verloren zijn geraakt. Voor de mappen In, Uit, Verzonden en Verwijderd is dat heel vervelend, maar nog erger is dat de map Contactpersonen onvindbaar is. Die map moet je apart verplaatsen. Daarom is het mij een raadsel dat daar ook wat mee is misgegaan.
Ik heb gezegd dat ik Johke niet meer met WML help (mijn onvermogen) daarom dacht ik aan gmail of Thunderbird. Maar met Thunderbird krijg ik hetzelfde probleem als ik de mappen wil verplaatsen. Ik weet ook niet waar Th ze neerzet. Ik heb het programma genstalleerd en het ziet er erg gebruikersvriendelijk uit.
Ik heb nu maar besloten om voort te modderen met zoals het er nu bij staat, maar dan slaat WML alles op in de C-schijf en dan moet ik van daaruit maar regelmatig backuppen.
Standaard staan de mail en de contacten in C:\Gebruikers\[Naam]\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail en [...}Windows Live Contacts. De mail is daar wel te vinden, maar de contacten niet! Toch is er in het geopende WML-programma wel een verouderde contactenlijst te zien. Die heb ik gemarkeerd door er een contact ZZ ZZ aan toe te voegen om hem met die markering op de c-schijf terug te kunnen vinden. En dat is niet gelukt.
Wat Nu?
Ik ben vanaf maandag 14-7 t/m 24/7 met vacantie. Reken in die tussentijd niet op bericht van mij.
 
Ja, bij het verplaatsen moet je een bepaalde volgorde van handelingen aanhouden:
Ik meen eerst met WML de nieuwe locatie aangeven, dan handmatig de inhoud verplaatsen.
Het kan dus best zijn dat je mails nog op de oude locatie zijn achtergebleven.

De contactenlijst staat niet op exact dezelfde locatie als de mails.
Voor het verplaatsen van de contactenlijst is er blijkbaar een truuk nodig.
Die heb ik ooit op inernet gevonden:

Dit commando ingeven in het zwarte cmd scherm om de map met contacts te verplaatsen
MKLINK /d "%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows Live\Contacts" "E:\xxxxx\Windows Live Contacts UPC"

Hoe WLM met contacten omgaat is me een raadsel, want ik had in het verleden ook dubbele contacten enz. Alsof hij van twee locaties tegelijk las. Op dit moment heb ik geen problemen meer.

Ik doe het uit het hoofd en ben niet zeker van alle handelingen. Maak dus wel eerst even backups van je gegevens, zodat je door mij niet nog verder verdwaald.:wall:

VenG

Hier is ook nog het e.e.a. te vinden: http://users.skynet.be/bk000090/bestanden/schonepc.pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, je bent nu blijkbaar zelf mappen gaan verplaatsen. Dat was niet de bedoeling!

Wanneer je over wilt stappen van Windows Live Mail naar Thunderbird, dan moet je de e-mails en het adresboek van WLM eerst exporteren.
Hoe je dat doet, wordt hier uitgelegd: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/mail-import-backup-restore
Exporteren betekent dat er een kopie van je e-mails en van het adresboek op een andere, door jouzelf te bepalen plek wordt gemaakt.

En nadat je dat gedaan hebt, importeer je die gexporteerde e-mails en het adresboek in Thunderbird: https://support.mozilla.org/nl/kb/overstappen-thunderbird

Ik weet niet wat jij precies hebt gedaan bij het verplaatsen van mappen en zelf weet je het waarschijnlijk ook niet. Lastig om het dan terug te draaien...
Maar misschien, heel misschien, maak jij net als ik regelmatig een image aan met een programma als Acronis True Image. Als dat het geval is, dan kun je een eerder gemaakt image terugzetten.
En daarna geen mappen gaan verplaatsen, maar exporteren uit WLM en daarna importeren in Thunderbird.
Idem met het adresboek.
 
Sorry. Een knecht moet ook geen twee heren dienen.
Vergeet mijn aanwijzingen even en concentreer je op Thunderbird als je daarmee verder wilt.

VenG
 
Porrelaar, eerst een verklaring waarom ik de discussie zo traag voortzet. Mijn bedoeling is om om over te stappen naar Thunderbird. Daarvoor moet ik de inhoud van WML (berichten en contacten) exporteren en in Thunderbird importeren. Dat gaat uiterst moeizaam doordat ik niet vaak kan beschikken over de computer waarop dat moet gebeuren. Mijn vriendin en ik wonen op verschillende adressen (LATten noemen ze dat). Dat is het waardoor het zo lang duurt voordat ik zo laat antwoord. Toch zal het moeten gebeuren, want WML loopt niet lekker en ik hoop dat het met Thunderbird beter gaat.
Ik ben er in geslaagd om berichten te exporteren uit WML naar een map in de computer van Johke, maar daar staan ze niet in eml-formaat. Ik zie rijen van cijfertjes. (dat heet,geloof ik WML-formaat, ik kan ze aanklikken en dan zie ik de inhoud). Maar Thunderbird wil ze in eml.formaat hebben. Hoe doe ik dat?
Ik hoop dat ik stapje voor stapje verder kom. Aan het overzetten van Contacten ben ik nog niet begonnen. Zoals ik al eerder meldde, heb ik de map waarin ze zitten zelfs met professionele hulp nog niet gevonden.
 
Wat een LAT-relatie is weet ik wel. Ik heb er al 24 jaar een... :biggrin:
Mijn vriendin woont op 3 uur reizen (met openbaar vervoer, want ik heb geen auto). Ik onderhoud haar pc en die van haar moeder (die vlak bij haar woont), wanneer ik daar ben. Als er iets dringends is, dan hoef ik er niet direct naar toe, maar neem ik de pc van mijn vriendin (of die van haar moeder) over via Teamviewer. Ik zit dan thuis achter mijn eigen pc en kan hun pc bedienen alsof ik er zelf achter zit.
Ik heb de volledige versie van TeamViewer op mijn pc staan. Op hun pc's staat enkel de Quicksupport module, die geen installatie nodig heeft.

Maar goed, TeamViewer is weer een ander verhaal. We gaan verder met jouw vragen.
Ik ben zelf in april 2013 overgegaan van WLM naar Thunderbird. Gelukkig had ik toen wat aantekeningen gemaakt van dat proces en van de moeilijkheden die ik daarbij tegenkwam.
Die aantekeningen kopieer ik nu en plak ik hieronder. Ik hoop dat die jou verder helpen:
Na tal van problemen met WLM heb ik Thunderbird gedownload en genstalleerd. Alle berichten van WLM had ik al gexporteerd naar het bureaublad. Importeren daarvan lukte nadat ik daarvoor een add-on had genstalleerd in Thunderbird: https://freeshell.de//~kaosmos/mboximport-en.html.
Wel had ik daarna in Thunderbird 2 x Deleted items en 2 x Prullenbak staan. Moet daar nog wat aan doen

Adresboek van WLM gexporteerd naar een csv-bestand. Het daarna importeren leverde onzin op: een lange regel waar alles achter elkaar stond.
De oorzaak bleek te zijn dat het .csv-bestand puntkommas in plaats van kommas bevatte.
Csv-bestand weggegooid. Daarna via Start > Configuratiescherm > Land en Taal > Meer instellingen het lijstscheidingsteken veranderd van een ; in een ,
Toen opnieuw het adresboek van WLM gexporteerd en daarna gemporteerd in Thunderbird.
Ik moest de knoppen Omhoog en Omlaag gebruiken in het venster Adresboek om de adresboekvelden aan de linkerkant te laten overeenkomen met de juiste gegevens aan de rechterkant. Het uiteindelijke resultaat was nog niet geweldig, maar ik had in ieder geval de e-mailadressen en vaak ook de naam van de contactpersoon. Adres en woonplaats waren vaak verdwenen. Jammer dan.

Ha, het blijkt dat het adresboek van WLM al verminkt was. Ik merk dat mijn jongste zus daar helemaal niet meer in staat! Het exporteren en importeren was op zich dus wel goed gelukt!

Je schrijft dat je de contactpersonen nog niet gevonden hebt. Je hoeft niet zelf te gaan zoeken naar de plaats waar die zijn opgeslagen. Dat laat je WLM voor je doen.
Gebruik deze handleiding: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/mail-import-backup-restore
En klik op die pagina op de regel Contactpersonen exporteren vanuit Windows Live Mail. Dan krijg je de handleiding voor ogen.
Controleer van tevoren via Start > Configuratiescherm > Land en Taal > Meer instellingen of het lijstscheidingsteken bij jou een komma is. Want dat moet, anders gaat het niet lukken. Is het lijstscheidngsteken op de pc van je vriendin nu een puntkomma? Verander dat dan in een komma, en klik daarna eerst op Toepassen en tenslotte op OK. Ga dan pas het adresboek exporteren als .csv bestand.

Ik hoop dat je hiermee nu weer verder kunt komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan