• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows xp updaten na wegvallen ondersteuning?

Status
Niet open voor verdere reacties.

carval444

Gevestigd lid
Lid geworden
18 mrt 2012
Berichten
450
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik ben van plan om windows xp te installeren op een oude pc. ik weet dat windows xp niet meer ondersteund wordt. En windows 7 is geen optie omdat de laptop niet snel genoeg is en niet voor gemaakt is. het gaat namelijk over een dell latitude d610.

Allemaal goed en wel maar hoe moet je je pc nu nog updaten tot de laatste ondersteunde updates van microsoft. heb je hier een appart programma voor nodig?

mvg carval444
 
Dus als ik die registerhack doe kan ik tot 2019 updates krijgen? ""Het is aannemelijk dat Microsoft niet blij is met de workaround. De softwarereus blijft er sinds april op hameren dat Windows XP met pensioen is en dat gebruikers het internet moeten vermijden.""

als ik dan die embedded updates krijg, kan microsoft dit lek dan dichten?
 
ik zou zeggen probeer het gewoon:D
 
De softwarereus blijft er sinds april op hameren dat Windows XP met pensioen is en dat gebruikers het internet moeten vermijden.""

Omdat je nog een oud autootje hebt moet je dan ook van de weg blijven ? een probleem waar je wel zal tegen aanlopen als je op deze computer gaat XP installeren, zijn de stuurprogramma's voor de hardware.
Je zal eerst de stuurprogramma's op de site van Dell moeten gaan downloaden en xp slipstreamen met SP3 en de stuurprogramma's.
Waarom geen Linux Distro op installeren zoals Kubuntu. Kubuntu lijkt bijna helemaal op windows XP en draait zeer soepel op oude computers.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kubuntu

http://www.ubuntu-nl.org/afgeleiden/kubuntu
 
Laatst bewerkt:
de stuurprogrammas is geen probleem. hiervoor heb ik altijd driver reviver van riversoft gebruikt. heeft me nog nooit in de steek gelaten. enkel dan nog sp3 ervoor.

Maar ik heb eens zitten googelen en ik ben op windows xp pirated edition gekomen.
""[#] SHORT SUMMARY:
----------------------------------------------------------------

1. Includes ALL the latest Windows XP updates including Windows Media Player 11, Internet Explorer 8, .NET Frameworks and over 200 MB additional CPU, LAN, WLAN, and SATA/AHCI drivers and with the Windows XP Recovery Console and Repair option.
2. Updatable and no Windows XP Activation or Crack needed, A Valid WGA CD-Key and all the other user required inputs are filled in automatically during the Windows XP installation (Unattended Installation).
3. Booting and Running a little bit faster than a normal Windows XP, because all Windows XP Updates are slipstreamed and because some outdated things are removed (Nothing has been removed that could cause system or software problems).
4. Includes a detailed "Read Me" file in the folder (*.ISOOEMWinXP_BE) with many useful informations like how to install Windows XP new or how to remove and included your own drivers, You can also read the full "Read Me" file on the website "www.zone54.com".


[#] INCLUDES:
----------------------------------------------------------------

(o) Windows XP Updates:

* Windows XP Service Pack 3 (KB936929).
* All the latest Windows XP Service Pack 3 Updates until 9.7.2013.
* Windows Internet Explorer 8.
* Windows Media Player 11.
* Microsoft European Union Expansion Font Update v1.2.
* Microsoft XML Core Services v4.0 SP3 4.30.2114.0 (KB973685).
* Windows XP Root Certificates Update (KB931125) Version May 2013.
* Windows XP CAPICOM v2.1.0.2 (KB931906).
* Microsoft Update Catalog Web Control v7.4.7057.249.
* Microsoft Update Web Control v7.6.7600.257.
* Microsoft Windows Update Web Control v7.6.7600.257.
* Windows Genuine Advantage Validation v1.9.42.0 (Cracked).
* Microsoft Windows Browser Choice (KB976002 v5).""

ze zeggen ook dat ze alle rommel uit winxp hebben gehaald enzo.
dat het nog maar 1/3 van de oorspronkelijke grootte is, 50mb ram en 100Mh nodig heeft om te kunnen werken.
ik weet dat dit illegaal is in verband met copyright, maar ik wou toch eens vragen hoe veilig dit eigenlijk wel is en of dit dan ook te vertrouwen is??

mvg carval444
 
Bij winxp pirated edition zeggen ze dat het zo veilig is dat men geen virusscanner nodig heeft. Bestaat er soms een os die dit hetzelfde garandeerd? een welbepaalde versie van linux??

mvg carval444
 
Bij winxp pirated edition zeggen ze dat het zo veilig is dat men geen virusscanner nodig heeft. Bestaat er soms een os die dit hetzelfde garandeerd? een welbepaalde versie van linux??

mvg carval444

Als je in sprookjes gelooft, welja geloof dan ook maar wat er over die WINXP pirated versie wordt gezegd.
 
Bedankt allemaal voor de vele tips en uitleg. ik ga het gewoon houden bij de windows xp pro en proberen de register hack te doen.
en een zo goed mogelijke beveiligings programmas erop te zetten.

mvg carval444
 
Ik meen mij te herinneren dat het een Dell Latitude 610 was (met XP) waarop ik met succes W7 heb genstalleerd. Wel eerst de HD totaal schoon gemaakt. Alleen het geluid was niet meer aan de praat te krijgen: na veel zoeken bleken daar geen drivers meer voor te zijn. Maar een kleinzoon is daar nu heel gelukkig mee, en ik denk dat het veiliger is dan XP. Misschien een beetje langzaam, maar dat is alles.
 
Hoi, ik neem aan dat die windows 7 een 32 bit versie is.

Zie hier: Sigmatel STAC 975X AC97 Audio Driver

Die audiodriver is is ook voor Vista 32-bit, dus kan mijn inziens ook in Win 7 genstalleerd worden.
Wel met adminrechten installeren.
 
Hartelijk dank, inderdaad als je op "Dell 610"klikt kwam ik een bekende site tegen. Weet niet meer of het een 32- of een 64 bits versie was, en kleinzoon is met vakantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan