• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verzonden POP3 email van g-mail afzender laten voorzien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Hallo beste mensen,

Ik ga overstappen van een POP3-account naar een Gmail-account. Daarnaast wil ik in sporadische gevallen ook nog mijn POP3-account kunnen gebruiken. Is het mogelijk om een verzonden POP3-e-mail, in GMail te laten voorzien van een andere afzender; zijnde een GMail-adres (mijn GMail-adres)? Zo ja, hoe doe ik dat dan?
Ik ben dankbaar voor iedere suggestie of advies, die ik t.b.m. deze vraag hoop te krijgen.

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Dag Cor,

Even ter extra verduidelijking, zodat ik het goed begrijp:
Je maakt gebruik van een e-mailprogramma op je pc, zoals bijvoorbeeld Outlook? Je hebt hier een e-mailadres op geregistreerd met het POP-protocol. De e-mail wordt dus van de server afgetrokken en lokaal op je pc opgeslagen.

Nu heb je een nieuwe g-mail account, waarmee je inlogt via de browser en zo toegang hebt tot je g-mail account?
En nu is het de bedoeling dat wanneer je een e-mail verstuurd met je e-mailadres in je mailprogramma (bv Outlook) met POP-instellingen de ontvanger als afzender het g-mailadres ziet?

Alvast bedankt,

Groeten,
Niels
 
Bedankt voor jouw reactie NielsVos. Je hebt mijn vraag helemaal goed begrepen. Hopelijk kan je mij duidelijkheid geven hierover.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Dag Cor,

Ik heb niet zo gauw Outlook hier bij de hand, maar ik heb een "zeer ouderwetse" handleiding gevonden die je laat zien hoe je het "From:" field kunt tonen en aanpassen. Als je hier een standaard account wil hebben staan die je telkens kunt aanvinken dan zul je een g-mail account adres moeten invoeren binnen Outlook.

Zie hier de makkelijke manier: http://pctricks.nl/office/outlook.html

Hopelijk lukt het je op deze manier.

Groeten,
Niels
 
Wederom bedankt Niels, ik heb weliswaar een andere POP3-client dan Outlook, (ik heb Incredimail), maar zal zien of ik die handleiding daar ook op kan toepassen.
Ik begrijp ook, dat het binnen GMail niet mogelijk is, om een dergelijke instelling te maken?

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Wat je kunt doen is je mail in g-mail op te halen.
Ga naar instellingen>account and imports>
Selecteer gegevens bewerken van het e-mail account dat je wil aanpassen( E-mailberichten sturen vanaf)
Selecteer: een ander antwoordadres opgeven.
Daar je antwoordadres invoeren, dan zou het moeten werken.
 
Wederom bedankt Niels voor jouw Support. Ik ga jouw instructies uitvoeren en zal jou nog laten weten, of het gelukt is.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert

---------- Bericht toegevoegd op 16:08 ---------- Vorige bericht was op 13:43 ----------

Hoi Niels,

Het werkt niet helemaal zoals ik had bedoeld. Door de door jou aangegeven instellingen te gebruiken, wordt e-mail gericht aan mijn POP3 account weliswaar doorgestuurd naar mijn GMail-account, maar niet voorzien van mijn GMail-adres. Niettemin stel ik mij met deze oplossing tevreden, want datgene wat ik wil is waarschijnlijk niet mogelijk. Dus Niels, nogmaals mijn hartelijke dank.

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen (truus22)
Weert
 
Als je een account definieert in welk emailprogramma dan ook, en daar hoort Incredimail ook bij, kun je in de accountinstellingen aangeven dat het antwoordadres anders moet zijn dan het verzendadres. Hiervoor wordt het Reply-to address gebruikt (of zoals in het plaatje: Reply address):
20r1gqt.jpg
 
Hoi Collem, bedankt voor jouw suggestie. Ik probeerde het zo te doen als jij aangaf in mijn Incredimail. Zie hier , echter het afzendadres word nog steeds niet goed weergegeven. Wat doe ik niet goed, volgens jou?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het afzendadres blijft gelijk, maar het antwoordadres wordt je gmail-adres.

Wil je echt vanaf je gmailadres gaan versturen, dan zul je dat gmailadres in Incredimail moeten invoeren.
 
Ik had bij mijn vorige reactie een afbeelding meegestuurd, dat meesturen is niet gelukt, dus daarom hiewrbij nogmaals die afbeelding. Hopelijk lukt het nu welNaamloos 1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan