• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

-- Oude Windows(7) van hardeschijf verwijderen in Windows XP --

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannybuur

Nieuw lid
Lid geworden
24 apr 2012
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Hallo forum leden

Zit nu al een tijdje met het volgende probleem:
Ik heb een Hardeschijf uitgeleend aan een vriend van me en die heeft daar Windows(7) opgezet + wat muziek/games die ik graag wil behouden. Maar ik kan blijkbaar niet zomaar de oude "Windows" map verwijderen op een of andere manier... nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of weet deze map te verwijderen?(Via CMD of zo iets) Ook kan ik de volgende andere mappen niet verwijderen: "Program Files" "Users" En de verborgen map "ProgramData"

Alvast bedankt :biggrin:

~Danny

P.S. Schijf formatteren is geen optie want ik heb niet genoeg opslagruimte om de muziek/games te bewaren.
 
Mogelijk een rechtenprobleem. Je zou de schijf kunnen converteren naar fat32 met een geschikt programma. Dan zijn alle rechtenproblemen verdwenen. Je kunt je de bestanden ook toeigenen in windows, maar ik weet niet of dat problemen geeft met de nieuwere ntfs versie van windows 7.
 
Ik heb een Hardeschijf uitgeleend aan een vriend van me en die heeft daar Windows(7)
P.S. Schijf formatteren is geen optie want ik heb niet genoeg opslagruimte om de muziek/games te bewaren.

Ik hoop niet dat je vriend alleen de disk heeft meegenomen, in zijn pc heeft gezet en daar Windows 7 op heeft gezet.
Dat geeft een hoop problemen met drivers ect...

probeer een msconfig.
bij het tabblad computer opstarten zouden daar 2 windows installaties moeten staan.
Maar niet als hij een upgrade gedaan heeft.
Heeft hij de 2de windows ook naar C: geinstalleerd?
 
Download Ubuntu en brand het ISO bestand naar een DVD schijfje.
http://www.ubuntu-nl.org/download

Start hiermee de computer op. Je kan hiermee je computer verkennen zonder Ubuntu te moeten installeren.
Verwijder langsdaar de oude windows map + andere overbodige mappen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!

Mogelijk een rechtenprobleem. Je zou de schijf kunnen converteren naar fat32 met een geschikt programma. Dan zijn alle rechtenproblemen verdwenen. Je kunt je de bestanden ook toeigenen in windows, maar ik weet niet of dat problemen geeft met de nieuwere ntfs versie van windows 7.

Dit is wel mogelijk maar dan gaan al mijn bestanden verloren geen optie dus. :mellow:



Ik hoop niet dat je vriend alleen de disk heeft meegenomen, in zijn pc heeft gezet en daar Windows 7 op heeft gezet.
Dat geeft een hoop problemen met drivers ect...

probeer een msconfig.
bij het tabblad computer opstarten zouden daar 2 windows installaties moeten staan.
Maar niet als hij een upgrade gedaan heeft.
Heeft hij de 2de windows ook naar C: geinstalleerd?

Het is een 2de hardeschijf dus kan niet in deze windows komen dus ook geen optie :mellow:



Download Ubuntu en brand het ISO bestand naar een DVD schijfje.
http://www.ubuntu-nl.org/download

Start hiermee de computer op. Je kan hiermee je computer verkennen zonder Ubuntu te moeten installeren.
Verwijder langsdaar de oude windows map + andere overbodige mappen.

Heb hier geen brander en geen dvd's :mellow: (USB een optie?)



Even voor de duidelijkheid. De tweede overbodige windows installatie staat op de ( E: ) schijf dus ik kan niet in windows zelf komen!

Maar is er niet een commando in CMD om deze mappen te verwijderen? heb dit in het verleden volgens mij ook wel eens gedaan maar kan nu niet meer uitvinden hoe.. (heb ook al op google gezocht)

---------- Bericht toegevoegd op 11:01 ---------- Vorige bericht was op 10:54 ----------

10n9map.jpg


Het gaat om de onderste E schijf



2aexpc6.jpg


En daar moeten allen deze 4 mappen vanaf. Zoals te zien op de bovenste afbeelding is er niet genoeg ruimte om 15gb aan muziek en spelletjes op te slaan.


Laat je trouwens niet verwarren door mijn look a like Windows7 :fun:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reacties!

Mogelijk een rechtenprobleem. Je zou de schijf kunnen converteren naar fat32 met een geschikt programma. Dan zijn alle rechtenproblemen verdwenen. Je kunt je de bestanden ook toeigenen in windows, maar ik weet niet of dat problemen geeft met de nieuwere ntfs versie van windows 7.


Dit is wel mogelijk maar dan gaan al mijn bestanden verloren geen optie dus. :mellow:

Bij het converteren naar FAT32 met een daarvoor geschikt programma gaan er geen bestanden verloren, is dus wel degelijk een optie....
 
Converteren zou inderdaad wel moeten kunnen.

Je kunt nog proberen de rechten te wijzigen. Onder eigenschappen van de schijf, security, gebruiker "Everyone" aanmaken en die alle rechten geven. Als het goed is zou je dan alles met de bestanden moeten kunnen doen, inclusief wissen.

En anders zit er weinig op dan een externe schijf te kopen of te lenen.
 
Bij het converteren naar FAT32 met een daarvoor geschikt programma gaan er geen bestanden verloren, is dus wel degelijk een optie....

Een link naar een geschikt programma had handiger geweest (kan alleen maar van NTFS naar FAT32 vinden niet andersom) Maar vooruit zal even verder zoeken :biggrin:

Bedankt!


---------- Bericht toegevoegd op 17:10 ---------- Vorige bericht was op 17:09 ----------

[/COLOR]
Converteren zou inderdaad wel moeten kunnen.

Je kunt nog proberen de rechten te wijzigen. Onder eigenschappen van de schijf, security, gebruiker "Everyone" aanmaken en die alle rechten geven. Als het goed is zou je dan alles met de bestanden moeten kunnen doen, inclusief wissen.

En anders zit er weinig op dan een externe schijf te kopen of te lenen.


En waar kan ik "security" vinden? ben hier niks tegen gekomen wat daar op lijkt? :wacko:

Bedankt!

---------- Bericht toegevoegd op 17:21 ---------- Vorige bericht was op 17:10 ----------

Met Rufus kun je een opstartbare USB stick maken.
http://rufus.akeo.ie/?locale=nl_NL

Ook even geprobeerd zou een goeie oplossing zijn maar geeft steeds foutmelding dat USB al gebruikt word.

Komt door de "autorun.inf" die niet wil verwijderen??

Tog bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij het converteren naar FAT32 met een daarvoor geschikt programma gaan er geen bestanden verloren, is dus wel degelijk een optie....
Een link naar een geschikt programma had handiger geweest (kan alleen maar van NTFS naar FAT32 vinden niet andersom) Maar vooruit zal even verder zoeken :biggrin:

Bedankt!

Moet ik het voor het gemak ook nog even voor je komen doen?
 
Hoe komt het dat op de systeemschijf C: bijna geen schijfruimte meer is? Mogelijk is dat het het probleem omdat er niets meer naar de prullenbak kan verplaatst worden. Wat je verwijdert komt eerst in de prullenbak terecht , die je daarna kan ledigen.
 
Vrijwel elk partitioneer programma kan converteren, bijvoorbeeld minitool partitionwizard. Overigens is converteren van ntfs naar fat32 juist de bedoeling.

Zal in het nederlands "beveiliging" zijn?

http://www.computerhulp-limburg.be/userfiles/image/beveiliging_bestand.jpg

Je hebt gelijk. alleen gebruik ik nog windows XP en wil ik juist de oude windows 7 verwijderen van de tweede hardeschijf omdat ik daar niks aan heb.

tog bedankt :worship:

P.S. Was een foutje had moeten zijn van FAT32 naar NTFS
Sorry :wink:

---------- Bericht toegevoegd op 21:10 ---------- Vorige bericht was op 21:09 ----------

Hoe komt het dat op de systeemschijf C: bijna geen schijfruimte meer is? Mogelijk is dat het het probleem omdat er niets meer naar de prullenbak kan verplaatst worden. Wat je verwijdert komt eerst in de prullenbak terecht , die je daarna kan ledigen.

Schijf is inderdaad vol maar daar zal het hem niet aan liggen toen ik het voor het eerst probeerde te verwijderen had ik nog dik 5gb vrij :biggrin:

---------- Bericht toegevoegd op 21:59 ---------- Vorige bericht was op 21:10 ----------

Vrijwel elk partitioneer programma kan converteren, bijvoorbeeld minitool partitionwizard. Overigens is converteren van ntfs naar fat32 juist de bedoeling.

Zal in het nederlands "beveiliging" zijn?

http://www.computerhulp-limburg.be/userfiles/image/beveiliging_bestand.jpg

Geprobeert schijf is nu FAT32. alleen mappen willen nog steeds niet verwijderen. :fury:

Tog bedankt !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de pc al wel gereboot? Download ubuntu en maak een livecd aan. Start daarmee op en probeer het dan nog eens. Zou al hele stug zijn, als het dan nog niet lukt.
 
Heb je de pc al wel gereboot? Download ubuntu en maak een livecd aan. Start daarmee op en probeer het dan nog eens. Zou al hele stug zijn, als het dan nog niet lukt.

Na lang prutsen.. Tog voor elkaar gekregen, een paar mappen zijn succesvol verwijderd :biggrin: maar blijf tog nog zitten met "Program Files" en "WINDOWS"

Zie hier:
2dl9081.jpg


Meer tips?

Gr Danny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dat is dus in ubuntu? Dan lijkt me er toch iets mis met de schijf. Doe eens een schijfcontrole in windows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan