• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

uploaden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcom

Junior lid
Lid geworden
10 dec 2013
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Ik probeer voor iemand zijn internetsite aan te passen.
Dat zou geen probleem zijn, ware het niet dat het een site van ziggo is.
Ze gebruiken de "Webspace technologie".
Na een aantal klikken op hun site kom je op de pagina
h ttps://homedrive.ziggo.nl/pietjepuk*ziggo.nl terecht (pietjepuk*ziggo.nl is mijn (hier verzonnen) email adres *=@).
Dan klik je op de link "webspace publiek" en ...
je krijgt de directory te zien met de bestanden van je internetsite (zoals index.html).

Te zien, want je kunt er verder niets mee.
In mijn herinnering behoor je als je op de link "webspace publiek" klikt gevraagd te worden naar inloggegevens, waarna je inderdaad bestanden kunt uploaden (hoe verzin je het).
Die vraag naar inloggegevens blijft uit.
Ik gebruik als browsers opera, firefox, IE, chrome. In mijn herinnering werkte alleen firefox na het downloaden van een plug-in.
Nu werkt het niet meer.
Probleem, voor plug-ins verlangt IE versie 8 en firefox hangt aan IE vast.
Ik gebruik windows XP en linux. In Linux is er geen plug-in beschikbaar.
Windows XP weigert de installatie van IE8.


Geprobeert via FileZilla en SmartFTP te uploaden.
hostnaam = homedrive.ziggo.nl
poort = 21
gebruikersnaam = pietjepuk*ziggo.nl (*=@)
wachtwoord = **********

Geen verbinding.

Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
IK zou eerst even kijken of ftp de connectie kan opzetten.
Start>ftp
ftp> open homedrive.ziggo.nl
Gebruiker pietjepuk*ziggo.nl (*=@)
wachtwoord = ****

En kijk eens of dit lukt en zo niet wat de foutmelding is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na open homedrive.ziggo.nl
komt de melding
Connection timed out

homedrive.ziggo.nl "bestaat zo te zien niet".

---------- Bericht toegevoegd op 11:23 ---------- Vorige bericht was op 11:19 ----------

In windows XP volgt na
open homedrive.ziggo.nl
"Verbonden met homedrive.ziggo.nl"
"Verbinding verbroken door externe host."

N.B. Ik ben zelf niet bij ziggo.
 
niet bij ziggo,dan ook geen service enzo he:D
 
Het zou zomaar kunnen dat je de homedrive van Ziggo alleen kunt aanpassen vanuit het Ziggo-netwerk...
 
niet bij ziggo,dan ook geen service enzo he
Met service bedoel je neem ik aan de monteur die je graag voor een habbekrats opzoekt. Hun site lijkt meer op een reclamezuil.
Je kunt foto's uploaden naar een priv plek om zo te delen met je kennissen. Hoe je dat moet doen zonder je hele hebben en houden te vertellen is nergens te vinden op hun site. Dat is symptomatisch voor ziggo, maar misschien geldt dat wel voor alle veel te grote bedrijven.

---------- Bericht toegevoegd op 12:02 ---------- Vorige bericht was op 11:59 ----------

Het zou zomaar kunnen dat je de homedrive van Ziggo alleen kunt aanpassen vanuit het Ziggo-netwerk...
Het is me in het verleden wel gelukt, anders had de site nu niet bestaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze opmerking kwam ik ook nog tegen:

Als je met FTP je homepage wilt updaten, moet je wel gebruik maken van een Ziggo ip-adres. Ik vermoed dat je vanaf een andere provider probeert te connecten en dan kan het niet met ftp. Je moet dan de manier via webdav gebruiken.
 
Zie mijn beginmail. Hoe dan met webdav?
 
met service bedoel ik eigenlijk dat je dan ook de dingen die ziggo aanbied ,ook niet kan gebruiken ,als je geen klant van ziggo bent:D
 
Het is mij gelukt!

google is your friend ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan