• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

browsgeschiedenis in nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralfo

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2013
Berichten
422
Waarderingsscore
0
Ik heb een probleempje met internet explorer.

Normaal komt de browsgeschiedenis te voorschijn in een nieuw tabblad en kan je meteen een veelgebruikte website/link aanklikken.
Dat is echter verdwenen.

Hoe kan ik dat terugzetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toets ctrl-h aan, dan het ikoontje linksboven.
 
Als je doet wat weballey adviseert, krijg je aan de linkerkant een balk met de geschiedenis van Internet Explorer.

Maar ik vermoed dat Ralfo iets anders bedoelt. Wanneer ik IE gebruik en op de knop 'Nieuw tabblad' klik, dan krijg ik de pagina "Vaak gebruikt", met ruimte voor 10 vaak gebruikte websites.

Ralfo, wat krijg jij te zien wanneer je op de knop 'Nieuw tabblad' klikt? Krijg je dan een lege pagina? Dan ligt het aan een instelling in IE.

Klik in de menubalk van IE op Extra > Internetopties > tabblad Algemeen. Klik daar op de knop 'Tabbladen'.

Onder "Het volgende openen als er een nieuw tabblad wordt geopend:" moet staan: "De nieuwe tabbladpagina".
(Bij jou staat daar nu waarschijnlijk: "Een lege pagina")

Zorg dus dat het er zo uit ziet:

53b67e9ac05c8-Instellingen_voor_browsen_met_tabbladen.png


En klik dan onderaan in dat venster op OK.
Het andere nog openstaande venster (Internetopties) sluit je door eerst op de knop Toepassen te klikken en daarna op OK.

Als het goed is, krijg je daarna weer de pagina met vaak gebruikte webpagina's te zien, wanneer je op de knop 'Nieuw tabblad' klikt.
 
Bedankt, het werkt terug!
Mijn startpagina verwisselt soms van google naar yahoo...zonder dat ik iets verander.

Hoe kan dat?

---------- Bericht toegevoegd op 14:21 ---------- Vorige bericht was op 13:59 ----------

En ik zie net dat het programma 'Yahoo search' hier geinstalleerd staat...en het lukt me niet het te verwijderen.
 
Misschien kom je verder met de hulp op deze pagina: http://windows.microsoft.com/nl-nl/...ternet-explorer-search-provider#1TC=windows-7

Je kunt daar een video bekijken waarin wordt uitgelegd hoe je de standaard zoekmachine wijzigt.
Tevens staan er links waarop je kunt klikken voor meer uitleg.

Om de zoekmachine van Yahoo te kunnen verwijderen moet je eerst van een andere zoekmachine (Google?) je standaard zoekmachine maken.
Yahoo search is mogelijk meegekomen bij de installatie van een gratis programma.
Heb je ook een toolbar van Yahoo in je browser gekregen?
Je kunt in ieder geval kijken via Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen of je daar iets van Yahoo ziet staan. Zo ja, dan verwijderen.

Geef maar door of het je gelukt is om Yahoo search te verwijderen. Als het je niet lukt dan zal ik dit topic verplaatsen en krijg je hulp van de malware experts.

Update: ik zie dat je zelf al hulp hebt gevraagd in het onderdeel Hijack This: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=118567. Dan gaat dit topic op slot om tegenstrijdige adviezen te voorkomen.

---------- Bericht toegevoegd op 15:55 ---------- Vorige bericht was op 15:50 ----------

Op slot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan