• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

lightning agenda op bureaubald

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans bevort

Bekend gezicht
Lid geworden
16 dec 2012
Berichten
174
Waarderingsscore
0
Is het mogelijk om je lighting-agenda=google-agenda zodanig op je bureaublad te laten verschijnen, dat je bij het opstarten van je PC onmiddellijk je dagprogramma te zien krijgt? Ik vergeet nl nogal eens mijn agenda te openen.
 
Je zou hiervoor een bureaubladgadget kunnen gebruiken. Deze gadget doet het prima met een Google agenda. Even de priv ICAL-link invoegen en klaar is Clara...
 
even de priv ICAL-link invoegen. oops! ik kan hem natuurlijk nergens vinden, maar ik zou ook de agenda url kunnen invoegen, zegt de gadget, maar ook die (dus van mijn googleagenda) kan ik niet vinden. Kun je me hier mee helpen?
 
Tuurlijk!

Start je internet browser.
Ga naar GMail.com
Log in en ga naar je agenda.
Klik op het tandwieltje rechts en selecteer "Instellingen"
Selecteer bovenin de hyperlink "Agenda's"
Selecteer de agenda die je in de gadget wilt zien
Klik bij Priv-adres op het groene ICAL
Klik met rechts op de hyperlink en met links op "Koppelingslocatie kopiren"
Sluit het venster

Ga nu naar de gadget
Ga naar Instellingen
Plak de ICAL-url en klik op "OK".
Even wachten... even wachten nog... en klaar :smile:
 
Hoi Gollem,
Het probleem is, dat ik bovenin geen hyperlink met "Agenda's" zie. (Dwz bovenin tabblad "Instellingen". Ik heb daar helemaal Links: "algemeen" en helemaal Rechts "Themas" en daarboven alleen het tandwiel en het toetsenbord icoontje.
 
Dus als jij vanaf het GMail hoofdvenster naar de Agenda gaat, en vervolgens klikt op het tandwieltje en dan naar de instellingen van de agenda gaat, zie je wat anders dan dit?

GoogleAgenda02.JPG
 
Laatst bewerkt:
Na broser gmail.com kom ik automatisch in mijn gmail inbox met enkele oude herinneringen van mijn agenda en enkele mails van adwords bijv..
Helemaal rechts kan ik dan klikken op het tandwieltje en dan op instellingen . Maar ik kan niet naar mijn agenda gaan. Dat kan alleen vanuit lightning.
 
Na broser gmail.com kom ik automatisch in mijn gmail inbox met enkele oude herinneringen van mijn agenda en enkele mails van adwords bijv..
Helemaal rechts kan ik dan klikken op het tandwieltje en dan op instellingen . Maar ik kan niet naar mijn agenda gaan. Dat kan alleen vanuit lightning.

Als je in je gmail inbox zit, zie je rechtsboven een vierkant met een aantal punten:
GoogleAgenda01.JPG

Als je met links klikt op dit grid, krijg je de volgende keuzes:
GoogleAgenda01a.JPG

En vervolgens kun je naar je agenda gaan en daar naar instellingen. Zie voor de rest mijn eerdere bericht.
 
Kan ik hier weer een vraag over lightning stellen?
Ik heb versie thunderbird 12.0.1 op de ene PC en weet niet welke versie op een andere. Op de "andere" werkt mijn gekoppelde Gmailagenda prima op de 'ene' krijg ik de melding dat lightning niet werkt op Thunderbird 12.0.1
Hoe los ik dit op?
 
Versie 12? De huidige versie is 31.2.0. Het lijkt me het beste om eerst eens de nieuwste versie erop te zetten.
 
Beste Gollem,
Ik heb alweer een probleem met mijn gekoppelde Thunderbird agenda's. Mijn gmail-agenda doet het goed, ook op mijn mobiel.
In Thunderbird (de laatste versie) heb ik Provider for Google 1.0.2 en Lightning 3.3.1.
Ik heb ze beide (gmail-agenda en persoonlijke-agenda) aangevinkt, geprobeerd ze te synchroniseren maar er gebeurt niets.
In de complete handleiding die je me gestuurd hebt loopt het fout bij stap (in Thunderbird) "Kies Google agenda and paste adres or Url". Er is bij mij nu geen vakje om de XML kopie te plakken. Ik kan alleen Google Calender klikken. Het lokatie-vakje verdwijnt zodra ik op Google Calendar heb geklikt.
Hoe nu verder?
 
De handleiding is dus wat achterhaald.

Kies voor Google Calender en klik op "Volgende". Je krijgt hier de keuze om een bestaande verbinding te gebruiken of een ander adres in te vullen.
 
Dan moet ik een existing session intypen. Maar er staat al het emailadres van mijn googleaccount in.
Na volgende moet ik de calenders of taken aangeven die ik wil verbinden. Dan staat er als eerste weer dat email adres van mijn gmailaccount en andere maar alles is al aangevinkt en kan niet worden uitgevinkt. Ik kan dus niet verder. de knop volgnede doet niks meer. Overigens wil ik geen nieuwe agenda maken maar als het effe kan de oude weer laten werken.
Kan dit?
 
Dan zou ik de agenda's eerst een allemaal verwijderen in Thunderbird en daarna opnieuw aanmaken. Bij de overgang naar de laatste versie TB had ik een vergelijkbaar probleem.

Krijg je wel een inlogvenster van Google te zien als je Thunderbird start?
 
Ja, dat had ik ook al overwogen helaas. Dank je wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan